Columbus Welke firmware heb ik nodig

EdK

Forumguru
Wel in je mxidotscherm gekeken of daar navigatie stát aangegeven ?
Of een route ingegeven in je navi en dan rijdenen kijken of t dan wel zichtbaar word.?
 

Michelv.

Forumguru
:thumbsup:Mooi Man, waarschijnlijk enkel een vinkje zetten om navi in Maxidot weer zichtbaar te maken, kan ie waarschijnlijk nog wel meer instellen met VCDS als ie toch bezig is.


Kompas zou altijd zichtbaar moeten zijn
 
Wel in je mxidotscherm gekeken of daar navigatie stát aangegeven ?
Of een route ingegeven in je navi en dan rijdenen kijken of t dan wel zichtbaar word.?

Kan met een knopje op het stuurwiel wisselen tussen snelheid en verbruik. Er staat standaard iets van 'route' maar dat blijft tekst en tijdens het rijden hoor ik geen stem en zie ook geen 'plaatjes'.
Maar misschien moet ik nog ergens anders kijken?
 
Kan met een knopje op het stuurwiel wisselen tussen snelheid en verbruik. Er staat standaard iets van 'route' maar dat blijft tekst en tijdens het rijden hoor ik geen stem en zie ook geen 'plaatjes'.
Maar misschien moet ik nog ergens anders kijken?
Kompas bijv. heb ik ook niet.
 

EdK

Forumguru
Ja dat is je draaiwieltje maar knop erboven als ik goed heb op drukken geeft een groter menu en daar zie je MDF staan en als goed is radio en navi.
 

EdK

Forumguru
Kompas heb ik als klein jongetje jarennnnnnn terug van pa gehad.
Maar in de skoda nooit gevonden
 
Wat ik trouwens wel vreemd vind: heb deze map kaart gedownload.
http://www.besuikerd.nl/spotweb/?so...spot&messageid=bjFqFpBDzOE4BpgUgV8t8@spot.net
Zou versie 10 moeten zijn.
Gegevens:
Volume: CD_8048
Date: 30.7.2013
db: EU(2013Q1)
Area: West Europe
Subarea: West
Supplier: Navteq
Version: 505.20.313.1.84
Customer Version: V10
Customer Info: VW
Features: V10
TPD: 2013070015
SVD: EDB_20130713
TMC: 20130717
Phoneme: Navteq
DBAL: V006.044 V007.035 V008.600 V009.032 V010.007

Jij gaf aan dat er een nieuwe kaart is. Maar op de één of andere manier heeft de CD als volume 8048, en dat is dus de versie die de navigatie aangeeft. Terwijl het v10 is. Eigenlijk best vreemd! Maar dat kan misschien gebeurd zijn tijdens het rippen?
 
MDF staat er inderdaad en daaronder kan ik heel veel aanklikken, oa temperatuur olie, afstand enz enz maar geen navi en radio, staat hier niet bij.

Waar ik trouwens ook net achter ben gekomen: tijdens het plaatsen van de navigatie-dvd is deze naar de HDD gekopieerd. Alleen de hdd zelf kan ik niet selecteren (blijft grijs), als ik normaal gezien meerdere malen op media druk wordt de HDD geselecteerd, maar die blijft grijs. Ook de grootte geeft aan dat er 30gb beschikbaar is maar 0 vrije ruimte, is de hdd dan niet goed gepartitioneerd tijdens de installatie?
 

EdK

Forumguru
Als je het niet meer terug ziet in mdf dan kan apeldoorn of breda het weer aanzetten in vcds
Want die vinkjes zijn bijna zeker met de update dan uitgezet.
 
heb ertromp een bericht gestuurd, zal vast allemaal goedkomen.
Alleen zit ik dan nog met de harde schijf, die nu grijs is....
 

Michelv.

Forumguru
Er is ook nog een partitionerings CD te verkrijgen, misschien is dit een optie?


Kompas is trouwens zichtbaar links bovenin de Maxidot in samenhang met Amundsen of Columbus, misschien moet je dit instellen in de unit.
 
Laatst bewerkt:
Wat vreemd is wat betreft de HDD: er is 29GB vrij en 0GB gebruikt. Het lukt gewoon om een mp3 te kopieëren op de HDD, maar wanneer ik de SD verwijder blijft de inhoud van de SD kaart zichtbaar......
Maar de HDD is volgens mij totaal 30GB. Maar de complete navigatie-cd staat er al op, dan moet ik toch veel minder over hebben? En ik moet in het MEDIA-gedeelte toch alleen de partitie zien die gebruikt wordt voor MEDIA? Er is toch een aparte partitie voor de navigatie, media en poi?

Is die komas-functie ook evt. aan te zetten als die niet meer zichtbaar is?

Gebruiken jullie zoiets als dit icm VCDS? Maakt Scoda bijv. gebruik van een directe CAM-interface? Want dan loont het misschien wel zoiets aan te schaffen. Of zitten hier 'haken en ogen' aan, waar moet ik op letten?

http://www.ebay.nl/itm/New-Vag-12-1...s_Automotive_Tools&hash=item2a36aecbd3&_uhb=1
 
Ik lees dit bij firmware 5218 op spotweb:

Betasoftware! De VAG COM wordt gereset dus je hebt dezelfde problemen als met de 4120.
Niet aan beginnen!

????
 

Michelv.

Forumguru
Al eerder geschreven. Er is ook een partionerings CD te vinden op het net, misschien lukt het daarmee

Zou niet de 5000 SW proberen, kan je niet nog een x de 4120 proberen?
 
Bovenaan Onderaan