Welke kleur voor de Kodiaq?!

Topic in 'Kodiaq' gestart door ertromp, 29-09-2016.

?

Welke kleur vind jij mooi op de Kodiaq?

1. Moon White

16,5%
  2. Lava Blue

22,0%
  3. Magnetic Brown

6,0%
  4. Mato Brown

2,2%
  5. Black Magic

12,1%
  6. Cappuccino Beige

8,0%
  7. Brilliant Silver

3,8%
  8. Corrida Red

3,8%
  9. Candy White

4,9%
  10. Quartz Grey

15,7%
  11. Laser White

2,5%
  12. Jungle Green

3,0%
  13. Pacific Blue

3,0%
  14. Business Grey

8,0%
  15. Steel grey

6,0%
  16. Emerald Green

3,6%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. heron

heron Nieuw lid

Ik heb op internet lopen zoeken, maar niet kunnen vinden: heeft iemand foto's hoe de Emerald Green en Magnetic Brown er in het echt (dus niet in een showroom of op beursvloer met allemaal kunstlicht en spots) eruit zien?

2. MaxN

MaxN Forumguru Donateur

Via Google.

Emerald Green

Magnetic Brown

3. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Die Emerald Green van de eerste foto klopt aardig, de 2e wijkt best af. De Magnetic Brown is in mijn optiek te donker, zeker als je de kleur echt met het zonnetje zou zien. Een foto op het www. is van zoveel omstandigheden afhankelijk. Live bekijken bij de daler of in het wild spotten is de enige optie om echt een goed beeld te vormen.

4. CDK

CDK Forumguru

Magnetic Brown van mijn oude beestje.

5. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Toch wel erg donker zeg... De foto's die je her en der vind van de verkoopfoto's zijn stuk voor stuk lichter. Blijft lastig.

CDK vindt dit leuk.
  6. heron

heron Nieuw lid

Daarom: die bruin lijkt soms zwart en soms helemaal niet. Blijft lastig als je ze niet echt kan zien :(

7. CDK

CDK Forumguru

Inderdaad, bij het huidige weer lijkt de auto van een afstandje zwart. In de volle zon chocoladebruin.

8. MennoW

MennoW Forumguru

B3DC7B42-A36A-4160-BBEF-9188CD518377.jpeg 4211D8F0-A81E-44C9-AB04-F6166FBEF926.jpeg 45588CA7-0870-4093-BB5C-693B3ABC77BD.jpeg 448E43CB-78E4-4DB4-ABBD-8CBD6DF730C3.jpeg paar plaatjes Steelgrey

9. Best wel een belegen draadje dit, maar sinds wanneer is business Grey als kleur eruit in NL/BE/DE...?
    Zie de optie nog wel in UK en hier is ie ook al enkele malen voorbij gekomen dus kon wel vroeger neem ik aan?

Zwarte sportline accenten lijken qua contrast er erg goed bij te passen.

10. SonnyBBQ

SonnyBBQ Lid

In BE is Business Grey eruit gegaan vanaf 2019 bestellingen.

11. hendrik38

hendrik38 Forumguru

idd zonde dat die kleur eruit is gegaan, anders had ik hem gekozen. Ik vond de steel grey te plat op zo'n groot oppervlak, vandaar mijnbrilliant silver keuze. In combi met de zwarte accenten vind ik hem top. Zonder de zwarte accenten zou hij ze saai zijn.

Tinus78 en Ursus arctos middendorffi vinden dit leuk.
  12. SonnyBBQ

SonnyBBQ Lid

Business Grey was ook mijn eerste keuze, maar ik ben nu wel heel blij met Brilliant Silver. Het is een heel mooie kleur zilver die goed tot zijn recht komt op de Kodiaq. Zoals Hendrik zegt, heeft hij dan wel de zwarte elementen van de sportline nodig. Dat steekt mooi af.

De Business Grey heeft onder bepaald licht een soort blauwige schijn, die ik persoonlijk dan weer minder mooi vind (op de sportline). Op andere versies vind ik de kleur wel mooi.

Ursus arctos middendorffi vindt dit leuk.
  13. Begrijp niet goed waarom/hoe dit (financial) sense maakt voor Skoda, tenminste ervan uitgaand dat de Kodiaqs voor de EU markt in één bepaalde fabriek worden gemaakt...
    Of die verfbaden/spuitrobots zijn er, of niet, of als ze die hervullen om bepaalde kleur batches te doen zou het een levertijd effect kunnen hebben, maar verder voor beschikbaarheid toch niet mogen uitmaken?
    What am I missing..

14. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Wat je mist? Importeurs die keuzes maken voor al hun 'klanten' op dit gebied.

15. EdK

EdK Forumguru

En toch is er mbt die kleuren evengoed wat mogelijk schijnt
    Mijn zakelijke caddy in kleur blauw ( unicolor ) staat nergens op site van VW te selecteren en ondanks dat is deze kleur gewoon te bestellen !

Dus in hoeverre dit met privé wagens ook mogelijk is ??
    Zou dan gewoon eens informeren bij de (een) dealer die dit ook kan en wil !?

16. afa3525

afa3525 Lid Donateur

Iemand al foto’s gezien van de Kodiaq in Crystal Black?

17. hemi24

hemi24 Forumguru

Typ eens in op Google zou ik zeggen, de meeste hits verwijzen je naar plaatjes op dit forum...

Bijgevoegde bestanden:

Japanese Power vindt dit leuk.
  18. iRob1984

iRob1984 Lid

Zolang het niet de Sportline is, dan altijd zwart of donkergrijs ivm die lelijk zwarte kunststoffen kaders aan de onderzijde.
    En bij de Sportline is elke kleur mooi
    Overigens zou ik het ook wel heel vet vinden als alles in black 2.0 of 3.0 gespoten wordt
    Plaatjes: https://www.businessinsider.nl/bmw-vantablack-zwart-autoshow/

19. ena

ena Lid

In Belgie is Business Grey momenteel gewoon beschikbaar. Ik ga waarschijnlijk de mijne in business grey bestellen (ben nog aan het twijfelen)

Deel deze pagina