Winterset al omgeruild voor min zomerset

Canon-Eye

Forumguru
Hoewel het seizoen er nog lan niet naar is, vraag ik me toch af of er inmiddels ervaringen zijn met de Cross Climate zomerband-met-wintercertificaat van Michelin.
Twee van ijn winterbanden zitten wel zo'n beetje tegen vervanging aan, zodoende. Ik zou dus twee van die CrCl's achterop kunnen leggen en die volgend voorjaar naar voren verhuizen en dan nog 2 verse erbij. Ik heb op zich alle vertrouwen in Michelin, maar ik ben benieuwd of iemand inmiddels al zomerervaring hiermee heeft opgedaan.
Bijkomend dilemma is overigens de keuze welke set LM ik dan aanhou, de Line of de Antares. :pieker:
Die keuzestress stel ik nog maar even uit...
 

Ron_2

Senior Member
.
Bijkomend dilemma is overigens de keuze welke set LM ik dan aanhou, de Line of de Antares. :pieker:
Die keuzestress stel ik nog maar even uit...

Die waar de twee (winter) banden op zitten die je nog even wilt houden, dat is maar twee banden wisselen, anders zes :D
 

Tafkah

Forumguru
Bijkomend dilemma is overigens de keuze welke set LM ik dan aanhou, de Line of de Antares. :pieker:
Die keuzestress stel ik nog maar even uit...

De ene set links en de andere rechts? Kijk je iedere keer weer naar een andere auto..
En wachten op de eerste buur/ collega die er een opmerking over maakt...
:deuk:
 

kansberg

Forumguru
@Canon-Eye : Een buurman van me heeft ze sinds kort onder z'n Passat. Heeft altijd Michelin en vind ze rijden zoals een Michelin dat betaamt. Nog geen ervaringen met sneeuw en ijs uiteraard.
 

andrehj

Forumguru
Hoewel het seizoen er nog lan niet naar is, vraag ik me toch af of er inmiddels ervaringen zijn met de Cross Climate zomerband-met-wintercertificaat van Michelin...
Autobild heeft in nummer 39 een test gepubliceerd van o.a. deze banden, waarin ze (volgens mij) net achter de nieuwste Goodyears scoorden. Helaas heb ik de test zelf nog niet gelezen, dat gaat de komende week lukken denk ik.
 
B

bijbeuner

Ik vind hem vrij prijzig, vooral in de maat voor mijn yeti 215/60-16
en een 4 seizoen band is nooit zo goed als een winterband of zomerband het is van alle twee een beetje
 

Canon-Eye

Forumguru
Als er één ding is waar ik niet heen wil, dan is het de wintersport. Voor gebruik in onze streken lijkt dit een behoorlijk alternatief te bieden.
En als je maar één set nodig hebt, is een wat hogere prijs per saldo niet duurder - je hebt ook geen extra velgen meer nodig en geen gedoe met wisselen.
Ik kijk het nog even aan, maar neig wel hiertoe.
 
B

bijbeuner

Jep, voor het platte land zeker geen probleem.
ik heb een setje winter wielen bij de yeti gekregen ;) was een actie.
 

andrehj

Forumguru
@Canon-Eye : Ik ben steeds meer geneigd te denken dat je met de laatste generatie all-season banden in NL beter af bent dan met zomer- en winterbanden, en dan heb ik het nog niet eens over het wisselen.
De twee beste kandidaten zijn wat mij betreft dan de Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 en de Michelin CrossClimate
Lees de twee bijgevoegde testen maar eens goed:
  • Op nat wegdek doet vooral de Goodyear het beter of even goed als de zomerband en zeker beter dan de winterband.
  • Op droog wegdek zitten beide net achter de zomerband en doen ze het veel beter dan de winterband.
  • In de sneeuw verliezen ze het van de winterband, echter, ze doen het misschien 5% slechter, en altijd nog bijna twee keer zo goed als de zomerband.
De conclusie moet wat mij betreft zijn dat deze banden in de slappe Nederlandse winters een veel betere keus zijn dan een echte winterband, en dat ze ook in de zomer een heel redelijke keuze zijn, zeker omdat volgens de test van Autoexpress de Goodyear op nat wegdek ook nog de zomerband Dunlop Sport BluResponse verslaat.
 

Bijlagen

  • AllSeasonbandentest 2015 Autobild 195-65R15.pdf
    1,2 MB · Weergaven: 41
  • AllSeasonbandentest 2015 Autoexpress 205-55-R16.pdf
    1,1 MB · Weergaven: 26

andrehj

Forumguru
@Canon-Eye: Ik ben benieuwd waarvoor je nu uiteindelijk hebt gekozen en of mijn post van hierboven daar nog invloed op heeft gehad. Ik zou hier wel eens een discussie over winterbanden vs. all-seasonbanden willen hebben, want ben inmiddels van mening dat de laatste veel beter bij het Nederlandse winterklimaat passen. Winterbanden zou je dan alleen maar nodig hebben als je echt naar de wintersport gaat (en op papier voldoen de all-seasons zelf dan nog).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spierings

Forumguru
Heb de michelins cross climate pas op de ibiza van mijn broer gemonteerd (rondom), hij is er erg over te spreken. Hij had hiervoor Conti primium eronder en vind deze een stuk beter.
 
Bovenaan Onderaan