Welk merk/type zomerband(en) in de maat 225/40R18 heeft (hebben) jullie voorkeur?

Welk merk/type zomerband in de maat 225/40R18 heeft jullie voorkeur?

• Dunlop Sportmaxx RT

Stemmen: 1 2,7%
  • Michelin Pilot Sport 3

Stemmen: 18 48,6%
  • Vredestein Ultrac Vorti

Stemmen: 4 10,8%
  • Continental SportContact 5

Stemmen: 9 24,3%
  • Bridgestone RE002 / T001

• Pirelli P Zero Nero GT

• Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Stemmen: 3 8,1%
  • Nankang/Wanli/etc.. Als het maar rubber is..

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37

andrehj

Forumguru
@Noord26, de bandenprijzen zijn net als de brandstofprijzen ook zakkende, maar in de maat 225/35/20 betaalde ik afgelopen voorjaar€1000,- all in voor de set :jaja:
Edit: daarvoor had ik het zelfde type maar dan in de maat 225/35/19 daar betaalde ik €800,- all in per set voor.
Soms ben ik toch zo blij met mijn Energy Savers in de supergangbare maat 205/55R16! Want zelfs in de duurste uitvoering (94V) kosten die incl montage slechts zo'n €110 per stuk. En het mooiste is, na 30686 kilometers ben ik nog maar 1 mm profiel kwijt!
(Het scheelt misschien ook dat ik er geen 400 pk mee hoef over te brengen :D)

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@andrehj, ik begrijp je volkomen! Als ik er Chinezen onder leg dan ben ik voor hetzelfde bedrag als jij klaar of zelfs nog minder, maar dat is een no go, banden zijn tenslotte van levensbelang.

EdK

Forumguru
Tsja @Corné de Kluijver ik zal nu wel weer wat verkeerds zeggen volgens velen , maar de mens heeft veel geld over voor luxe in een wagen of motor en lijkt de beurs oneindig groot te zijn soms , maar zodra het geld aan veiligheid uitgegeven moet worden lijkt die beurs vaak in één keer wel leeg te zijn en word er giga bezuinigd..

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Klopt @EdK, je hebt volkomen gelijk, in de tuning scène rijden ze met velgen van duizenden €uro's en dan zitten er bandjes onder van hakkietakkie van 50,- stuk :(

EdK

Forumguru
Ik heb het in verleden en zie het nu nog steeds bij motorrijders
De duurste motoren onder hun kont en dan in korte of spijkerbroek zonder verdere bescherming met belachlijke snelheden over neerlands wegen rijden.
En asfalt is nog erger dan schuurpapier op de menselijke huid......

Noord26

Forumguru
Hedendaags zijn er zelfs van die doorwaai-pakken. Gebruik die zelf ook als het boven de 20 graden is. Heerlijk! Alsof je in je t-shirt rond rijdt, met de volledige beschermstukken. Ook altijd met handschoenen overigens. Sommige ongediertjes (hommels, etc.) zijn aardig aan de maat en op snelheid zijn die aardig pijnlijk. Niet te vergeten als zoiets je uit noodweer steekt heb je niets te vertellen op je 2 wieltjes, waarbij je beide handen en voeten nodig hebt. Over balans nog niets gezegd hebbende.

Maar goed: on-topic > afhankelijk wat Antera mij als prijs voor de PS3 gaat geven zullen het die of de SS worden. Levertijd een weekje over het algemeen.

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
nene, voor 2 bandjes ;) :)

Ok, dan snap ik het. Dan zijn de prijzen in 225/40R18 die ik te horen/lezen krijg helemaal niet verkeerd; voor Michelins. Gangbare maat denk ik..

Hoop vanavond/morgen de prijs van de PS3 van Antera te krijgen. Dan kunnen wij beslissen of het de PS3 of de Super Sport gaan worden.

Joske

Forumguru
En in mijn geval ook een vrij scherpe prijs heb ik begrepen (na vergelijken met derden). Ze hebben zelfs mijn stalen velgen "gerecht". (zoals afgesproken omdat ik niet tevreden was over de snelle slijtage van de uniroyals). Het rijdt alleszins voortreffelijk, wel wat meer lawaai maar dat is ook omdat het nieuwe banden zijn vermoed ik. Dus dat moet ik nog even afwachten :)

Joske

Forumguru
viel wel mee Noord, was de "buitenste rand". Trouwens de velgen zijn nadien gebalanceerd, zie dus geen reden waarom de uitlijning van de wagen nu anders zou zijn? :)

Noord26

Forumguru
@Joske: omdat je niet te spreken was over de slijtage van de vorige banden, dat kan samenhangen met een niet correcte uitlijning. Of je nieuwe set nu wel of niet correct gebalanceerd is. Uitlijning staat daar los van. Ik merkte ondanks een regelmatig slijtage van mijn banden een aardig verschil toen hij uitgelijnd moest worden na een lager-vervanging.

Joske

Forumguru
Dat is idd een aanneembare reden.. De balancering is een paar maand terug opnieuw gedaan na vervanging van remschijven/blokken. Omdat ik een irritante trilling voelde bij de wagen op 120km/u. Toen bleek er 40 gram op te moeten.. wel aanzienlijk. De banden sleten toen ook niet gelijkmatig. (wsl was het kwaad al geschied)

Zal de uitlijning nog eens laten controleren, voor het "zekerste", ;)

Bovenaan Onderaan