Welke velgen voor de Kodiaq?

Welke velgen vind jij het mooist op de Kodiaq?

  • Ratikon (17")

  • Mytikas (17")

  • Triton (18")

  • Everest (18")

  • Elbrus (18")

  • Trinity polished (18")

  • Triglav polished (19")

  • Sirius polished (19")


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Delorean7

Nieuw lid
Is er iemand die iets zinnigs kan melden over het verschil tussen 18 of 19 inch, zou je dat echt merken? Heb zitten neuzen naar Ateca vergelijken en lees wisselende verhalen, voornamelijk dat je 19 inch niet moet willen in de UK of dat road noise erger zou zijn met de 19. Kan me eigenlijk niet indenken dat het echt veel uitmaakt.
 

CDK

Forumguru
Onder een Kodiaq zitten sowieso al banden met hogere wangen waardoor je er minder last van hebt. 19" is zelfs onder een Superb prima comfortabel en daar zijn de wangen een stuk lager. Zou me er dus geen zorgen over maken.
 

Frenk21

Forumguru
Of de ET ook gaat kloppen??? @Frenk21
O.a. Maar ik heb zaterdag netjes de folders per post ontvangen. De Elbrus velg die standaard wordt geleverd heeft de maat 7j x 18" en de bandenmaat 235/55. Dat moet dus goedkomen en kan ik mijn mooie MOMO quantum evo meenemen voor de zomerbandjes. Dan kunnen de Elbrus voor de winterbanden gebruikt worden.
 

CDK

Forumguru
Of de ET ook gaat kloppen???

De Sirius velgen voor de Kodiaq lijken identiek aan de Sirius velgen voor de Superb, deze hebben ET 44, de VW Tiguan heeft ook ET 44, dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat het gaat passen :jaja:
 

Frenk21

Forumguru
De Sirius velgen voor de Kodiaq lijken identiek aan de Sirius velgen voor de Superb, deze hebben ET 44, de VW Tiguan heeft ook ET 44, dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat het gaat passen :jaja:
Dan ga je uit van de superb3. Ik van de S2. Deze hebben een ET47. Mijn MOMO's hebben een ET van 50 bij 8J. Dus eens even goed checken of dat wel goed past:lezen:
 

CDK

Forumguru
Klopt ja ik ging uit van de S3 variant. 6 mm verschil met jouw Momo's dus dat gaat prima passen.
 

robpet

Lid
De Crater: inruil van de standaard 18 inch velgen die horen bij Business Style uitvoering en EURO 1295 bijbetalen....en dan natuurlijk de zwarte velguitvoering, wat mooi uitkomt bij een Moon white Kodiaq
 

Frenk21

Forumguru
De Crater: inruil van de standaard 18 inch velgen die horen bij Business Style uitvoering en EURO 1295 bijbetalen
Zoveel bijbetalen? Dan was ik naar de lokale velgenboer gegaan en had ik daar een setje besteld. :pieker:Had je wat geld in de pocket gehouden en de standaad 18" had je dan over voor de winterbandjes.
Mijn MOMO velgen waren nog geen €900,- voor de set:D
 

robpet

Lid
Net de officiële PON prijslijst gekregen voor alle leverbare velgen, met en zonder inruil....goede nieuws: mijn gekozen Crater uitvoering is zelfs wat goedkoper geworden dan verwacht en dan nu bij een Superb!
 

Bijlagen

  • LM wielen zomersets_Kodiaq 2017.pdf
    169,3 KB · Weergaven: 93
Bovenaan Onderaan