Windruis O3 Combi

BBoelens

Nieuw lid
@Falkyoostenrijk , het ging voornamelijk bij het linkerachter portier om de raamstijl. De bevestiging was niet echt je van het! De rubbers aan de buitenkant stonden wat bol en dat was de voornaamste oorzaak van het geruis. Bij het linkervoorportier hebben ze dus een foamlaag in de rubbers verwerkt zodat het raam "nauwer" aansluit. Nu een paar dagen verder en geen klachten meer!

Gr.
 

auriga

Forumguru
Wat mij opvalt is dat het niet (zo erg) aanwezig is als het regent. (gisteren en vandaag bijv.) .

Dat is denk ik subjectief: bij regen heb je weer andere bijgeluiden (getik van regendruppels, ruitenwissers, ander afrolgeluid op nat wegdek) die het windgeruis wat naar de achtergrond verdringen?
 
@BBoelens: mijn skoda dealer vraagt mij of je wat foto's kan posten zodat ik dit aan hen kan laten zien. Zij gaan zelf ook direct aan de slag met Pon en zullen ook broekhuis gaan bellen. Maar met foto's kunnen zij sneller te werk gaan om mijn probleem ook op te lossen.
Ik ben erg dankbaar als je wat duidelijke foto's wilt posten.:dankje:
Gr mike
 
Oplossing via PON! Pon heeft meerdere euvels gevonden ivm klachten windgeruis.
Linker voorportier, kabelboom sluit niet goed aan, komt wind doorheen. Oplossing, afdichten met butyl kit.
Geldt ook voor hoek raam bovenkant bestuurderskant.
Achterste zijruiten sluiten affabriek niet goed aan. Kwestie van beter afstellen vd motor.
De zijstijlen achter zijn opgevuld zodat de ramen beter klemmen. Nu kun je ze niet meer indrukken.
Skoda gaf ook aan dat er een kwaliteitsprobleem met de raamrubbers is tm bouwjaar 2013. Snel uitgedroogd.
Word vervangen mits nodig
 

CDK

Forumguru
@Falkyoostenrijk, heb je daar een mailtje of een tweet van ontvangen oid?
Als je daar een kopie van kan plaatsen kunnen leden met dit euvel zich daarmee bij hun dealer melden voor het geval dat die nog van niets weet.
 
Bovenaan Onderaan