Columbus Welke firmware heb ik nodig

http://www.rnsfirmware.com/downloads/RNS510_Firmware/Europe/EU_4120_FW_70_25_5.ISO
Zou deze ook goed zijn?
Als ik deze download en mount zie ik deze tekst (bewerkt door josi):
Zou ik deze beter kunnen kiezen als het gaat om versie 4120?

--------------------------------------------
Software Loading CD for CP2 based units
(c) CONTINENTAL Wetzlar


CdTreeBuilder version 3.06 is used.
--------------------------------------------



#CD:tongue: 0 0 5 . 5 4 1 . 3 0 1
#DATE:2012-03-16

#Project: VWRNS
#Author: SaRo
#Steckbrief: C_EU_16.120_t2 C10/C12/C6

#CommentStart:
This is an unofficial SWL CD by josi. Use it at your own risk.

#CommentEnd:


#Integrationphase: Delivery cw22/12 C10/C12/C6-samples
#VwSwPartNumber:1T0035680D/3T0035680B/7F0035680A/7E0035680A/1T0035680H/1T0035680J/3T0035680E/3T0035680F
#VwSwIndex:4120/4120/4120/4120
#AppsBuild:C_EU_16.120_t2 C10/C12/C6



#CRC16:0e9d
 

Michelv.

Forumguru
Die Josi doet heel veel met software voor de RNS510 dus wel te vertrouwen volgens mij.

Heeft ook de versies gemaakt voor stuurwielbedienings probleem bij pre-Fl en vrijschakelen VIM.
 

Michelv.

Forumguru
Yep een O2 met navi in de Maxidot idd

Als je update lukt kan je alles gebruiken, waarschijnlijk zal je de kaarten er opnieuw op moeten zetten, er is een nieuwere versie als die jij erop heb staan.
 
De installatie was in eerste instantie geslaagd. Alleen het DOT-matrix werkte niet, een oude Engelse navigatiemelding stond er nog. Maar goed, stoelverwarming en airco: het werkte allemaal.
Toen dacht ik: toch naar de 4120, misschien werkt dan het DOTmatrix ook wel. De 4120 erin gestopt. Het scherm bleef zwart, dus wilde ik de CD opnieuw plaatsen.... en drukte op Eject. En dat had ik dus niet mogen doen. Er kwam een scherm: plaats de installatiecd opnieuw. Maar die bleef staan. Toen de mij bekende combinatie ingedrukt, openen, setup en toon dacht ik uit mijn hoofd, dan zou die restarten... maar het openings-scherm blijft staan met 'skoda'. Heb ik het nu verknald? Wat moet ik doen?
 
Pff, lastig. Heb je ook de Software Recovery CD binnen gehaald?
Nog niet binnengehaald.
Auto een kwartiertje laten staan, opnieuw geprobeerd. Toen gaf hij aan dat de s-nogwat file niet validatie was. Hiernaar de 4020 cd geplaatst daarvan ging hij starten. A maar wel een melding dat de installatie niet mogelijk was omdat er al een nieuwer bestand was. Ik denk van de 41xx installatie. Echter hierna plaatste ik nogmaals de 41xx cd: die opeens wel Door het apparaat werd goedgekeurd. Nu loopt de 41xx installatie dus....... Maar volgens mij mis ik wel de navigatie en radio in het DOT matrix..... Is daar met jou kabel en cd nog wat aan te doen?
 

Michelv.

Forumguru
Als nu alles goed verloopt zou het missen van de Navi in de Maxidot wel op te lossen zijn met VCDS, ik weet niet waar je vandaan komt maar door heel Nederland zit er wel iemand met VCDS die je wel zou willen helpen.

Ik zou het even in je profiel aanpassen waar je vandaan komt, is het voor een ieder duidelijk.
 
Update inmiddels achter de rug?
De update is achter de rug. En is perfect verlopen.
Kan alles doen, ook de airco en voorstoelen zijn nu grafisch zichtbaar. Prachtig!
Valt mij op dat het DOTmatrix scherm in het Engels is, ik dacht dat dat ook NL was. Maar dat kan ik mis hebben.
Het DOTmatrix scherm geeft inderdaad geen navigatie-aanwijzingen meer aan......
Maar daarvoor zal ik even contact opnemen met die persoon uit Apeldoorn.
Bedankt voor de prima ondersteuning, hier heb je wat aan!
 
Bovenaan Onderaan