Welke led lampen

mullym

Nieuw lid
Standaard verlichting voorzijde (niet led) per zijde

  • Dimlicht H7
  • Grootlicht en DRL H15
  • Mistlampen H8
  • Knipperlichten voorzijde PWY24W
Standaard achterlicht (niet LED) per zijde

  • Achterlicht (2 per unit) W5W
  • Remlicht P21W
  • Mistlamp H21W
  • Achteruitrij verlichting P21W
  • Knipperlicht PY21W
  • Kentekenplaat verlichting W5W
Overige

  • Interieur verlichting (2 voor, 3 achter) W5W
  • Portieren voor (rode veiligheidslicht) W5W
  • Spiegelverlichting (onderzijde t.b.v. Coming Home/Leaving Home) W5W
  • Kofferbak verlichting W5W (2 stuks)
 

64rhfx

Senior Member
Hier ook Alieexpres lampjes. Complete set voor Oct 3 gekocht en werken al jaren zonder problemen.
 

EdK

Forumguru
Tsja Ali, en als je dan ook nog even de juiste links van de lampjes geeft dan voldoe je volledig aan de vraag van de TS :pieker::pardon::dankje:
 

64rhfx

Senior Member
Gewoon even op alieexpres zoeken naar Octavia Interior LEDS dan kom je verschillende soorten tegen.
 

SK_YR

Nieuw lid
Die lampen zijn dikke prima! Heb ze ook vanuit een ander topic. Prijs/kwaliteit doet het niet onder voor andere “duurdere”.
 

Marco1975

Nieuw lid
Iemand ervaring op de octavia 3 om de knipperlicht bulbs voor en achter vervangen voor led ?
Knipperlicht, remlicht en achteruitrijverlichting.
 

ElScorpione

Forumguru
Iemand ervaring op de octavia 3 om de knipperlicht bulbs voor en achter vervangen voor led ?
Knipperlicht, remlicht en achteruitrijverlichting.

Yes. Vooraan heb ik al LED verlichting. Achterlichten zijn ook LED. Behalve de RAW en achteruitrijlampen. Die heb ik vervangen door LED van Ali. Helaas zijn de advertenties er niet meer, zodat ik geen link kan plaatsen. Achteruitrijlampen geven vrij weinig licht vind ik.
 

Bijlagen

  • 2FB10B31-4612-4C7D-BF2B-6C7F7F00675F.jpeg
    2FB10B31-4612-4C7D-BF2B-6C7F7F00675F.jpeg
    87 KB · Weergaven: 71

brepus13

Forumguru
Meestal is het gebruik aan een keurmerk de reden dat je ze niet mag gebruiken. Apk.... tsja dat gaat meestal goed :-)

een apk keurmeester zal bij een normaal lichtbeeld niet verder kijken.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik zie er overigs bij staan dat je deze dingen niet op de openbare weg mag gebruiken omdat er geen gloeidraad in zit? Klopt dat?
Dat heeft op zich weinig te maken met het al dan niet aanwezig zijn van een gloeidraad, maar wel met het feit dat er geen (initiële) typegoedkeuring voor is.
Het verschil zit 'm in de details... :jaja:

Er rijden toch al zoveel auto's met LED richtingaanwijzers en dergelijke rond? Kan je hier inderdaad voor beboet worden? En hoe zit het dan met APK?
Vrijwel alles is al uitgebreid besproken in dit topic:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/hilox-led-dimlichten.35232/

Enne, uiteraard zijn er auto's die af-fabriek uitgerust zijn met LEDs. Maar die zijn dan ook in die betreffende configuratie goedgekeurd.

Zo rijd ik al jaren rond met LED HB4's in m'n mistlampen. En LEDs in de achterlichten, stadslichten en knipperunits. En die worden gewoon ieder jaar weer, tijdens de APK, goedgekeurd.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/hb4-led-mistlicht-ombouw.34644/

En de enige keer dat ik aangehouden werd door de politie, was toen ik nog met de (voor)mistlampen aanreed, binnen de bebouwde kom. En toen vroegen ze netjes of ik die wilde uitdoen.
Ik kwam namelijk net uit het buitengebied/polderweggetjes en daar gebruik ik die breedstralers om de konijnen en vossen te verjagen. :D En ik vergeten was ze op tijd uit te doen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan