Wijzigingen in benzine motorenaanbod (MY2017)

edero

Forumguru
Je was me net voor @Rosinfield !
Gelukkig heeft iedereen dus zo zijn eigen mening, en wordt die met hand en tand verdedigd.
Dat is bewonderenswaardig en ieder zijn goed recht, maar we moeten wel voorkomen dat het een ordinaire scheldpartij wordt :cheers:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nu maar weer on topic lijkt me. Over penisnijd en aanverwante zaken kan desgewenst een topic worden geopend in "de Stamtafel"
 

MarcoO2

Forumguru
Zullen we de discussie vooral fatsoenlijk houden? Is dat nou zo moeilijk??
@MarcoO2 we hoeven het niet eens te zijn maar het verschil zit al hier in dat de TS wel degelijk benaderd is door de dealer omtrent de wijziging en het dus ook evt kosteloos annuleren van de bestelling no way dat ze ermee weg zouden komen deze wijziging door te voeren zonder de koper op de hoogte te stellen. Helemaal dom zijn ze daar ook niet dit is een wijziging die je niet zomaar kunt doorvoeren met die voorwaarde daar durf ik wel een flesje op te zetten ;)
Nee, de koper niet op de hoogte brengen gaat mij ook een brug te ver. Dat de dealer dat doet, wil niet perse zeggen dat dat juridisch ook moet: gelukkig doen dealers ook nog dingen uit klantgerichtheid. Het is natuurlijk ook relatief veilig om onverplicht kosteloze annulering aan te bieden; het gros van de kopers zal z'n bestelling toch niet meer annuleren.

Tenzij je, zoals @Altos , het verschil tussen een 4- en een 3-pitter onacceptabel vindt. En dat is dan je goed recht ;)
 

0ri0n88

Forumguru
@Rosinfield en @MarcoO2 wellicht is de verwoording van @Altos niet zo vriendelijk geformuleerd maar kan het wel snappen dat als je de hele tijd de mening van een ander afdoet alsof die er niet toe doet en dat het onzin is is ook onbeschaafd.
dit is een forum en daar mag geloof ik iedereen een mening hebben en je hoeft het zeker niet met elkaar eens te zijn.
Ben het in zo verre met hem eens dat het echt ongehoord is om een 3 pitter te geven als je een 4 hebt besteld laat staan dat je daar je klant niet eens van op de hoogte zou stellen dan zouden ze aan mij ook de verkeerde hebben ongeacht de topkwaliteit en het verbruik ed.
Het gaat om het hele plaatje. Je komt bij die dealer en hij verkoopt je die magische onverwoestbare zuinige 1.2 tsi je bestelt hem betaalt hem en doodleuk opbellen ja het word wat beters een 1.0 3 vilinder nog beter toch....
Het is gewoon de grote jongens die dr normale man belazeren op die manier. Het gaat niet om 2 knikkers. De TsS heeft nog nooit in die motorisering gereden en moet dan maar ja zeggen? Daarna vraagt die om advies van het forum en dat loopt schijnbaar ook uitern en dat mag daar is het een forum voor.
Laten we het gezellig houden.
en @MarcoO2 als ze je over dit soort dingen niet zouden informeren van tevoren onder het mom van "kleine" noodzakelijke wijziging zou ik het nog wel eens willen zien bij een rechter. Dat gaat echt zo maar niet.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het gaat om het volgende. Er is een inhoudelijke discussie waarin men verschillende standpunten inneemt. Dat is prima. Wat helaas veel gebeurt (ik voer erg veel online discussies, vooral over veganisme), is dat men zich om de een of andere reden persoonlijk voelt aangevallen. En dan gaat de toon het overnemen van de inhoud en gaan op de persoon gerichte "argumenten" het overnemen van inhoudelijke. Dat is erg jammer en dat zouden we niet moeten willen.
 

