Welke kleur voor de Kodiaq?!

Welke kleur vind jij mooi op de Kodiaq?


  • Totaal aantal stemmers
    426

El Fuego

Senior Member
De weergave van de configurator lijkt vaak niet op de echte kleur. Ik kwam nog wel onderstaande tegen op een ander skodaforum ..
20171106_132023.thumb.jpg.c09d2a6be2ca171027491e13a1ab9753.jpg

Ik ben het spoor een beetje bijster.....
Afgelopen weekend het Red Velvet op de Skoda-kleurballetjes, die @Bakkertje ook had gepost, live bij de dealer bekeken. Nu kom ik op dit forum en ook elders foto’s tegen van Skoda’s, die volgens de omschrijving ook Red Velvet als kleur hebben, maar veel meer rood zijn. Terwijl het Red Velvet van het balletje een beetje naar het bruine neigt.

Om de kleur in het echt te zien, dacht ik via een site als Autoscout er een op te sporen. Maar ook hier kom ik ‘rode’ en ‘bruine’ Red Velvet’s tegen. Je zou haast zeggen dat Skoda de kleur recentelijk heeft aangepast, maar de benaming gelijk heeft gehouden.
 

elsinga

Forumguru
Ik heb een Octavia in Red Velvet gezien en die is echt brandweer rood, maar dan mooi metalic. ;) Ik was zelf ook bang voor een bruinige variant, maar er was geen bruin in te bekennen.
 

El Fuego

Senior Member
Vandaag naar een dealer gereden waar een Red Velvet Octavia in de showroom stond. Is inderdaad ‘rood’ rood. Ik moet eerlijk bekennen dat de kleur mij wat tegenviel. Kan door het showroomlicht komen, maar als je mij gezegd had dat het geen metallic kleur was had ik dat geloofd.
 
Laatst bewerkt:

elsinga

Forumguru
Klopt, hij is minder "diep" of "vloeibaar" dan je wel ziet op een Ford Mondeo of Renault Clio. Maar wel "roder". Ik twijfel nog of ik de extra 330 eypo er voor over heb.
 

diwo220

Senior Member
Hoor net van dealer: Laser white is per week 30 niet meer te produceren.
Sterkte aan allen die nog wachten op een auto in deze kleur.
 

coolrunnings

Actief lid
Heb i.p.v. Laser White (speciale lak) nu voor Moon White (metallic lak) gekozen, dealer geeft wel aan dat er even over de "meerkosten" voor de metallic lak gesproken moet worden.
Lijkt mij dat als Skoda een kleur uit het assortiment haalt en je daardoor verplicht wordt een andere keuze te maken, dat Skoda deze kosten op zich neemt.
Of denk ik nu te kort door de bocht?

Zijn er anderen die een andere kleur hebben moeten kiezen omdat de gekozen kleur niet meer leverbaar is?
En als de nieuwe kleur duurder is, hoe heeft de dealer dat opgelost?
 

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt mij dat als Skoda een kleur uit het assortiment haalt en je daardoor verplicht wordt een andere keuze te maken, dat Skoda deze kosten op zich neemt.
Lijkt mij dat je bij keuze van een (veel) duurdere kleur wel op een tegemoetkoming mag rekenen, maar ik vind het niet zo vanzelfsprekend dat dan de volledige meerprijs wordt vergoed.
 

El Fuego

Senior Member
Prijsverschil is €260, op een auto van rond de €40k. Ik weet dat de marges in autoland klein zijn, maar gelet op de omstandigheden had de dealer met dit verschil mijns inziens meer vanuit klantperspectief mogen redeneren. De huidige reactie vind ik niet getuigen van ‘Simply Clever’.
 

Sk_Hans

Forumguru
Prijsverschil is €260, op een auto van rond de €40k. Ik weet dat de marges in autoland klein zijn, maar gelet op de omstandigheden had de dealer met dit verschil mijns inziens meer vanuit klantperspectief mogen redeneren. De huidige reactie vind ik niet getuigen van ‘Simply Clever’.
In dit geval ligt het probleem waarschijnlijk bij PON en kan de dealer er ook niets aan doen. Hij heeft de keuze uit een ontevreden klant of er zelf geld op toeleggen (van PON valt waarschijnlijk niets te verwachten).

