Welke banden liggen er onder uw pas geleverde O3?

octavia-gek

Actief lid
Wat is de exact specificatie van de Continental band? Continental contisportcontact 5 225/40 r18 92y .... Wat staat er achter? MO, AO, FR of iets anders?


MO : speciaal ontwikkeld voor Mercedes
AO : speciaal ontwikkeld voor Audi
FR : Velgrand bescherming
 

MaRco2

Forumguru
Wat is de exact specificatie van de Continental band? Continental contisportcontact 5 225/40 r18 92y .... Wat staat er achter? MO, AO, FR of iets anders?

Snelheidscodering Y met toevoeging XL (Xtra Load), CSC5.

Produktie week 13-2013.
 

Janco

Nieuw lid
die van mij komt uit de kbf serie dat is de eerste serie die geleverd is aan de dealers. Wellicht dat er snel geleverd moest worden?
 

W.J.H. Radings

Nieuw lid
ik heb een vraag!
Wie kan mij vertellen welke banden en velgen er standaard onder een Fabia combi 1.4i worden geplaatst? Ik heb Falken banden gekocht. 195-50R-15 de achterbanden zijn in korte tijd (15.000km) aan de binnenzijde bobbelig -krom- geworden. Dat maak een enorm ronkend geluid. Mijn monteur dacht eerst aan een wiellager en heeft dit vervangen. Er zat wel slijtage op maar niet erg veel. Hij zegt dat volgens hem er geen R15 maar R14 op moet en dan 185 of kleiner. Wie zou mij hier antwoord op kunnen geven.Met vriendelijke groeten Willem
 

paddymcbacon

Nieuw lid
Hallo Willem, je hebt het verkeerde forumonderdeel te pakken: dit is het Octavia 3 forum, niet het Fabia forum. Ik zou het daar eens proberen.
 

Ridley

Forumguru
Maar om toch even off topic te reageren op de Fabia Combi: je kunt 185-55-15 pakken of 185-60-14 of nog smaller als het een Fabia I is 165 geloof ik. Maar 195-50-15 is geen vreemde afwijking dus dit zou de oorzaak niet kunnen zijn. Een keer uit laten lijnen na nieuwe banden kan de oplossing zijn.
 

CoesDoes

Forumguru
Net even op een foto gekeken, zo te zien ligt er continental sport contact 2 18" onder mijn auto.
Helaas dus niet de nieuwste betere en zuinigere variant :(
 

elephtera

Forumguru
vanavond hebben we door de hoosbuien twee uur gereden. Wat een geweldige wegligging! Totaal geen aquaplaning, terwijl we gevaarlijk hard door de plassen gingen (100km/h weg). De anwb heeft dus niet gelogen over de wegligging bij nat weer.
 
Laatst bewerkt:

Sk_Hans

Forumguru
Over het algemeen worden ze inderdaad op Conti afgeleverd +/- 95% . Dit word per importeur bepaald. Het kan ook niet zo zijn maar dan is hij er of doorheen geslipt of er iets om een bepaalde reden bij de dealer of anders afgeleverd.
Afgelopen week heb ik toevallig een excursie gehad bij PON. Daar zijn we o.a. ook op de plek geweest waar de niet-Conti banden vervangen worden door Conti's. Dat gebeurt echt letterlijk aan de lopende band. Niet Conti banden worden compleet met velg vervangen door Conti's met dezelfde velg die vooraf klaar staan. De niet Conti's gaan naar een bedrijf dat ze van de velgen haalt. De velg komt retour naar PON en de banden worden in bulk doorverkocht. Een enkele keer slipt er een auto doorheen, als er haast is en/of de juiste band/velg niet direct gereed is.
 
Bovenaan Onderaan