Welke band onder de Superb II combi?

Cootje

Lid
Ziet er goed uit!

Asymmetrisch moet beter bestand zijn tegen cuppen, dus de Goodyears zouden het goed moeten doen. Uitlijnen is wel belangrijk.

Dat van het geluid viel mij ook op. 225/17 of 225/18 maakt verschil, ondanks dat de breedte gelijk is. Radio iets luider .
 

JOVOS

Senior Member
Ja, ben er blij mee...vind het persoonlijk één van de mooiste velgen onder de Sub.... is ook behoorlijk wat fotoshoppen aan voorafgegaan voordat ik de keuze kon maken:D
Uitlijnen zal ik binnenkort eens naar laten kijken, das wel een goeie...

En ja...die radio wat harder is niet echt een straf...ik vind de geluidsinstallatie echt super klinken.

Ben wel benieuwd wat de Nokian winterbanden en de Goodyears gaan doen qua slijtage en...(ik durf het bijna niet te zeggen)...cuppen...:nailbiting:
 
Laatst bewerkt:

achbrouwer

Forumguru
Ook ik rijd sinds een paar weken op de PS4 225/40ZR18, prima banden :thumbsup:

net voor de vakantie zelfde set er onder laten zetten alleen dan de 235 versie
in de volle regen met caravan prima grip van de voor wielen.
vorige set was de PS3, ook zeer tevreden over
 

TooTall

Forumguru
Gisteren na 798 dagen / 63687km afscheid moeten nemen van mijn Goodyear Efficientgrip Performances.

Waarom?

t51tzm.jpg


Op de E40 Brussel-Luik ineens een hoop herrie en getril, nog net kunnen uitrollen op een parking. Binnen- en buitenwangen vertoonden allemaal scheuren en gaten. Onmiddellijke oorzaak niet te vinden.

Reservewiel erop (duurde nog geen 5 minuten, is ook een volwaardige band niet tegenstaande de stickers op de velg) en naar de bandenboer gereden.

51,40 EUR afgetikt voor het controleren van de uitlijning (was nog goed), en 515,46 EUR voor 4 x Michelin Primacy 3's.

Ik beken dat ik teleurgesteld ben in de Goodyears. Deze banden staan overal goed aangeschreven (ook door mezelf na aanschaf). Echter waren de laatste 8-10.000km erg luid...Naar de garage geweest omdat ik een kaduuk lager vermoedde, bleek dat de banden erg last hadden van zaagtand.

Bij het wisselen van de velgen (heb ook een winterset) geroteerd voor-naar-achter, nooit kruiselings.

Het plan is nu om elke 10.000km de velgen te verwisselen voor-naar-achter, en hopen dat het probleem zo niet opnieuw voorkomt.

Over de Michelins, we zullen zien. Alleszins véél minder rolgeluiden, je voelt ook iets meer beweging in de bochten, verbruik over mijn dagelijks traject blijft ongeveer hetzelfde, 4.2-4.4L/100km.

Eergister de droogkast stuk, gisteren dit voorval, vandaag...?:sterretjes:
 

TooTall

Forumguru
Overigens vind ik bijna 64 duizend km op een setje banden beslist niet slecht!

Ik heb daar geen idee van, ik ben een betrekkelijk rustige chauffeur dus ik hoop dat ze lang meegaan, natuurlijk is de Superb wel best een zware auto, maar dan nog. Je leest wel eens 'mijn banden zijn na 100.000km nog zo goed als nieuw!' maar denk dat daar niet veel van aan is...
 

JOVOS

Senior Member
Ben bang dat ik ook al naar nieuwe bandjes kan gaan kijken...
Ongelooflijk...nog geen jaar de Goodyears eronder...en jawel hoor...voorwielen beginnen alweer te cuppen.
Vorig jaar op de nieuwe 18" velgen laten leggen en nog geen 5000km mee gereden...tis toch om te janken :cry:

Bij m'n garage zeggen ze dat de 225 banden onder bijna elke auto cuppen...ligt aan de breedte van de band volgens hun.
 
Bovenaan Onderaan