Winterset al omgeruild voor min zomerset

Tol

Lid
Mijn skoda was eind januari geleverd met 16" setje en zat al die tijd al uit kijken naar beter weer zodat ik mijn 18" Alaris eronder kon gooien. Waarom... omdat het zo mooi is :D.

Ben ik te vroeg?

Anyway... ikke is blij :yeehaa:

ps. typefout in titel..
 

Bijlagen

  • 2015-03-06 16.24.25.jpg
    2015-03-06 16.24.25.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 145

kansberg

Forumguru
Precies op tijd! De weersverwachting voor de komende tijd is prachtig en die éne sneeuwbui in april valt dit jaar op een zondag, dus niets aan het handje. Komende week ga ik ook wisselen :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tol

Noord26

Forumguru
Zo lang als er kans op vorst aan de grond aangegeven wordt (ondanks 15 graden overdag), blijven hier de winterbanden er onder liggen.

Neemt niet weg dat het hier ook jeukt om ze erop te leggen.
 

Beun12

Forumguru
Zit er ook aan te denken ze morgen om te wisselen, hier al lang zat tegen die saaie velgen aangekeken
 

micky

Forumguru
tja, dat probleem heb ik niet, ik rij ook in de winter op mijn 18" Gemini velgen:rockon:
 

maartenrits

Actief lid
Hmm de Gemini's komen bij mij ook de winterbanden op volgend jaar, voor de zomer heb ik een ander setje besteld, maar komt pas begin mei binnen. Dus eventjes geduld nog.
 

NewO3

Forumguru
tja, dat probleem heb ik niet, ik rij ook in de winter op mijn 18" Gemini velgen:rockon:

Same here. Maar dan op 18" Alaris, heerlijk.
Wel eerste stoeprand schade, erg weinig maar toch. Wat dat opzicht heeft het ook nadelen
 

CDK

Forumguru
ziet er prima uit :thumbsup:
als ik nog geen afspraak had staan voor montage van nieuwe banden op 21 maart dan had ik ze er ook al onder geknald hoor :jaja:
 
D

Deleted member 1243

Ik ga zo ook aan de gang. Heb het al zo vaak gedaan op mijn eigen oprit dat het niet langer duurt dan een half uurtje.
 

Jee13

Forumguru
ik had toch afgelopen weekend al gezegd dat jullie konden wisselen;) (ik heb ze vorige week zaterdag gedaan)
het gaat gewoon voorjaar worden. Al dat winterbanden gelul. er is geen winterband die beter rijd dan een zomerband met deze temperaturen
 

skodaboy

Forumguru
15 graden of meer buiten of niet..:jaja:

mijn winterbanden blijven onder de 02 zitten tot eind april..
ik wissel ongeveer om de 6 maanden van set..;)

maar dit is natuurlijk ieder zijn eigen keuze he..:D
 

fanSkoda-VW

Donateur
zomer.. wisselen... opslaan...winter.... wisselen... opslaan...
Ik heb er nu VREDESTEIN QUATRAC 3 M&S codering en ‘Three Peak Snowflake’-symbool
onder liggen. Goedgekeurd dus ook in Duitsland.
Laatst reed ik naar Oostenrijk. de ene dag +17gr, 's middags -2 gr.
Ik ben er tevreden over, ook al is het misschien geen 100% winter- en geen 100% zommerband.
Heeft iemand ook hiermee ervaring?
 

Rob

Forumguru
Na de "winter" 2013-2014 waarbij de winterbanden er echt voor Jan Lul hebben onder hebben gezeten heb ik het dit jaar gegokt om zo lang mogelijk te wachten. Uiteindelijk niet eens gewisseld. De sneeuwbuien die het landelijk nieuws haalden hebben de hoek Den Haag-Rotterdam (Rij elke dag in ieder geval Kijkduin - R'dam Charlois - Kijkduin) amper bereikt dus pakte goed uit.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tussen 24/11 en vandaag is er slechts een goeie 5500km gereden op de wintersloffen.
Alleen voor mezelf had het misschien niet gehoeven, maar mijn vrouw rijdt er ook nogal eens (alleen) mee - ook in de avond - en dan geeft het mij toch wel een veiliger gevoel.

Maar nu is hij weer klaar voor de strijd tot medio november.
Tenminste: als hij mag blijven, na onze eerste caravanvakantie... Dat wacht ik eerst even af, voordat ik 2 van de winterbanden ga vernieuwen die nog maar amper 4mm scoren.
 
Bovenaan Onderaan