MarcoO2

Forumguru
@Rosinfield en @MarcoO2 wellicht is de verwoording van @Altos niet zo vriendelijk geformuleerd maar kan het wel snappen dat als je de hele tijd de mening van een ander afdoet alsof die er niet toe doet en dat het onzin is is ook onbeschaafd.
dit is een forum en daar mag geloof ik iedereen een mening hebben en je hoeft het zeker niet met elkaar eens te zijn.
@0ri0n88 : Ik zou bijna denken dat ik in een ander topic zit dan jij :pieker:

Volgens mij voer ik een nette discussie en noem ik gewoon mijn argumenten. Ik doe niemands mening af alsof die er niet toe doet, en ik noem niets onzin. Sterker, ik geef juist aan dat het Altos' goed recht is om er anders over te denken. Snap dus niet zo goed waar ik je verwijt aan verdiend heb. Op de man spelen doet een discussie nooit goed...

De laatste zin van je in bovengenoemd citaat ben ik het dan weer wel helemaal mee eens - en dat is exact hoe ik de discussie graag zie.
 

ertromp

Forumguru
Je kunt het ook zo zien:
De 3 cilinder heeft al weer 1 zuiger en alle bijbehorende onderdelen minder die kapot kunnen gaan :D
Helaas is de 1.2 TSI zoals die geleverd is in de O3 en weer een verbetering zou moeten zijn ten opzichte van de 1.2 TSI uit de O2 er ook eentje met problemen.
Dus magisch en onverwoestbaar ........ helaas.
Let wel waar voor getekend is.
Beloofde prestaties gaan er zelfs op vooruit
Ook ik ben benieuwd naar een oordeel van een rechter maar ik geef je weinig kans in deze
 

0ri0n88

Forumguru
@0ri0n88 : Ik zou bijna denken dat ik in een ander topic zit dan jij :pieker:

Volgens mij voer ik een nette discussie en noem ik gewoon mijn argumenten. Ik doe niemands mening af alsof die er niet toe doet, en ik noem niets onzin. Sterker, ik geef juist aan dat het Altos' goed recht is om er anders over te denken. Snap dus niet zo goed waar ik je verwijt aan verdiend heb. Op de man spelen doet een discussie nooit goed...

De laatste zin van je in bovengenoemd citaat ben ik het dan weer wel helemaal mee eens - en dat is exact hoe ik de discussie graag zie.
@MarcoO2 en @Rosinfield bedoelde okk niet jullie persoonlijk hierin sorry daarvoor maar meer omdat jullie erover begonnen dat hij wellicht niet zo moet reageren vandaar de tag.
 

0ri0n88

Forumguru
@Rosinfield laten we het maar niet over veganisme hebben die discussie komen wij nooit uit :maakmegek:
Back on topic ik ben het er niet mee eens dat dit zomaar gebeurt maar de TS heeft er minder moeite mee en dat is zijn goed recht dat geldt voor een ieder hier.
 

laagvlieger

Forumguru
Je kunt het ook zo zien:
De 3 cilinder heeft al weer 1 zuiger en alle bijbehorende onderdelen minder die kapot kunnen gaan :D
Helaas is de 1.2 TSI zoals die geleverd is in de O3 en weer een verbetering zou moeten zijn ten opzichte van de 1.2 TSI uit de O2 er ook eentje met problemen.
Dus magisch en onverwoestbaar ........ helaas.

Een nieuwe motor, nog maar net op de markt, heeft last van kinderziektes. Dat was inderdaad duidelijk met de 1.2 TSI. Echter, op dit moment zal die beproefde 1.2 TSI betrouwbaarder zijn dan de nieuwe 1.0 TSI, denk ik zo. Er is trouwens nog niet heel veel geschreven over de nieuwe driecilinder, en dat die in alle modellen van VAG zo 'onopgemerkt' zijn intrede maakt en de 1.2 TSI vervangt. Wat is de achterliggende reden hiervoor?
 

Testedoene

Forumguru
Wel bizar dat op de NL- en BE-site deze 1.0 TSI nog niet te configureren valt?

