Welk merk/type zomerband(en) in de maat 225/40R18 heeft (hebben) jullie voorkeur?

Welk merk/type zomerband in de maat 225/40R18 heeft jullie voorkeur?

• Dunlop Sportmaxx RT

Stemmen: 1 2,7%
  • Michelin Pilot Sport 3

Stemmen: 18 48,6%
  • Vredestein Ultrac Vorti

Stemmen: 4 10,8%
  • Continental SportContact 5

Stemmen: 9 24,3%
  • Bridgestone RE002 / T001

• Pirelli P Zero Nero GT

• Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Stemmen: 3 8,1%
  • Nankang/Wanli/etc.. Als het maar rubber is..

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37

Noord26

Forumguru
De SC2's zijn pas voor 40-50% versleten. De winterbanden zijn stiller merkten wij beiden op afgelopen zondag vanuit Tilburg naar Zoetermeer en terug. Ik heb geen idee waarom de lokale bandenboer mij graag nieuwe SC5's wil verkopen. €500,- all-inn (stikstof) is een nette prijs. Ze zullen wel sneller slijten als Michelin's zodat ik eerder terug ga komen..

Kreeg als tip nog de Fulda SportControl aangeboden. Schijnt vergelijkbaar te presteren als de A-merken, lang mee te gaan en een tikje goedkoper te zijn.

Jee13

Forumguru
Ik heb conti 5 op de RS en onlangs 2 banden laten vervangen door de michelin ps3
Vind de ps3 fijnere band.

20140808_105657.jpg

Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Ik kan op deze auto alleen mijn ervaring met de michelin ps3 delen over de rijkwaliteiten op de achteras.
Mijn huidige voorbanden wil ik nog wat verder slijten en worden dan ook vervangen

De michelin ps2 heb ik op vorige auto gehad rondom

De conclusie die ik tot nu toe kan trekken
PS3 is stiller en heeft meer comfort

Grip en tractie kan ik geen uitspraak over doen omdat PS3 aan achterzijde gemonteerd zitten
Met mijn auto komt de conti 5 bij wat sportiever rijgedrag continue grip te kort

De conti's hadden nog 3mm profiel, natuurlijk is er altijd comfortverschil bij wissel naar nieuwe banden.
Maar de PS3 heeft iets zachtere wang en geeft korte hobbels in wegdek zoals wortels minder abrubt door.

Kan je hier wat mee?

Noord26

Forumguru
@Jee13: vooral de iets zachtere wang en minder doorgeven van oa wortels in het wegdek vind ik een groot pluspunt. Dat past bij het karakter van een Superb en is exact wat wij nu tegen staat bij de Conti SC2. Thnx!

Noord26

Forumguru
Die is er niet in die maat idd. Dan krijg je de PS2, SS (Super Sport) of Sport Cup (2). Vermoed dat de PS3 verkrijgbaar is tot wanghoogte-percentages van maximaal 40.

Noord26

Forumguru
Grappig om te zien dat er gewijzigd worden. Zo zag ik er toch gisteren een 2-tal staan voor de Dunlop en nu niets meer..

s-line

Forumguru
De SC2's zijn pas voor 40-50% versleten. De winterbanden zijn stiller merkten wij beiden op afgelopen zondag vanuit Tilburg naar Zoetermeer en terug. Ik heb geen idee waarom de lokale bandenboer mij graag nieuwe SC5's wil verkopen. €500,- all-inn (stikstof) is een nette prijs. Ze zullen wel sneller slijten als Michelin's zodat ik eerder terug ga komen..

Kreeg als tip nog de Fulda SportControl aangeboden. Schijnt vergelijkbaar te presteren als de A-merken, lang mee te gaan en een tikje goedkoper te zijn.
Ik heb zo'n beetje 37000 km met de sc5p gereden.

Blackokkie2

Forumguru
Mijn neef heeft een keer iemand in de zaak gehad die mooie velgen had gekozen maar bij de bandenkeuze wilde besparen. Ondanks adviezen om niet voor Wanli/linglong of vergelijkbaar merk te kiezen en dat hij dan nog beter voor goeie 2de hands banden kon gaan, heeft hij toch voor die goedkope bandjes gekozen. Dat duurde 2 dagen en 40 kilometer, met hangende pootjes weer aan de balie, of er toch alsjeblieft iets anders omgelegd kon worden. Mooi setje 2de hands merkbanden uitgezocht waar hij nog 15000 kilometer naar alle tevredenheid op heeft gereden.

Bovenaan Onderaan