Welke led lampen

ElScorpione

Forumguru
Serieus @ElScorpione ?
De achterlichten die jij in je huidige FL O3 hebt, dat zijn toch verreweg de mooiste?
Deze heb ik zelf ook in mijn O3 en vind ik vele malen mooier dan bijvoorbeeld die dubbele C's van de pre-FL.
Wat me daar altijd een beetje bij heeft gestoord is het feit dat het licht niet egaal verdeeld is.
Volgens mij zijn de hoekje en uiteinden iets feller dan de strepen. Hopelijk snap je wat ik bedoel. ;)

Bij de nieuwste luxe LED lampen, die jij en ik hebben dus, is het licht mooi gelijkmatig verdeeld.
Ook de kleur van de lampen vind ik mooi (minder oranje/meer rood dan de pre-FL).
En ook van de zijkant zien ze er mooier uit vind ik.
Nou ja, het is misschien ook een kwestie van smaak. Mijn vader bijvoorbeeld, die vindt de hele C-vorm op Skoda's niet mooi. Maakt niet uit in welke variant. :pardon:

Daar heb je wel gelijk in ja. Bij mijn vorige O3 was het lijntje niet overal even dik, vooral op de punten inderdaad. Daarover nadenkende vind ik de lichten die ik nu heb inderdaad wel fraaier. Het licht is mooi gelijkmatig verdeeld, dat is een feit.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb het inderdaad tijdens mijn bestelling uitgezocht, want ik wilde graag de luxe LED achterlichten hebben op mijn Octavia III Ambition Business met optionele LED koplampen. Dit bleek helaas niet mogelijk. Je hebt nu dus allemaal verschillende combi's rijden:

Octavia Style Business: LED koplampen met Luxe LED achterlichten
Octavia Ambition Business: normale koplampen met normale achterlichten (enkele streep)
Octavia Ambition Business: optionele LED koplampen met normale achterlichten (enkele streep), die heb ik dus....
Octavia Clever Edition: normale koplampen met Luxe LED achterlichten

Bij die Clever Edition zitten die luxe LED achterlichten er dus "standaard" op, terwijl je ze niet als optie kunt bijbestellen op bijvoorbeeld de Ambition Business. Rare keuze van Skoda.........ik had er best wat extra vooor willen betalen.

De achterlichten met een dubbele streep zijn allemaal de pre-facelift modellen van voor 2017. De facelift modellen hebben dus allemaal of een enkele streep of de Luxe LED achterlichten. De vorm van die luxe achterlichten is ook iets anders en de kleur is ook donkerder (smoke). Dat laatste vondt ik juist zo mooi staan.
 

Smeeuwis

Donateur
Het valt me overigens op dat de richtingaanwijzers in het achterlicht dan weer geen LED lijkt. Vooraan wel mooie LED's, achteraan niet. Vreemd.

Klopt, achteruitrij en knipperlichten blijven simpele gloeilampjes. Vond ik ook jammer dus ik heb achter beide vervangen door LED. Die zijn te bestellen bij Xenonlamp.nl, goede prijs-kwaliteitverhouding.
 

RoelF

Forumguru
De mijne is weer anders dan de twee getoonde lichten.
 

Bijlagen

  • 2019-11-08 18_22_38-Window.png
    2019-11-08 18_22_38-Window.png
    765,7 KB · Weergaven: 99

Tommie-boy

Actief lid
Ik heb ze ook geplaatst - Dit zijn de 2 settings die ik aangepast heb om ze wat te dimmen:

ENG116961-ENG116347-Leuchte25KZL HA59-Lasttyp 25 > 6 - LED Lichtmodul
ENG116961-ENG116352-Leuchte25KZL HA59-Dimmwert AB 25 > 85

Die 85 heb ik ergens weggekaapt bij een VW die af-fabriek led had ;) - je kunt natuurlijk ook een beetje kijken wat je zelf mooi vind om naar te kijken.
 

Rickb

Lid
Ik heb het uiteindelijk werkend gekregen:

ENG116961-ENG116347-Leuchte25KZL HA59-Lasttyp 25 > Algemeine LED Lichtmodul (oid)
ENG116961-ENG116352-Leuchte25KZL HA59-Dimmwert AB 25 > 100

Het vreemde was alleen dat toen ik dit uitvoerde in de avond, en vervolgens de auto startte ik nog steeds een foutmelding kreeg. De volgende dag echter niet meer.

Bij de voorgaande pogingen heb ik steeds de originele waardes weer teruggezet, dus misschien werkte het andere keren ook al, maar had ik de auto even af moeten sluiten en dan daarna pas testen ofzo.

Misschien heeft iemand er nog iets aan.
 

coreli

Lid
@Smeeuwis welke lampen heb je precies besteld, en krijg je hier foutmeldingen op ?

Klopt, achteruitrij en knipperlichten blijven simpele gloeilampjes. Vond ik ook jammer dus ik heb achter beide vervangen door LED. Die zijn te bestellen bij Xenonlamp.nl, goede prijs-kwaliteitverhouding.
 
Heb je deze ook moeten coderen?

@Smeeuwis welke lampen heb je precies besteld, en krijg je hier foutmeldingen op ?

Klopt, achteruitrij en knipperlichten blijven simpele gloeilampjes. Vond ik ook jammer dus ik heb achter beide vervangen door LED. Die zijn te bestellen bij Xenonlamp.nl, goede prijs-kwaliteitverhouding.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb RAW en achteruitrijlicht vervangen. Beide door CANBUS proof, dan hoef je niet te coderen. Ik weet niet meer welke het precies waren maar de types zijn gewoon op te zoeken via de fitting uit het instructieboekje.
 

Jee13

Forumguru
:D
ben ik niet bang voor hoor ;)
Ik heb ze ondertussen ook op de O3

Ik durf bij deze RAW zelfs te zeggen dat deze veiliger zijn dan de OEM (met E-keurmerk)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

notjes

Actief lid
beste,

ik ben op zoek naar een lijst waar alle lampjes staan voor een skoda octavia III combi bouwjaar 2014.

ik zou namelijk een paar lampen willen veranderen naar led's.
 
Bovenaan Onderaan