Winterset al omgeruild voor min zomerset

kansberg

Forumguru
@Peter-036 : Dat zeker, maar zie het altijd als een soort van beloning om er dan ook in te kunnen rijden. Nu was en poets ik hem terwijl mijn vrouw er mee stuurt. Dat is nu eenmaal de stilzwijgende afspraak in huize kansberg, dat ik mij bekommer om het rollend materieel (auto's, caravan, fietsen, stofzuiger, kruiwagen, bureaustoelen, geld :D), en daar hoort wassen en poetsen van de Sup ook bij.

Maar goed, heb er wel lol in en eer van, en daar gaat het om. Ik wil ook niet ruilen met haar 'taken' in ieder geval, als mijn vrouw het over bakolie heeft bijvoorbeeld, denk ik aan hele andere olie dan zij. En als zij citroensap zegt denk ik aan LHM. Dus mij laten koken is hooguit een eitje (koken is voor mij een eitje :sterretjes:) en daar houdt het ongeveer op.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Maandagmorgen de afspraak staan voor montage nieuwe set 18" incl. uitlijnen.

Vanmiddag of morgen de auto nog ff wassen. Kan ik er tenminste gelijk een mooi plaatje van schieten :D
 

kansberg

Forumguru
Hier in de straat helpen we elkaar vaak met klusjes, en of dat nu gaat om banden wisselen, tuinactiviteiten, even een boodschap voor een ander doen of de aanhanger lenen van de overbuurman, dat maakt niet uit. Je helpt elkaar waar je kunt, geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen. Denk dat het in het oosten van het land meer gebruikelijk is dan in het westen. 'Noaberschap' noemen ze dat in de Achterhoek en Drenthe. Ik noem het gewoon burenhulp.

Het zijn vaak kleine dingen, maar erg waardevol. Toen ik een paar jaar geleden in de kreukels lag, helemaal niks kon en mijn vrouw toch naar haar werk moest, werd ik min of meer verzorgd door de buurt. De één kwam koffie zetten en de ander hielp mij naar het toilet gedurende de dag. Die dingen doen we gewoon voor elkaar zonder er over na te denken. Het heeft niets met sociale controle te maken, een term waar vaak een negatieve lading aan ontleend wordt, maar puur er voor elkaar zijn als het nodig is. In goede en in slechte tijden.

En omdat ik in de 'automotive' werk en vaak het juiste gereedschap heb, doe ik vaak de kleine en simpele dingen aan auto's, zo ook de bandenwissel(s)...dat is inmiddels een soort van traditie geworden. Ik vind het ook leuk om te doen, dat vooropgesteld, zonder aanzien des persoon. Dan drinken we er een borrel op en klaar is kees.

Mochten er nog twijfels over zijn bij deze of gene, nee, mijn vrouw vind het zeker niet erg dat ik m'n energie en tijd stop in het wisselen van de banden van de 107 van het 'buurmeisje.' Want daar blijft het bij. Niet meer en niet minder.
 

EdK

Forumguru
We geloven je wel hoor @kansberg alleen hier in het westen noemen we dat ff de boel opstangen.
En wat betreft die sociale controle, zou hier in het westen zeker terug mogen komen want is soms ver te vinden.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik in een buurtje woon met bewoners die er ook al tientallen jaren wonen.
En als ik weer eens voor werk in hotel zit wat de laatste tijd weer vaker voorkomt, dan houden zij de woning in de gaten en zetten de kliko op straat als de vuilnisman langskomt etc.
En dit geeft toch een goed gevoel dat als je weggaat voor enkele dagen dat er op je eigendommen gelet word.
 

kansberg

Forumguru
Nee, Pattex verkopen we niet, wel soortgelijke producten van Loctite en Womi. Pattex is meer een DHZ product, Loctite en Womi producten zitten meer in de professionele hoek.
 

laagvlieger

Forumguru
Ik WAS van plan om ze dinsdag te wisselen, maar de weersverwachting voor volgend weekend en verder (voor zover dit betrouwbaar is) gaat in dalende lijn. Deze morgen nog in een sneeuwbui terecht gekomen. Dan heb ik het wel over de regio Limburg/Luik in B. Het mag dan overdag zo mooi en aangenaam zijn, 's nachts duiken de temperaturen flink onder het nulpunt.
 
Bovenaan Onderaan