Welke benzine tank jij?

Noord26

Forumguru
Heb een hele tijd op Blue One 95 gereden. Echter sinds een jaar ongeveer niet meer. Dan komt doordat wij toen verhuisd zijn en er een benzinepomp letterlijk om de hoek van de straat zit. Daar tank ik met de motorfiets altijd 98, die loopt er stukken fijner op. Met de auto afwisseld 95 en 98. Met de auto merk ik namelijk geen verschil in de praktijk; meer een gevoelskwestie.
 

ramniv

Senior Member
Aangezien er vanaf volgende week een Superb II voor de deur staat ben ik benieuwd wat ik het best kan tanken. Ik weet dat '98 het best is.

- In Nederland begreep ik BP Ultimate, maar kan Shell V power ook?
- Aangezien ik in de grensregio woon vroeg ik mij af wat ik in Duitsland het best kan tanken?
 
Vpower is tegenwoordig ook 98. Was altijd 97 en mocht derhalve niet verkocht worden als 98 maar als 95 omdat 97 hier niet bestaat.

Tank zelf altijd 98 bij de BP en spaar dus freebees. Die airmiles bij shell heb je amper wat aan..
 

EdK

Forumguru
Tank zelf altijd 98 bij de BP en spaar dus freebees. Die airmiles bij shell heb je amper wat aan..
Ze kunnen beter gewoon die brandstof goedkoper maken dan al die suffe spaarregelingen als airmile / freebees en weet ik nog wat voor shit...
Enigste vooruitgang hierin is dat we geen zegeltjes meer hoeven te plakken zoals bij de supers....

Zo die frustratie ben ik ook weer kwijt....
 

Canon-Eye

Forumguru
Ze kunnen beter gewoon die brandstof goedkoper maken dan al die suffe spaarregelingen als airmile / freebees en weet ik nog wat voor shit...
Daarom tank ik uit principe nooit meer bij merken die spaarregelingen hebben (en weiger ik ook om m'n spaarcenten op een ING spaarrekening te zetten vanwege die stompzinnige "rentepunten"). Ik heb een stuk of 3, 4 verschillende pompen in de buurt die ook nog eens elke week hun eigen "goedkope dag" hebben. Kwestie van een beetje op de prijzen letten tijdens het langsrijden, daar kunnen freebees of airmiles niet tegenop...
 

EdK

Forumguru
tsja ik mot BP tanken zakelijk, dus spaar ik die bijtjes wel.
En moet eerlijkheidshalve zeggen dat me wasmachine hierdoor laatst voor derde zakelijk is betaald hierdoor...
Prive tank ik Avia en af en toe TinQ omdat die dan goedkoper is..

En tsja die rente punten.... vriendin der dochtertje is er wel blij mee met die punten van mij, de zitzakken (hangzakken voor hun ) zijn er alleen mee gekocht...
 

Canon-Eye

Forumguru
Nood breekt wet... ;)
Mijn werkgever had een contract met Shell, bedrijfseigen dieselpompen en een stuk of 700 Euroshellcards in gebruik, dus ik heb jarenlang ook braaf zegeltjes geplakt als ik niet op de zaak zelf kon tanken.
Maar dat was uiteraard afgelopen vanaf het moment dat ik privé ging rijden...
 

deusjevo

Forumguru
Hier zakelijk met een Shell Card en ik spaar gewoon Airmiles.
Privé tank ik van alles door elkaar, budgetmerken en “A-merken”

ING rentepunten krijg ik ook, zal vast van invloed zijn op de torenhoge rentes die tegenwoordig verstrekt worden.
 
Bovenaan Onderaan