Welke velgen heb jij onder je Fabia-2 liggen??

andrehj

Forumguru
De complete (en veel beter leesbare) lijst vind je hier. Overigens staat ook daar dat de maximale maat voor een Fabia waarbij sneeuwkettingen zijn toegestaan 185/55 R15 is.
Heb je meteen een goede reden om gewoon een set velgen bij je winterbanden te kopen. Is (op iets langere termijn) goedkoper en veel handiger, want dan kun je gewoon zelf wisselen en hoef je niet eindeloos bij de bandenboer in de rij te staan.
 
weet iemand of 195/65-15 met ET38 / 5x100 onder de greenline past?

Nee. Dan sleept de rubber tegen de achterkant van de links achter-wielkast.
Ook alleen maar links achter. Daar zit er een uitstulping in de wielkast die er rechts achter niet zit.

Zelf uitgeprobeerd een paar weken geleden.

Toch maar 195/55-15 winterbanden genomen.

Over de velgen (ET38 / 5x100) spreek ik me niet uit.
 

jan49

Actief lid
winterbanden

Nu heeft mijn schoonvader op zijn Fabia combi 185-60-r15 winterbanden er op laten zetten heeft die dan ook een probleem met de sneeuwketing
Loos alarm ik heb het gevonden blz 156

gr :koffie:
 

Ron467

Actief lid
ouder type? oh nee GL natuurlijk

bij mij (voor de TSI) staat het op pagina 188 :ahum:
6J x 14 37 mm 185/60

6J x 15 43 mm 185/55

en 185/60 R15 zou dus niet mogen :confused:

Ach, ik rijd er nu voor de derde winter mee (1e 2 jaar onder de fabia HB, nu onder de combi).
Kettingen pasten gewoon op de HB en raakten niets, zal ze dan ook eens passen op de combi, maar dat zal ook gewoon passen vermoed ik.


 

Ron467

Actief lid
Nee. Dan sleept de rubber tegen de achterkant van de links achter-wielkast.
Ook alleen maar links achter. Daar zit er een uitstulping in de wielkast die er rechts achter niet zit.

Waarom zou je nu sneeuwkettingen om je achterwiellen willen leggen ?
(tenzij je een achterwiel aangedreven fabia hebt natuurlijk:smiley29:)
 

Wasmachineman

Forumguru
Dan heb je toch nog een betere wegligging cq weggedrag dan zonder kettingen, ook al is je auto voorwielaangedreven, heb ik gelezen hier ergens hoor. Geen ervaring.
 
Ik heb bij de dealer in Den Bosch navraag gedaan over welke stalen velgen mogelijk zijn onder de GL. Hij komt in zijn systeem alleen 15" met 5x 100 ET43 tegen. Staan ook behoorlijk aantal in backorder bij de importeur zij hij. Over LM velgen kon hij geen antwoord geven.
Email met dezelfde vraag naar de importeur gestuurd maar die verwijzen je gewoon door naar de dealer. Schiet je dus ook geen bal mee op.:(
 

wanderer

Senior Member
LM Antares velgen staan gewoon in de Skoda catalogus, kosten 396€ per set, zijn per stuk te bestellen, prijs 99€.....
 

Ron467

Actief lid
Dan heb je toch nog een betere wegligging cq weggedrag dan zonder kettingen, ook al is je auto voorwielaangedreven, heb ik gelezen hier ergens hoor. Geen ervaring.

Ach wie echt een paar extra (nutteloze) kettingen wil omleggen in meestal minder lekkere omstandigheden, gaat z´n godelijke gang. (maar niet verbaasd kijken als je door andere weggebruikers uitgelachen wordt:smirk:)

Met kettingen om mag (en kan!) je niet snel (max 50 km/h geloof ik) en zijn bedoeld als hulpmiddel om op besneeuwde (berg-)wegen te kunnen rijden, met beperkte snelheid (zie de verpakking) en voor een kort stukje.

Best wat ervaring en zelfs met een achterwiel aandrijver (nissan Urvan) heb je echt geen kettingen om de niet aangedreven (voor)wielen nodig hoor! (en dat was toen nog met zomerbanden ook:blush:)
 

oghkru

Lid
ik trap gelijk af,

Mijn auto heb ik laten leveren met de 6,5J 16 inch atria velg, maar deze gaan er nu onder vandaan en komen er pas in de winter weer onder terug met een winterband.
Ik wil namelijk ook in de winter gewoon op lichtmetaal blijven rijden
Mijn huidige ContiSportSontacts-3, laat ik nu op een setje 7J 16 inch ABT Z-velgen monteren, deze kon ik hagelnieuw en voor een prikkie in het buitenland op de kop tikken.


dus binnenkort , liggen onderstaande ABT velgen op mijn Fabia Combi
welke dealer was dat?
Groet,
Michel de Kruyff (mdekruyff@gmail.com)
 
weet iemand of 195/65-15 met ET38 / 5x100 onder de greenline past?

Nee. Dan sleept de rubber tegen de achterkant van de links achter-wielkast.
Ook alleen maar links achter. Daar zit er een uitstulping in de wielkast die er rechts achter niet zit.

Zelf uitgeprobeerd een paar weken geleden.

Toch maar 195/55-15 winterbanden genomen.

Over de velgen (ET38 / 5x100) spreek ik me niet uit.

Nu heeft mijn schoonvader op zijn Fabia combi 185-60-r15 winterbanden er op laten zetten heeft die dan ook een probleem met de sneeuwketing
Loos alarm ik heb het gevonden blz 156

gr :koffie:

Waarom zou je nu sneeuwkettingen om je achterwiellen willen leggen ?
(tenzij je een achterwiel aangedreven fabia hebt natuurlijk:smiley29:)

Een paar posts bij elkaar getrokken Ron ?
 

van_der_P

Senior Member
Ach wie echt een paar extra (nutteloze) kettingen wil omleggen in meestal minder lekkere omstandigheden, gaat z´n godelijke gang. (maar niet verbaasd kijken als je door andere weggebruikers uitgelachen wordt:smirk:)
Alleen is het dan zo jammer als dat op een smalle weg, met ook nog tegenliggers gebeurt. Want dan kan er geen mens meer door. Vaak ook nog met de handleiding in de hand. Dan ben je als mede weggebruiker zo uitgelachen. 30 minuten worden dan al snel 3 uur.
 

Hetzer

Forumguru
Heb je de Borbets nu weg gedaan of gebruik je die als winterset :icon_smile_question

9ho19l.jpg
 

EdK

Forumguru
Even de boel uit het stof halen !
Hetzer van je zomervelgen weet je daar toevallig de ET waarde van ?
zou dit graag weten ivm kennisje die ook een andere velg wil hebben op haar GL !

Dus bij voorbaat dank !
 
Bovenaan Onderaan