Windruis O3 Combi

Darkside

Forumguru
Ja je hoort ze eigenlijk niet te vergelijken. Maar als het een "opvolger" word dan weer wel.
Het ligt ook puur aan je referentie kader.
 

ddejonge

Actief lid
Rij nu een paar dagen rond en vanmorgen mijn 1ste >250km rit, maar ik ervaar de auto vele malen stiller dan mijn O2. In ieder geval geen last van de hier veel genoemde windruis.
Zal vanmiddag op de weg terug eens een stuk zonder audio rijden...resultaat volgt
 

TL@

Forumguru
Ik ervaar mijn RS ook als veel stiller dan de O2. Afgelopen weekend eens naar Duitsland geweest (topsnelheid moet toch getest worden :jaja:) en zelfs ruim boven de 200km/u is best stil en kon ik normaal praten tegen vrouw en dochter (in de O2 moest er dan al geroepen worden)

Na de koudstart (als het vriest) hoor je de motor nadrukkelijk maar dat is maar de eerste 100meter, daarna is ie terug stil.
 

Rene C

Forumguru
Ook ik ervaar de O3C als veel stiller dan mijn vorige auto, maar dat was dan ook een oude Audi A4 met seat logo.
 
@rjverbrugh: ik heb EXACT hetzelfde. Ben bij mijn dealer geweest en die kon mij alleen melden dat de rubbers met een verkeerd materiaal is schoongemaakt waardoor de rubbers kunnen gaan kraken en uitdrogen. Dit komt direct bij PON vandaan!!! Met mijn dealer meegelezen.....
Ik had het vorige week op de duitse snelweg dus ook. Mijn dochter werd gek vh geruis en vroeg of aub het raam dicht kon. Dit was vanaf 130 kmh en sneller. Ik ben onderweg 4x gestopt om dit euvel te verhelpen maar niks mocht baten.Dit is voor mij onacceptabel en ga hier zeker werk van maken. Mijn auto is nieuw geleverd op 05.12.2014. Nu na 3400 km in een maand ben ik er wel even klaar mee. Er moet verandering in komen anders heeft pon een uitdaging met mij!:angry::mad:
 

frisok

Senior Member
@Falkyoostenrijk heeft het fout behandelen van de rubbers - naast kraken en uitdrogen - ook windruis als bijwerking? Want dat wordt me nog niet helemaal helder. Als dat zo is, dan kan de stilte per auto nogal verschillen.
 

ddejonge

Actief lid
Zoals beloofd even een update, maandag op de terugweg een half uur zonder audio gereden (bebouwde kom, 70km en daarna alleen snelweg), weet zeker dat ik dat vaker ga doen ... wat een rust :-)
 
@frisok en @Ridley : Volgens Pon die de beste man antwoorden wel. Er zit een bepaalde chemische stof in die niet op de rubbers aangebracht mocht worden.....ik ga vrijdag langs mn dealer. Ze hebben mn klacht zeer serieus genomen omdat ik voorheen met onze superb NOOIT een klacht heb gehad in 5 jaar tijd. Dit moet en zal opgelost worden, hebben ze mij beloofd...Afwachten maar en zij mogen inderdaad met PON contact opnemen. Lukt dit niet dan bel ik pon zelf ook even. Mogen zij mij persoonlijk uitleg gaan geven wat ze onder klantenservice en aftersales verstaan...hahaha:deuk:
 
Voor alle duidelijkheid: tot max 100 kmh is de auto stil bij de zijruiten!!!! Pas daarboven begint het geruis....
Er zijn klaarblijklijk meerdere mensen die dit hebben. Ik heb bv een verwarmde voorruit en daar hoor ik geen windgeruis....andere rijders ZONDER verwarmde voorruit weer wel. Misschien dikte in glas zou het verschil kunnen maken......maar je zijruiten.....schiet maar maar in de feestverlichting:banghead:
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb een windorgel op mijn dak. Al dagen met die storm dan suist de wind langs de Alu dakrails en gaat dat op een bepaalde frequentie trillen... Mooooooop! Moest wel lachen :)

Gelukkig alleen tijdens stilstaan bij het verkeerslicht.
 

pr0mo

Lid
Vreemd dat het met wax te maken heeft. Ik heb het probleem ook sinds ik mijn auto nieuw heb opgehaald. Ik moet nog in overleg met de dealer.
 
Bovenaan Onderaan