Maar dealers kunnen soms moeilijk doen om bedragen van niks. Toen ik mijn Kodiaq (showroommodel) kocht, zaten er in de showroom 19" velgen op die ik niet mooi vond. Ik wilde ik er graag andere velgen op, eigenlijk liefst 18". De dealer weigerde dat. Dat kon niet. Toen gaf ik aan dat ik dan andere 19" wilde (Sirius) die ze daar op een andere auto op voorraad hadden. Die waren exact even duur. De verkoper wilde voor het wisselen 50 euro extra hebben en bleef daar heel lang heel vervelend over toen. Pas toen het voor mij echt genoeg was en ik een beetje boos werd en hem vertelde dat je voor die Kodiaq meer dan drie Citigo's kunt kopen en dat daar ook echt wel over prijs te praten valt en ik nu heel dicht bij opstappen en elders kopen zat, kon het wel. Maar dan moest ik hem beloven dat ik bij de Skoda/PON enquête de verkoper op alle onderdelen de maximale score zou geven..... Dat heb ik niet beloofd en ook niet gedaan.
 

massis

Senior Member
Heb i.p.v. Laser White (speciale lak) nu voor Moon White (metallic lak) gekozen, dealer geeft wel aan dat er even over de "meerkosten" voor de metallic lak gesproken moet worden.
Lijkt mij dat als Skoda een kleur uit het assortiment haalt en je daardoor verplicht wordt een andere keuze te maken, dat Skoda deze kosten op zich neemt.
Of denk ik nu te kort door de bocht?

Zijn er anderen die een andere kleur hebben moeten kiezen omdat de gekozen kleur niet meer leverbaar is?
En als de nieuwe kleur duurder is, hoe heeft de dealer dat opgelost?

Ik moest van Corrida red (géén metaalkleur) wisselen, ben dan naar Jungle Green willen gaan, wat in belgie dacht ik €600 duurder was.
Niet alleen heeft de dealer/importeur die kosten op zich genomen, ik heb als compensatie voor het moéten wisselen ook nog gratis vermoeidheid- en verkeersbordherkenning gekregen!


En toen 10 weken later Jungle green ook niet meer leverbaarwas, is de importeur er alsnog in geslaagd mij toch een corrida red kodiaq te bemachtigen :D met behoudt van de extra opties.
 

Sk_Hans

Forumguru
Ik moest van Corrida red (géén metaalkleur) wisselen, ben dan naar Jungle Green willen gaan, wat in belgie dacht ik €600 duurder was.
Niet alleen heeft de dealer/importeur die kosten op zich genomen, ik heb als compensatie voor het moéten wisselen ook nog gratis vermoeidheid- en verkeersbordherkenning gekregen!


En toen 10 weken later Jungle green ook niet meer leverbaarwas, is de importeur er alsnog in geslaagd mij toch een corrida red kodiaq te bemachtigen :D met behoudt van de extra opties.

Dat is nog eens service! Daar kunnen veel dealers een voorbeeld aan nemen.
 

coolrunnings

Actief lid
Heb i.p.v. Laser White (speciale lak) nu voor Moon White (metallic lak) gekozen, dealer geeft wel aan dat er even over de "meerkosten" voor de metallic lak gesproken moet worden.
Lijkt mij dat als Skoda een kleur uit het assortiment haalt en je daardoor verplicht wordt een andere keuze te maken, dat Skoda deze kosten op zich neemt.
Of denk ik nu te kort door de bocht?

Reactie gehad van de dealer, ze nemen de kosten op zich.
Chapeau voor deze dealer.
 

heron

Nieuw lid
Ik heb op internet lopen zoeken, maar niet kunnen vinden: heeft iemand foto's hoe de Emerald Green en Magnetic Brown er in het echt (dus niet in een showroom of op beursvloer met allemaal kunstlicht en spots) eruit zien?
 

MaxN

Donateur
Ik heb op internet lopen zoeken, maar niet kunnen vinden: heeft iemand foto's hoe de Emerald Green en Magnetic Brown er in het echt (dus niet in een showroom of op beursvloer met allemaal kunstlicht en spots) eruit zien?
Via Google.

Emerald Green
hqdefault.jpg

6f6cf804k1a4-960.jpg


Magnetic Brown
DEhatrgXUAAxAwn.jpg

DEhavsaWAAEV6mP.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Die Emerald Green van de eerste foto klopt aardig, de 2e wijkt best af. De Magnetic Brown is in mijn optiek te donker, zeker als je de kleur echt met het zonnetje zou zien. Een foto op het www. is van zoveel omstandigheden afhankelijk. Live bekijken bij de daler of in het wild spotten is de enige optie om echt een goed beeld te vormen.
 
Bovenaan Onderaan