En wat betreft de cilinder-ruzie: mijn vader rijdt met een PSA 1.2 puretech 130pk.
Als de 1.0 TSI qua loopcultuur wat vergelijkbaar is (met de PSA 1.2 puretech 110pk dan) zit je op rozen!
Downsizing is allemaal zo erg nog niet. Eventueel had ik wel in compensatie geprobeerd om een extra jaartje garantie uit de brand te slepen.
Het 1.0 TSI-tje loopt nu toch al eventjes mee in de VAG-groep. Voorlopig nog niet veel te vinden op 't internet dus ook geen negatieve verhalen precies, integendeel. Als ik de testen mag geloven raadt men dit blokje aan.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Een nieuwe motor, nog maar net op de markt, heeft last van kinderziektes. Dat was inderdaad duidelijk met de 1.2 TSI. Echter, op dit moment zal die beproefde 1.2 TSI betrouwbaarder zijn dan de nieuwe 1.0 TSI, denk ik zo. Er is trouwens nog niet heel veel geschreven over de nieuwe driecilinder, en dat die in alle modellen van VAG zo 'onopgemerkt' zijn intrede maakt en de 1.2 TSI vervangt. Wat is de achterliggende reden hiervoor?
Maar 1 reden en dat zijn de emissie eisen. Maar je ziet steeds weer dat ze de motoren efficiënter weten te maken en meer vermogen uit het blokkie weten te halen en bijkomed voordeel het geheel is weer lichter dan een 4 pitter en het scheelt weer wat dure onderdelen zoals inspuiter, kleppen, zuiger, zuigerstang, bougie
 

gio92

Lid
Hallo allemaal,

Wat ik in elk geval met jullie kan delen:
Ik heb de VW Golf Variant 1.0 TSI (connect editen) 3 cilinder sinds januari dit jaar. Daarvoor exact dezelfde VW Golf Variant voorloopauto gehad met de 1.2 TSI. Heb dus in beide een paar maanden gereden (okt-dec 1.2, jan-nu 1.0).

Heel eerlijk: de 1.0 rijdt echt fijner. Ik ben geen technicus maar alleen maar een gebruiker. De 1.0 voelt 'gewilliger' aan. Hij heeft iets meer pk (5 of 10 meer) en de koppelrange is volgens mij in een breder bereik (ook van 175 naar 200nm). De 175nm is overigens al in een heel laag toerenbereik alert. Ook inhalen versnellen is geen enkel probleem. Ik heb een DSG en deze weet goed aan te voelen wanneer hij me moet ondersteunen door wat bij te springen of terug te schakelen etc. Voor mij is de 1.0 TSI veel agressiever dan ik zou verwachten. In elk geval meer dan de Golf Variant 1.2 TSI (105pk - 175nm).

Heel eerlijk: Ik had echt enorme twijfels toen ik de 1.0 bestelde met 3 cilinders. Het bleek achteraf voornamelijk tussen de oren te zitten. Als je echt versneld en doortrekt hoor je wel een rauwe klant van de typische 3 cilinder, je kan het ook opvatten als een beetje sportief ;) Al ben ik er wel van overtuigend dat het niet met een 1.4 te vergelijken is dat zal allemaal goed verlopen. Maar voor normaal Nederlands/Belgisch gebruik voldoet de 1.0 echt uitstekend.

En geloof me: toen ik had besteld heb ik best vaak de twijfel gehad of het niet een verkeerde keus zou zijn, de 1.0 TSI. De praktijk heeft me in elk geval niet teleurgesteld!
 

spikehome

Forumguru
Hallo allemaal,

Wat ik in elk geval met jullie kan delen:
Ik heb de VW Golf Variant 1.0 TSI (connect editen) 3 cilinder sinds januari dit jaar. Daarvoor exact dezelfde VW Golf Variant voorloopauto gehad met de 1.2 TSI. Heb dus in beide een paar maanden gereden (okt-dec 1.2, jan-nu 1.0).


En geloof me: toen ik had besteld heb ik best vaak de twijfel gehad of het niet een verkeerde keus zou zijn, de 1.0 TSI. De praktijk heeft me in elk geval niet teleurgesteld!

Ik ben dan ook wel geïnteresseerd wat het verschil is in verbruik?
 
Bovenaan Onderaan