Columbus Welke firmware heb ik nodig

Is onderstaande firmware dan niet voor mijn device? Ook bewerkt door Josi. en voor 3T0035680x

W 5238, here it is
--------------------------------------------
Software Loading CD for CP2 based units
(c) CONTINENTAL Wetzlar


CdTreeBuilder version 3.06 is used.
--------------------------------------------



#CD:tongue: 0 0 5 . 6 7 0 . 3 0 6
#DATE:2012-10-19

#Project: VWRNS
#Author: RoNe
#Steckbrief: C_EU_13.236_t3 C3/C4A/C5C/C6/C10/C12

#CommentStart:
This is an unofficial SWL CD by josi. Use it at your own risk.

#CommentEnd:


#Integrationphase: Delivery cw45/12 C10/C12/C6-samples
#VwSwPartNumber:1T0035680L/3T0035680G/7F0035680B
#/7E0035680B/1T0035680P/1T0035680Q/3T0035680K/3T0035680L/1T0035686/1T0035686C/1T0035686D/7F0035686/7E0035686/3T0035686/3T0035686C/3T0035686D/7N5035686/2H0035680
#VwSwIndex:5238/5238/5238/5238/5238
#AppsBuild:C_EU_13.236_t3 C3/C4A/C5C/C6/C10/C12



#CRC16:103e
 
De 4120 is toch een officiële versie? Dat een beta foutmeldingen via VAG geeft snap ik, maar hoe zit dat dan met 4120? Krijg ik dan geen problemen als bijv. de dealer het e.e.a. wil controleren tijdens een grote/kleine beurt?

Terugkomend op het navigatie en radio-probleem: je snapt het niet, maar navigatie stond gisteravond er niet tussen en nu wel. De afbeeldingen worden nu keurig weergegeven, en zelfs radio werkt gewoon via het matrixdisplay! Het enige wat volgens mij wel werkte in het verleden: de NL taal in het matrix-menu. De NL taal staat er niet tussen. Hij geeft trouwens wel een melding met iets van 'dutch' als ik de auto aanzet in het matrix-scherm....
 
Weet je ook of het flashen van de Columbus van invloed is op de taal van de DOT-matrix? Ik heb nl. het idee dat die 'vroeger' op NL heeft gestaan, maar nu staat NL hier niet meer bij. Wel op de Columbus zelf!
 
Octavia's geproduceerd na maart 2011 hebben een NL matrix-scherm. Alles wat daarvoor geleverd is heeft dus geen NL matrix. Klopt het dat de matrix taal bij jou Engels is?
 
Weet je misschien hoe ik de snelheid in het matrix-dot kan laten aangeven in km/u ipv Miles? Ook in de Duitse taal wordt nl. niet in km aangegeven.......
 

Michelv.

Forumguru
Zal niet aan de firmware liggen, ook de firmware is voor de RNS510 en Columbus gelijk(je krijgt ook niet in eens een VW opstartlogo)

Misschien gewoon een kwestie van VCDS
 

EdK

Forumguru
Weet je misschien hoe ik de snelheid in het matrix-dot kan laten aangeven in km/u ipv Miles? Ook in de Duitse taal wordt nl. niet in km aangegeven.......

Ik vermoed dat als je dat niet in je maxidot kunt doen dat dit dan ook in VCDS gedaan zal moeten worden.
Maar wees blij dat je stuur niet met de update naar de rechterzijde is verhuisd.
 
Ik vermoed dat als je dat niet in je maxidot kunt doen dat dit dan ook in VCDS gedaan zal moeten worden.
Maar wees blij dat je stuur niet met de update naar de rechterzijde is verhuisd.

Ach, in dat geval had ik gewoon de auto ondersteboven gedraaid, wel even mijn 4 wielen opnieuw monteren en uitlijnen uiteraard. Maar ja, het stuur zit dan wel goed maar dan heb je weer een probleem met de stoelen. Of ik monteer een gordijnrails over het dashboard heen, kan ik het stuur ook nog in het midden zetten, qua flexibiliteit zit je dan in ieder geval goed....
 
Ja kan, maar als ik het stuur in het midden postioneer en fixeer hem vervolgens wil hebben wil geen Engelsman hem nog hebben. De vraag is dan trouwens of een gordijnrail dan nog nut heeft.
OT: denk dat het wel goed is om te kijken of ik in VCDS de NL taal kan instellen. Maar de leverancier geeft duidelijk aan dat auto's vanaf maart 2011 pas NL ondersteuning hebben gekregen in de DOT, en mijn oktober 2010 auto valt dus duidelijk niet in deze categorie. De oplossing volgens de dealer zou zijn een compleet nieuw bord laten monteren in de auto, maar daar vragen ze meer voor dan 25 euro....

Misschien is de NL taal 'onder water' zichtbaar. Kan iemand dat niet voor mij uitzoeken die een auto uit dat bouwjaar heeft met de Engelse taal als default (dus een 'oude' maxi-dot) of de NL taal daarbij staat?
 

rampie

Senior Member
Net de upgrade gedaan van dezelfde versie van mgrandia naar de 4120. Deze is zonder problemen verlopen en na 50-55min was alles vernieuwd. Geen problemen ondervonden op dit ogenblik met niet werkende functies. DOT display is engels maar dit was voorheen ook al het geval dus geen probleem voor mij. Nu nog zien om de stembesturing in het NL te plaatsen.

Enige probleem dat ik wel heb ik bij de upgrade van de kaarten. Voorheen werkte dit echter ook niet. Na de update zijn de kaarten verdwenen. Ik heb geprobeerd met de update van de kaarten die hier te vinden is om deze te branden en over te kopieren maar geeft 50% van de keren weer dat CD/DVD niet herkend wordt (gebrand op Verbatim DL DVD) en als hij begint herstart hij na 60% opnieuw (eeuwige lus dus) Weet iemand wat ik hieraan kan doen of is er iemand in mijn streek met een werkende DVD (en recente kaarten (heb zelf V6 van de kaarten)) :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan