Wel of geen slippende DSG

Rosinfield

† In Memoriam
Vind deze reacties wel erg (over) generaliserend.
Herken mijn dealer er totaal niet in. Men is er altijd uitermate klantvriendelijk, welhaast amicaal en denkt altijd volop mee en is nooit te beroerd om te onderzoeken wat er mogelijk is qua coulance.
Ik heb een sterk vermoeden dat eea mede sterk afhangt van hoe de klant zich opstelt tussen de beide volgende opties; er bij voorbaat van uit gaan dat men een poot wordt uitgedraaid ofwel strevend naar een open en transparante relatie.
 

haassie

Forumguru
@Rosinfield...generaliseren nee...er zijn ook goede dealers. Mijn lokale kleine VW garage in mn woonplaats is ook heel anders dan de grote VW dealer waar de auto vandaan komt....open en transparent(woonplaats) versus de poot stijf houden(aankoop dealer)....Ik wil echter mijn lokale dealer niet opzadelen met een problem dat door de verkopende dealer moet worden opgelost. Ik heb gauw genoeg in de gaten wanneer men zich welwillend open en eerlijk opstelt.....
 
Laatst bewerkt:

ZaRoK

Senior Member
Over slippende koppeking gesproken. TVS meldde tijdens het tunen en dsg software aanpassen dat de koppeling bijna op was.

Laatst uitgelezen met obdeleven en jahoor de melding:

"Koppeling 1 tolerantie waarde bereikt".

Ben dus ook aan de beurt.

Aanleiding uitlezen was het schokkend terug schakelen van 3-2-1 en het het loopt minder soepel..
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij hoeveel KM op de teller ?
Vind ik namelijk toch ook wel een belangrijk gegeven als een ieder dat zou vermelden !?
Is zeker van belang.
Daarbij geven de details in de handtekening van @ZaRoK ook wel een indicatie dat deze bak vermoedelijk wat meer dan gemiddeld is belast. Dus in hoeverre deze bak nou representatief is voor de gemiddelde dsg7...
 

Captain Hook

Forumguru
Is zeker van belang.
Daarbij geven de details in de handtekening van @ZaRoK ook wel een indicatie dat deze bak vermoedelijk wat meer dan gemiddeld is belast. Dus in hoeverre deze bak nou representatief is voor de gemiddelde dsg7...
Nee joh, dat kan echt niet hoor. :pieker:

Tuning heeft nooit invloed op de levensduur van de rest v.d. auto. Neeee, echt niet. Dat kan er allemaal tegen; no problemo. :D:deuk::D
 

haassie

Forumguru
Versnellingsbak, live data, meetwaarde 95 en 115 bekijken?

Kmstand 60k,132k en nu?(164k):nono:

Reden waarom ik die waarden wil is wat voor tvs het punt is dat ze versleten zijn en het systeem aangeeft dat maximale adaptie heeft bereikt.
 

ZaRoK

Senior Member
Koppeling 1 is 19.2mm, max staat 20.8
Koppeling 2 is 23.5mm, max staat 25.4

Ik heb geen meetwaarde nummer maar heb adaption basiscurve punt 3 stand(mm) gekozen. Of heet het anders?

Km stand 174000. Onderhoudsuitdraai PON vermeld niks over vervangen koppeling.

Tuning is 2000km geleden, toen was de melding al 1x in geheugen.
 
Gisteren naar Rewi Automotive in Hoogeveen geweest.
Resultaat:

105 pk > 154 pk
250 nm > 316 nm

En het belangrijkste, de slip is weg!
Wat een kanon van een auto.
De bak moet zich nog wel inleren, maar het resultaat is nu al super en schijnt de eerste 200 a 300 km alleen maar beter te worden.
 

ertromp

Forumguru
Mooie cijfers @RonaldNijhoff
Wel ongelofelijk dat die tuner Rewi dit op zijn website durft te zetten in de voorwaarden:

Uit de algemeen verkoopvoorwaarden:
11.1 De originele fabrieksgarantie op het voertuig wordt niet aangetast door de installatie van Software door REWI.

:nailbiting:

Ik mag hopen dat ze weten wat ze doen en niet een standaard op het www verkrijgbaar DSG optimalisatie en ecu optimalisatie bestandje draaien.
 

Canon-Eye

Forumguru
Uit de algemeen verkoopvoorwaarden:
11.1 De originele fabrieksgarantie op het voertuig wordt niet aangetast door de installatie van Software door REWI.
Daar gáán ze helemaal niet over, lijkt me zo, tenzij ze minimaal 51% van de aandelen VAG bezitten misschien.
Maar ik vermoed toch sterk dat dit niet het geval is... :nono:
 
Ach dat is altijd een gok he. Als je telefoonscherm gebroken is en je probeert het eerst zelf, dan is ook je garantie weg. Het scheelt je alleen wel een goede 200 euro.
Ik rij toch nooit langer dan een jaar in een auto en dan wil ik weer iets nieuws. Kan me weinig van overkomen.
 

haassie

Forumguru
Fijn dat je probleem verholpen is en dat met name die slip verdwenen is. Helemaal top....zou er zeker even van genieten. Na het zuur komt het zoet...en die dealer garantie ach!....garantie die je beloofd wordt krijg je toch nooit en ook als je naar een andere op dit forum veelgeprezen dsg tuner gaat verspeel je je dealer garantie. En als het dan nog niet werkt zit je tussen dealer en tuner gevangen. Een wil niet ander kan niet. Dus goed gedaan REWI. Aangaande de tuning is de “op maat” ook niet veel anders dan een standaard bestandje dat in je ecu wordt geschreven...bij mij is er motortechnisch nooit iets bijgesteld. Ecu eruit herschrijven en er weer in...en goedkeuring van chef tuner.
 

ertromp

Forumguru
Fijn dat je probleem verholpen is en dat met name die slip verdwenen is. Helemaal top....zou er zeker even van genieten. Na het zuur komt het zoet...en die dealer garantie ach!....garantie die je beloofd wordt krijg je toch nooit en ook als je naar een andere op dit forum veelgeprezen dsg tuner gaat verspeel je je dealer garantie. En als het dan nog niet werkt zit je tussen dealer en tuner gevangen. Een wil niet ander kan niet. Dus goed gedaan REWI. Aangaande de tuning is de “op maat” ook niet veel anders dan een standaard bestandje dat in je ecu wordt geschreven...bij mij is er motortechnisch nooit iets bijgesteld. Ecu eruit herschrijven en er weer in...en goedkeuring van chef tuner.
Blijft nog steeds punt staan dat REWI dat artikel 11.1 toch echt moet schrappen want dat is de minder geïnformeerde klant toch echt voor de gek houden
 
Blijft nog steeds punt staan dat REWI dat artikel 11.1 toch echt moet schrappen want dat is de minder geïnformeerde klant toch echt voor de gek houden

Ze bewaren de fabrieksoftware op een database in Nederland en België. Op die manier kun je altijd alles terugschrijven.
Wellicht hou je dan tussen de lijnen door je garantie? Geen idee.
Wel een topbedrijf. Wensink Mercedes laat de auto's daar ook tunen.
 
Bovenaan Onderaan