Wel of geen slippende DSG

Update van de garage gehad vanmiddag.
Inderdaad de koppeling versleten zoals verwacht. Garage betaald tweederde deel en ik een derde. Totale kosten voor mijzelf na afdingen 400 euro..
Zonde geld.

Wel krijg ik garantie op de reparatie en garanderen ze mij dat de slijtage door de kilometerstand komt, namelijk 150k. Uiteraard versneld door software en dergelijke, maar toch..

Ik heb denk ik weer een beetje vertrouwen door eerdere ervaringen.
Hiervoor twee keer een renault megane gehad. Beide bij 160.000 en 170.000 toe aan nieuwe platen. Als referentie komt het overeen. Waren wel handbakken.

Nu twee grote ingrepen gehad in 1,5 maand tijd. Mocht daar nog een grote bij komen binnen nu en een paar maand dan gaat de O3 de deur uit.

We shall see. Wordt hopelijk niet vervolgd..
 

haassie

Forumguru
Beter dan de volle mep betalen! Ik hoop voor je dat ze het laatste model koppeling monteren nav van de meest recente TPI!
 
Beter dan de volle mep betalen! Ik hoop voor je dat ze het laatste model koppeling monteren nav van de meest recente TPI!

Zou je me hier in een persoonlijk berichtje iets meer over toe kunnen lichten?
TPI komt me niet bekend voor.. weet je zo ook om welk type koppeling het gaat?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dus...
70308cfde7cd05c91fcbf5121213401b.jpg
 

CDK

Forumguru
(.....)
Nu twee grote ingrepen gehad in 1,5 maand tijd. Mocht daar nog een grote bij komen binnen nu en een paar maand dan gaat de O3 de deur uit.

Dan gaat de volgende eigenaar erg content zijn, want die heeft dan een auto die er weer even tegen kan.
Je koopt 2e hands en strikt genomen een afdankertje van iemand anders. De reden dat iemand nieuw rijd is meestal dit soort onkosten voor te willen zijn en geen zin hebben in gedoe ;) Je hebt nu voor een matsprijs een nieuwe koppeling, dus naar mijn mening mag je niet klagen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen de O3 opgehaald. De oude koppeling lieten ze me zien en de plaat voor de oneven versnellingen was inderdaad knap glad.
Na een kleine 5 km reed ik de snelweg op en je raad het nooit! De nieuwe koppeling slipt. Manmanman.

De overstap van met plezier in een Mégane zonder problemen naar de geweldige VAG valt vies tegen.

Gelukkig heb ik nog niet betaald. Maandag kan ik terugkomen om samen met een monteur te rijden. Ondertussen dit weekend een aantal filmpjes maken..

To be continued.
 

CDK

Forumguru
@RonaldNijhoff eis een softwareaanpassing van TVS / DSG dokter uit Varsseveld, dan kan je weer lachen. Of gewoon deze rekening niet betalen en van dat geld zelf de softwareaanpassing financieren.
 
De oplossing is zeker nabij. Volgende maand komt er een fijne eindejaarsbonus op de bankrekening en ik denk dat ik die maar eens ga gebruiken om een fatsoenlijke auto te kopen..
 

haassie

Forumguru
Maaarrrrr verwacht ook hier niet teveel van.....heb de nieuwe koppeling gehad....3000km ok....koud weer,vocht, slip....hop hop hop naar TVS....idd met korting voor 599 eu(!!) de boel aan laten passen.....alle problemen zouden weg zijn. Idd schakelt beter op de meer voor de hand liggende momenten, maar helaas nog steeds slip in de versnellingen...weer terug, tijd dat microslip op mag treden tot een minimum beperkt....nog steeds slip en verminderd schakelgedrag....dus nee software biedt niet altijd de oplossing. Al met al weet ik nog steeds niet of dit het best haalbare is....ik zou graag de mening van anderen delen maar dat gaat moeilijk als je eigen bevindingen anders zijn.

