Welk merk/type zomerband(en) in de maat 225/40R18 heeft (hebben) jullie voorkeur?

Welk merk/type zomerband in de maat 225/40R18 heeft jullie voorkeur?

• Dunlop Sportmaxx RT

Stemmen: 1 2,7%
  • Michelin Pilot Sport 3

Stemmen: 18 48,6%
  • Vredestein Ultrac Vorti

Stemmen: 4 10,8%
  • Continental SportContact 5

Stemmen: 9 24,3%
  • Bridgestone RE002 / T001

• Pirelli P Zero Nero GT

• Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Stemmen: 3 8,1%
  • Nankang/Wanli/etc.. Als het maar rubber is..

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37

EdK

Forumguru
Je weet wel wat ik er mee bedoel Noord 26, ook jij weet dat als je de bocht inkijkt je er automatisch naar toe stuurt en derhalve met een hogere snelheid die bocht kunt nemen hierdoor......

En tsja helaas zitten er op dit voertuig 2 banden teveel , maar we doen het er maar mee...

Noord26

Forumguru
@EdK: ik heb een 3-tal VRO cursussen achter de rug op de 2-wieler. Weet idd exact waar je over praat. Morgen weer op en neer naar het werk op de 2-wieler zelfs!

Peter_Octavia

Forumguru
Mooi discussie die ik met veel interesse volg. ook het andere draadje al.:lezen::lezen:

Wil dus voor de zomer een mooi 18" LM (Themisto lijkt me wel iets trouwens) onder de SuperB gooien en eigenlijk staat voor mijn het bandenmerk al vast. Vast geen verrassing wat dat wordt gewoon een Michelin band. Ook de huidige winterbanden die er nu nieuwe onder zijn gekomen zijn van Michelin de Alpin 5. Al probeerde de dealer nog wel Semperit te adviseren als een goede winterband.

En waarom. Tja. gewoon een Michelin tik.... meegekregen van mijn Vader denk ik. Elke nieuwe auto moest en zou op Michelin bandjes komen te staan. En hij heeft heel wat setjes versleten door de jaren heen.

Die vier stukjes rubber zijn een enigste contact met het wegdek wat je hebt en daar moet je niet op bezuinigen is mijn bescheiden mening. Alle in de hierboven genoemde poll A-merk banden zijn gewoon goed tot uitstekend te noemen. Ieder met zijn eigen specifieke eigenschappen.

Maar ik... ik neem Michelin. :jaja::jaja:

EdK

Forumguru
ruime 25 jaar gereden zomers e winters behalve als het ijzelde dan bleef ik thuis.
En op 2 wielers kwamen daartegen alleen maar Metzeler of Pirelli onder, éénmalig zijn er daar Dunlops ondergegaan en na 4K er weer vanaf gegaan omdat bij nat wegdek hij in bochten continu wegslipte in bochten.
En dat in de herfst in een duidelijk NOT Done en in geruild voor weer Metzeler.

Maar goed dit is voor motoren en we hebben t nu over rijdende prullenbakken al zijn ze van een gerenomeerd merk Skoda

Noord26

Forumguru
Dr is geen haast bij. Zou Michelin niet met een PS4 onderhand moeten komen? PS3 is al een hele tijd op de markt?

@Corné de Kluijver: heb je trouwens loadindex 88 of 92 voor SS onder je bolide? Ik kan maar niet een duidelijke test vinden tussen de PS3 en de SS..

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Misschien, maar iets wat goed is hoeft niet steeds vervangen te worden voor iets anders lijkt me. De band verkoopt kennelijk nog steeds goed, op het moment dat de verkopen terug gaan lopen zal de vervanger / opvolger op de markt gebracht gaan worden verwacht ik.

hemi24

Forumguru
Ook ik ben een groot fan van Michelin, maar in het verleden heb ik al goede ervaringen opgedaan met Vredestein winterbanden en de afgelopen (zomer)periode heb ik op een set Vredestein Sportrac 5 rondgereden en met name de 2e helft van de levensduur vind ik ze stiekem toch wel een stuk(je) beter dan de Michelin Primacy HP die ik ervoor had..!
Belangrijkste pluspunten: cuppen niet en contact met weg blijft goed, ook onder natte omstandigheden.
Ik heb het gevoel dat het rubber minder snel verouderd of harder wordt en de band zich daardoor beter houdt.

Voor wat het waard is... ;)

Noord26

Forumguru
De Sportrac 5 is niet leverbaar in deze maat helaas. Dan kom je op een Ultrac Cento of Ultrac Vorti uit.

VWim

Forumguru
<knip>Michelin Primacy HP <knip>
Voor wat het waard is... ;)

Heb ook rondgereden met Primacy HP in de maat 205/55/16. De band beviel mij ronduit slecht. Voordien rondgereden met Goodyear Efficientgrip, die waren vele malen beter qua grip en slijtvastheid.

VWim

Forumguru
Heb zelf hele prettige ervaringen met Conti Sportcontact 2 en 3 in 225/45/17. Hoe de huidige 5 is weet ik niet, maar schijnt nog beter te zijn.

Noord26

Forumguru
Ik vind de Sportcontact 2 dus niet bepaald lekker. Cupt, niet echt comfortabel en laat zich steeds beter horen hoe ouder.

Bovenaan Onderaan