Windgeruis SIII combi

reinierh

Senior Member
het 1.6je spint lekker, net iets boven de 3000 toeren bij een snelheid van rond de 180.....een keertje de 230 op de teller en nee dat was niet bergaf.... :)
en wat was dat in echte kilometers? bij 120 wijkt de mijne al 10 km af.. (naar boven!)
 

Level42

Forumguru
Tellers zijn altijd wat positiever dan het echt is he.....ik heb het niet met mijn telefoon gemeten....maar normaal zit die van mij een kilometer of 7 onder wat ie aangeeft bij rond de 120...
 

reinierh

Senior Member
Tellers zijn altijd wat positiever dan het echt is he.....ik heb het niet met mijn telefoon gemeten....maar normaal zit die van mij een kilometer of 7 onder wat ie aangeeft bij rond de 120...
Was nieuwschierig of de Skoda net als mijn vorige auto (Peugeot) over de hele linie dezelfde afwijking heeft. Ik ga voorlopig nog niet naar Duitsland om dat te testen.. :-)
 

Level42

Forumguru
Dit is exact waar de terugroepactie voor is uitgezet. :jaja:
Nou.....word ik vandaag door Alphabet lease gebeld om een afspraak te maken om mijn zomerbandjes weer terug te monteren. Dat zal "helaas" nog even moeten wachten want over iets minder dan twee weken dan gaat de S3 weer richting de Alpen maar dit keer de Franse...... maar goed.....de vriendelijke dame zei dat er tevens een terugroepactie aan mijn Superb uitgevoerd moest worden.....en dat de dauto dan 2 uur moet blijven ivm het uitharden van kit.....wat een toeval hè ;)

Nou wordt dus eind maart....
 

reinierh

Senior Member
Nou.....word ik vandaag door Alphabet lease gebeld om een afspraak te maken om mijn zomerbandjes weer terug te monteren. Dat zal "helaas" nog even moeten wachten want over iets minder dan twee weken dan gaat de S3 weer richting de Alpen maar dit keer de Franse...... maar goed.....de vriendelijke dame zei dat er tevens een terugroepactie aan mijn Superb uitgevoerd moest worden.....en dat de dauto dan 2 uur moet blijven ivm het uitharden van kit.....wat een toeval hè ;)

Nou wordt dus eind maart....
Hmm volgens mij geldt de winterbanden plicht tot 15 april. Dan zijn ze er wel heel vroeg bij... Ik ben nog niet gebeld door Alphabet, maar ook de mijne gaan er pas NA 15 april af :-)
 

Level42

Forumguru
En in Duitsland zijn ze ook niet verplicht. Dat is een verkeerde interpretatie van de wet die maar al te graag door de bandenbranche wordt aangewakkerd....

Als er geen winterse rijomstandigheden zijn hoef je GEEN winterbanden te hebben in Duitsland:

Fazit
  • Nur wer bei "Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte" mit Sommerreifen unterwegs ist, riskiert ein Bußgeld.
  • Wer Fahrten bei "Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte" zuverlässig vermeiden kann, darf auch weiterhin im Winter mit Sommerreifen fahren! Dies hat besondere Bedeutung in traditionell winterarmen Regionen sowie für Besitzer von Zweitwagen oder Oldtimern – und natürlich für den, der gegebenenfalls auf öffentliche Verkehrsmittel umsteigen kann.
Bron: https://www.adac.de/infotestrat/rei...ht.aspx?ComponentId=188604&SourcePageId=57210


Natuurlijk is er altijd het risico dat je wel overvallen wordt door winterse weersomstandigheden ..........

Statisisch gezien vind ik winterbanden in Nederland nog steeds onzin. Hoeveel dagen per jaar heb je ze hier nodig ? Dit jaar 1 of 2 ? En buiten die dagen rijden ze zeer onprettig als het boven de 6 graden is (wat gewoon steeds meer voorkomt in onze winters). Het rubber is dan veel te zacht met alle negatieve wegeigenschappen van dien.

Daarnaast stop je op een gewoon nat wegdek met winterbanden echt veel later dan met zomerbanden.......maar goed het zit in de lease, de baas wil het en ja richting de wintersport kan het een keer handig zijn, maar ook daar heb ik de laatste jaren nauwelijks echt die dingen nodig gehad.....(vroeger wel, maar dan was het ook meteen met kettingen aan de slag....)
 
Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Hmm volgens mij geldt de winterbanden plicht tot 15 april. Dan zijn ze er wel heel vroeg bij... Ik ben nog niet gebeld door Alphabet, maar ook de mijne gaan er pas NA 15 april af :-)
15 april....dan is het al twee weken ruim boven de 6 graden en heb je dus een onveiligere band in Nederland,

En waar komt die datum vandaan ? Uit de AdAC site blijkt mede door bovengenoemde argumenten er helemaal geen vaste datum is. Als het dus in augustus zou sneeuwen moet je winterbanden hebben daar :)
 

stratos

Actief lid
Ik heb m'n gloednieuwe superb 3 my2017 sinds gisteren, en kom van een Volvo V70 met gelamineerde/geluidswerende/inbraakwerende zijruiten. Altijd zeer tevreden geweest van het geluidsniveau in de Volvo.

Ik had het echt niet gedacht, maar m'n superb evenaart de Volvo op de autosnelweg. Zowel gevoelsmatig als objectief ('sound meter'/'geluidsmeter' app op de telefoon, gemiddelde van enkele minuten rijden). Ietsje beter zelfs!

Ik post dit hier vnl. voor zij die zoals ik een superb hebben besteld en zich zorgen maken over windgeruis.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik kom net terug uit Italie en heb een tijdej op de bijrijder plek gezeten en het viel me op dat de ruis daar erger is en dat er gewoon een koude tocht langs het raam komt..
Toch maar eens kijken of ik de elektra draad kan vervangen door een tochtbandje of iets dergelijks..
 
Toch maar eens kijken of ik de elektra draad kan vervangen door een tochtbandje of iets dergelijks..
Zo iets?:deuk:
purschuim_fun1.jpg
 

Bakkertje

Forumguru
Vorige week kreeg ik op de A12 een steen(tje) op mijn voorruit die daarop is gaan scheuren. Dus ik auw to taal glas, ik heb een sterretje in mijn glas..
Die hebben de voorruit vervangen en ik vreesde het ergste ten aanzien van het geluid, maar.... het ruisen is juist minder geworden in mijn geval!

De elektra draad achter de rubbers heb ik nog vervangen door een tochtbandje, maar die is net te dik met als gevolg dat de ramen dermate moeilijk op en neer gaan dat ie af en toe in de knalbeveiliging schiet. Dus dat heb ik er maar weer snel achteruit gehaald.. Nu weer terug naar af fabriek en het ruisen is weer terug ...
 

VolvoFox

Senior Member
Dit topic maar weer eens tot leven wekken...
Ben nu bijna 2 jaar onderweg met deze auto en verbaas me nog steeds over het windgeruis. En dan met name als het wat harder waait en uit een bepaalde hoek op de auto komt. Iemand bekend met een modificatie van fabriekswege?
 

RefleCs

Forumguru
Best wel bizar dat je er zoveel last van hebt. Ik heb namelijk helemaal geen last van windgeruis. Laatst zelfs iemand die vroeg of ik een benzineauto had omdat hij de auto zo stil vond van binnen (en dat was de dag van de storm van laatst).
 

Bakkertje

Forumguru
@VolvoFox heel eerlijk gezegd ben ik ook nog altijd niet tevreden met de mate van ruis. Mijn auto mag/moet nog een jaar en ik heb me er maar bij neergelegd.
Vorige week vrijdag was mijn auto bij de garage voor een beurt en kreeg ik een Golf 7 mee. Die auto was beduidend stiller dan mijn Passat. Dan borrelt ook bij mij de vraag weer op waar het nu aan ligt (en mijn VW kost gewoon 9000 euro meer dan die #%@#$@$ golf!). Maar 's avonds ben ik dan toch eerder bezig met het uitpluizen of het nu een Kodiaq of Tiguan Allspace moet worden ;)

Even for-the-record, er is bij mij fabriekshalve niets aangepast, ik heb wel de nodige mods uitgevoerd en geprobeerd. Het meest efficiënt was bij een stukje installatie draad achter het rubber. Dat heb ik later vervangen door tochtband, maar dat was net te dik en zorgde dat de ramen niet lekker meer sloten.
 

Renkie

Forumguru
Dit topic maar weer eens tot leven wekken...
Ben nu bijna 2 jaar onderweg met deze auto en verbaas me nog steeds over het windgeruis. En dan met name als het wat harder waait en uit een bepaalde hoek op de auto komt. Iemand bekend met een modificatie van fabriekswege?

Zelfde hier, nog geen oplossing. Binnenkort wederom naar de dealer.

Windruis vanaf de zijruiten voor.
Zit voor mijn gevoel echt in het raam / raam rubber en niet echt in de deur. Als de wind verkeerd staat hoor je het echt en voel je het ook (tocht).
Eigenlijk belachelijk dat een dealer er 1,5 jaar over doet, maar goed.

Mijn auto is van 1/2016.
 
Bovenaan Onderaan