Welke kleur voor de Kodiaq?!

Welke kleur vind jij mooi op de Kodiaq?


  • Totaal aantal stemmers
    426

CDK

Forumguru
De Magnetic Brown is in mijn optiek te donker, zeker als je de kleur echt met het zonnetje zou zien. Een foto op het www. is van zoveel omstandigheden afhankelijk. Live bekijken bij de daler of in het wild spotten is de enige optie om echt een goed beeld te vormen.

Magnetic Brown van mijn oude beestje.

9ecaa7e53fd94e8a1ab850e380708775.jpg
 

heron

Nieuw lid
Daarom: die bruin lijkt soms zwart en soms helemaal niet. Blijft lastig als je ze niet echt kan zien :(
 
Best wel een belegen draadje dit, maar sinds wanneer is business Grey als kleur eruit in NL/BE/DE...?
Zie de optie nog wel in UK en hier is ie ook al enkele malen voorbij gekomen dus kon wel vroeger neem ik aan?

Zwarte sportline accenten lijken qua contrast er erg goed bij te passen.
 

hendrik38

Forumguru
idd zonde dat die kleur eruit is gegaan, anders had ik hem gekozen. Ik vond de steel grey te plat op zo'n groot oppervlak, vandaar mijnbrilliant silver keuze. In combi met de zwarte accenten vind ik hem top. Zonder de zwarte accenten zou hij ze saai zijn.
 
Business Grey was ook mijn eerste keuze, maar ik ben nu wel heel blij met Brilliant Silver. Het is een heel mooie kleur zilver die goed tot zijn recht komt op de Kodiaq. Zoals Hendrik zegt, heeft hij dan wel de zwarte elementen van de sportline nodig. Dat steekt mooi af.

De Business Grey heeft onder bepaald licht een soort blauwige schijn, die ik persoonlijk dan weer minder mooi vind (op de sportline). Op andere versies vind ik de kleur wel mooi.
 
In BE is Business Grey eruit gegaan vanaf 2019 bestellingen.
Begrijp niet goed waarom/hoe dit (financial) sense maakt voor Skoda, tenminste ervan uitgaand dat de Kodiaqs voor de EU markt in één bepaalde fabriek worden gemaakt...
Of die verfbaden/spuitrobots zijn er, of niet, of als ze die hervullen om bepaalde kleur batches te doen zou het een levertijd effect kunnen hebben, maar verder voor beschikbaarheid toch niet mogen uitmaken?
What am I missing..
 

EdK

Forumguru
En toch is er mbt die kleuren evengoed wat mogelijk schijnt
Mijn zakelijke caddy in kleur blauw ( unicolor ) staat nergens op site van VW te selecteren en ondanks dat is deze kleur gewoon te bestellen !

Dus in hoeverre dit met privé wagens ook mogelijk is ??
Zou dan gewoon eens informeren bij de (een) dealer die dit ook kan en wil !?
 

Roy111

Lid
De bovenste is mijn vorige Skoda en de onderste heb ik net een maandje! Vind dat Race Blue wel heel erg tof, zeker op de Sportline icm de 20” Vega velgen ;)
 

Bijlagen

  • EE894C05-93B0-4AB3-9E8E-2D4A5286E849.jpeg
    EE894C05-93B0-4AB3-9E8E-2D4A5286E849.jpeg
    930,7 KB · Weergaven: 51
  • Leuk
Waarderingen: ena

Jpturtle

Forumguru
Steel Grey vind ik erg mooi met de voorwaarde dat de auto chrome vrij en goed aangekleed is. Race blue heel mooi maar helaas denkt mijn gezin daar niet hetzelfde over.
Voor nu dus weer een Moon White gekocht. Blijft mijn voorkeur hebben maar nu twee keer dezelfde kleur en dat is toch jammer. Ook de rode kleur vind ik mooi op een sportline beetje kleur op straat.
 

ena

Forumguru
Ik heb lang getwijfeld tussen steel grey en race blue op de sportline Kodiaq. Uiteindelijk voor race blue gekozen. Ik had echter geen van beiden zien rijden op de sportline in België. Er rijden hier maar heel weinig sportlines rond.

Vandaag was ik even in Huizen in Nederland en zag daar binnen tien minuten twee sportlines steel grey en 1 in race blue.


Doet me opnieuw twijfelen. Dat race blue is een mooie felle gekleurde tint. De steel grey echter geeft de auto toch wel een iets chiquere, exclusieve look (ik moet zeggen alle drie de auto’s waren keurig netjes gewassen).

En gezien mijn auto nog steeds niet in productie is zou ik nog van kleur kunnen wisselen… moeilijk..!
 

nakharry

Forumguru
Iemand al foto’s gezien van de Kodiaq in Crystal Black?


@afa3525 naar mijn weten is Crystal Black in Nederland niet meer leverbaar.. Wees je er wel van bewust dat hij in de zon donkerblauw metallic is en in de schaduw zwart... prachtig dus, Ik vind het persoonlijk DE mooiste kleur..

Hier dan op mijn Karoq en zie je goed de prachtige diep blauwe gloed.

full
 

JeSko

Forumguru
@ena

Pak gewoon die blauwe, veel interessanter dan weer een grijze, mijn mening.

Zo'n blauwe heb ik eens zien staan maar dan een O3 FL RS, niet normaal hoe mooi die kleur is.
 
Bovenaan Onderaan