Als je er toch voor gaat, zou ik vragen of je het een week of twee mag proberen in plaats van een uur. Goed kijken of het dan wel verholpen is om teleurstelling te voorkomen en toch wel serieus geld uit te geven voor iets dat geen oplossong biedt. Nadat de software is aangepast wordt de bak n.l altijd gereset en duurt het een goede 200km(?) voordat hij zich volledig heeft ingeleerd op jouw rijstijl....bij mij werkte het na de SW aanpassing ook kortstondig goed (slip weg)alvorens het probleem weer naar boven kwam....varsseveld naar huis (180km)....

En nee, hiermee wil ik absoluut TVS niet tekort doen omdat ze echt wel kundig zijn, echter in deze hebben ze geen 100% oplossing. Echter voor dit dq200/koppeling probleem is het geen garantie dat de software jouw probleem ook op lost.

Nu zegt de dealer waar ik de auto heb gekocht, jaaa maar je hebt de software aangepast en bij TVS wordt gezegd we hebben alles aangepast maar je moet het nu verder met de dealer uitzoeken....ja we kunnen je koppeling wederom vervangen maar geven geen garantie dat dit het probleem ook daadwerkelijk weg blijft! ....stuck between a rock and a hard case! Nogmaals het is accepteren of verkopen....

Hebt het nogmaals aangedragen bij de dealer echter tegen beter weten in!
 

Captain Hook

Forumguru
@RonaldNijhoff Zo! Ze moeten je wel hebben! :(
Uiteraard is dit zwaar balen dat je telkens weer van de regen in de drup geraakt met dit DSG probleem.

Maar wat mij zo bevreemd is dat de garage zo onzorgvuldig haar werk doet (voor zover we dat uit dit relaas kunnen halen). Je zou toch denken dat zij er ook bij gebaat zijn dat zo'n probleem goed en naar tevredenheid wordt opgelost? Want uiteindelijk, terecht imho, weiger jij de rekening te betalen en zijn zij mogelijk een klant kwijt. Daarnaast creëert het heel veel negatieve feedback.

Heeft men bij een VAG garage nou werkelijk zoveel minachting voor de klanten en het product? :pieker:
zie ook hier weer: https://www.skodaforum.nl/forum/i/vakgarage-noordersluis-lelystad.36840/#post-794907
 
Nou even concreet. Ik heb TVS gebeld. Fijne vent gesproken! Bloed eerlijk. Hou ik van.

Door de emissie eisen mag vw de software niet aanpassen.
Vervolgens hebben ze harder plaatmateriaal gebruikt om de microslip op te lossen, maar dit is weer kou en vocht gevoelig waardoor je ook slip houdt.
Je houdt dus overmatige slijtage.
Enige "oplossing" is een nieuwe dsg software van TVS van 450 euro.
Daarbij geeft hij wel aan dat hij het probleem niet oplost maar dat de slip en overmatige slijtage wel minder worden dan nu het geval. Oplossen kan niet. Kanttekening is ook de garantie.

Andere mogelijkheid is een auto kopen met een moterinhoud meer dan 1.6 (diesel) of meer dan 1.8 (benzine). Die hebben een dsg 6 bak met natte platen. Daar zijn niet tot nauwelijks problemen mee.

Ik ga maandag een voorstel doen om de 400 euro die ik voor de bak moet betalen om te zetten naar tvs software. Leg ik 50 bij. Als dat niet akkoord is betaal ik het factuur en inruilen op iets anders.
So be it..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

haassie

Forumguru
@Captain Hook....las net het verhaal van de oude golf. Dat is nou net het hele probleem, mooie showroom, veel personeel op de vloer. Veel overhead, hoge kosten! En als laatste een veel te groot misplaatst gevoel van hooghartigheid en het absolute gebrek aan echte klantgerichte service welke wordt gevoed door de achterliggende moedermaatschappij PON. De maatschappij die garantie bij VW duitsland afkoopt zodat men hogere verkoop marges kan halen. Zelf als je garantie koopt zullen ze er op alle mogelijke manieren aan proberen te ontkomen!
 

Captain Hook

Forumguru
Bovenaan Onderaan