Welke velgen heb jij onder je Fabia-2 liggen??

Ron467

Actief lid
over de optisch donker bumpers.
Kijk maar eens door de lens van een digitale camers, dan ogen de bumpers ook iets donkerder dan met het blote oog. Overigens geen idee hoe dat kan :crazy:

zo wel iets te maken hebben met het refelcteren van het zonlicht.

ook even off topic: mogelijk heeft de digitale camera een gepolariseerde lens? Heel veel schermpjes van navigatie systemen enzo hebben dat ook. Kijk daar maar eens naar met een polaroid (of duurder merk zonnebril met gepolariseerde glazen) en kantel je bril dan eens......
Polarisatie heeft dat effect dus, vandaar dat het meer diepgang en beter in water kijken oplevert en mogelijk ook kleurverschil van verschillende oppervlakten.

on topic: ik heb er nu deze 15" IMG_1699.jpg onder liggen met de winterbanden. (had ik aangschaft bij mijn vorige fabia, niet super mooi, maar al veel beter dan staal). De huidige fabia is (ook) afgeleverd met de 16" elba´s, waar mee ik ca 1700 km mee gereden heb.

Wat me wel opviel bij het wisselen is dat de Elba´s zo veel zwaarder zijn! :biggthumpdown: evt. dus te koop voor redelijke prijs :winkie: (met bijna nieuwe zomerbanden)

En Hetzer heeft het ook al een paar keer gehad over de wielmoerkapjes. Ook heeft er elders al iemand geklaagd over beschadigde kapjes.
Ik heb ze nog van mijn vorige fabia liggen (kwam ik achter toen de wielen weer gewisseld werden, blijkbaar nooit terug geplaatst en/of gemist) en nu ook van de huidige fabia. Als iemand ze graag heeft....... kom maar halen.
 
Zonde dat je deze velgen er nu onder hebt liggen.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Ron467

Actief lid
Zonde dat je deze velgen er nu onder hebt liggen.

Ach....valt wel mee toch (ja ik vindt jouw velgen ook mooier, maar op deze kleine plaatjes zie ik haast geen verschil ), ik had ze nog liggen en ze voldoen (voor de winter) voor mij.
 

Bijlagen

  • IMG_1701.jpg
    IMG_1701.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 139

Hetzer

Forumguru
@RON467, bedankt over de tips van de polarisatie, dat wist ik namelijk niet!!!!!!

De 15 inch velgen zijn inderdaad ook niet mijn smaak, maar als je zew nog had is de keuze makkelijk, wat voor banden maat heb je er eigenlijk op.
Zo ik heb er zelf nu wel 15 inch stalen velgen onder, deze had ik nog liggen en ik heb daar nieuwe 195/55R15 winterbanden op laten leggen.

Het viel mij ook op dat de 16 inch Atria velgen ook zo loei zwaar waren ,echt absurd veel zwaarder dan mijn 16 inch Rial velgen. De oude Atria´s met winterbanden heb ik kunnen verkopen, ik vond persoonlijk zilvere velgen niet bij mijn rally-groene auto staan.
 

l1800

Nieuw lid
ik heb bij mijn bestelling de standaard velgen aangehouden, maar nu denk ik er toch over om voor 16 inch te gaan. nu vroeg ik me af of dit nog tegen een meerprijs kan geleverd worden? en weten jullie zo ook wat dat is? mijn dealer kwam met een verhaal dat het rond de 800 euro zou zijn, maar dan had ik wel de keuze uit meer types dan die er op de skoda site staan. mijn voorkeur gaat uit naar de 16 inch "bear" velg
 
Mijn dealer had laatst voor €845 een set 16'' Atria velgen inclusief een A-merk band en montage. Wanneer je de standaard velgen niet neemt wordt er normaal gesproken wel wat verekend met de nieuwe set, ik denk zo'n €250 ongeveer
 

Ron467

Actief lid
Voor €650,- kan je mijn 16" elba velgen met banden overnemen.
ca 1500 km mee gereden.
inclusief dubbele set dopjes.
Kan je onder de standaard velgen winterbanden gooien.

ga ik komende zomer wel op pad voor andere velgen met banden:)

Ron.
 

vinshi

Lid
hallo ik ben op zoek alvast naar winterbanden en velgen weet iemand toevallig de steek van de fabia velgen b.v.d.

de greenline moet nog wel geleverd worden maar dan heb ik ze alvast liggen.
 

van_der_P

Senior Member
Volgens mij zo uit het hoofd is de steek 5 x 100. Seat Ibiza, VW Polo, Fabia-1, Roomster-1 hebben dezelfde velgen.
Daar zijn er op een sloop denk genoeg van te vinden, als je dat wil natuurlijk.
Op de foto zie je een GL-velg met een velg van de F-1 deze is in de maat 14"
Op de tweede foto zie de velg van de RR 15" met de velg van de F-1 dit past allemaal.
Alleen even rekening houden met de keuze van je band dat de afrolomtrek ongeveer gelijk is.
 

van_der_P

Senior Member
Mijn winterbanden zijn in de maat 185/65R14 je kunt ook gaan voor 175/70R14 deze komen nog dichterbij het origineel van 185/60R15. Als 15" originele velgen koopt is het natuurlijk gemakkelijker dan koop je de originele maat.
 

vinshi

Lid
zo vandaag velgen met winterbanden gekocht via marktplaats voor 195 euro met nog 7 mm profiel maat 185/65 R14.
heb ik in iedergeval al 1 onderdeel van mijn greenline thuis.
 
@ Repsaj1976

Mooie foto's, die gigaro's staan er echt lekker onder. Wat hebben deze zoal gekost met de banden inbegrepen? Zou mss deze zomer ook hiervoor kijken, dan wel de zwarte of zilver met zwarte binnenzijde. rijd met de kleur ralley green, dan is puur zilver niet zo knap :)
 
@ BELSKOFAB:

Banden zijn geleverd met Conti SportContact 3 205/40/R17 en ik denk dat zo'n €1100 kwijt was. Goede keus om witte of zwarte Gigaro's te nemen onder jouw auto, staat wel mooi denk ik zo. In België zullen deze velgen vast goedkoper zijn dan in Nederland.............
 

Bijlagen

  • mbia6u.jpg
    mbia6u.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 163
  • 2u6o9p1.jpg
    2u6o9p1.jpg
    21 KB · Weergaven: 163

Ronnie

Forumguru
Dit zegt Elsawin (Skodagaragehandboek) ervan:





Vrijgegeven velg-bandcombinaties


Motor
Bandenmaat

Velg


Inpersdiepte ‘ET’ (mm)


Sneeuwkettingen toegestaan



1,2 l/44 kW
165/70 R14 - 81T

5J x 14H2


35


ja



185/60 R14 - 82T

6J x 14H2


37


ja



185/55 R15 - 81T
6J x 15H2

43


ja



195/55 R15 - 85H

6J x 15H2


43


nee



205/45 R16 - 83W (V)

6,5J x 16H2


43


nee



1,2 l/51 kW
165/70 R14 - 81T

5J x 14H2


35


ja



185/60 R14 - 82T
6J x 14H2

37


ja



185/55 R15 - 81T
6J x 15H2

43


ja



195/55 R15 - 85H
6J x 15H2

43


nee



205/45 R16 - 83W (V)
6,5J x 16H2

43


nee



Het is een beetje een vreemde tabel geworden.......
 

Yuco

Lid
Ik, en ik vermoed de meesten hier, mag hopen dat bovenstaande tabel niet klopt Dit zou betekenen dat ik niet eens sneeuwkettingen kan gebruiken met mijn 195/55R15 winterbanden Dit is toch een vrij gangbare maat!?
 
Bovenaan Onderaan