Wat zeggen jullie

Cordoba

Forumguru
Vandaag de auto gebracht die wij als nieuw hebben voor een trekhaak. Auto is van 2016, nooit problemen gehad, trekhaak vandaag laten monteren en op de bon stond, parkeersensor center rechts achter defect bij uitlezen. Ik heb hem vanmorgen daar geparkeerd en was er niks aan de hand.

Ik heb hem zelf uitgelezen vanavond met vagcom...

Mij TE toevallig dat de sensor direct naar de trekhaak nu ineens kapot hij aanvang montage trekhaak… wat jullie?
Wat mij opvalt is dat de reset counter op 35 staat, ik durf niet te zeggen of de counter optelt of juist aftelt, maar als ie aftelt naar 0 voordat de fout automatisch uit het geheugen verdwijnt, maar als dat inderdaad zo is en de counter bij 50 begint heeft ie op het moment van uitlezen dus al 15 keer geteld (en als het goed is, telt ie het aantal autoritten (contact aan) zonder optredende fouten, en alle 'ritten' die starten binnen 2 uur na het uitzetten van het contact tellen dan als 1 rit voor de counter. Dat betekent dus ook dat je dat normaal niet zomaar in een dag voor elkaar krijgt: 15 x 2 uur = 30 uur. Of de reset counter zou hiervoor heel afwijkend moeten tellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jadijkstra2000

Forumguru
Mod edit: De hele lap tekst die hierboven staat citeren was niet nodig!
Maar dat zou dan wel heeeeel toevallig moeten zijn, en dan had de sensor die ochtend ook niet gefunctioneerd bij inparkeren toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jadijkstra2000

Forumguru
Wie kan mij vertellen waar de connector zit die de bumper met de auto verbind? Maw kan ik er van binnenuit bij? Ik vermoed dat het gewoon een slechte stekker verbinding is die ontstaan is na demontage bumper…
 

hemi24

Forumguru
Denk dat je toch op zoek moet naar de stekker op de sensor zelf; volgens mij is het één kabelboom met één stekker in de kofferbak en 4 stekkers op de afzonderlijke sensoren.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Denk dat je toch op zoek moet naar de stekker op de sensor zelf; volgens mij is het één kabelboom met één stekker in de kofferbak en 4 stekkers op de afzonderlijke sensoren.
Ja dat zou kunnen inderdaad… ik weet het niet daarom stel ik hier de vraag haha :)

Ik had me kunnen indenken dat het een boom is voor 6 sensoren die op 1 stekker zit ofzo
 

jadijkstra2000

Forumguru
Ik ben er ieder geval achter dat de bumper niet met 1 dikke stekker vast zit.

Waar ik vermoedelijk wel achterkwam maar niet helemaal zeker weet is dat het misschien mogelijk is om de stekker op de PDC zelf verkeerd om te monteren zover ik bij replacement Parts lijk te zien…gaat niet super makkelijk maar ook niet super moeilijk…niet onmogelijk dus, maar dan is de sensor nu wel kapot

Iemand die hier iets over kan roepen?
 

hemi24

Forumguru
Ik zou bijna durven te beweren, dat als je een stekker verkeerom in elkaar kunt steken dit automatisch inhoudt dat het niet uitmaakt...
 

jadijkstra2000

Forumguru
Nou, volgens mij is zijn de buitenste + en - en de middelste data (of signaal).

Wellicht is hij niet kapot, ik ga later deze week weer ff met de endoscoop kijken bij de andere sensoren...daarbij moet de rode waarschijnlijk aan dezelfde kant zitten. Zo niet hebben ze hier een fuckup gemaakt.
 

hemi24

Forumguru
Je kunt nog een hele poos verder redeneren en zoeken, maar misschien is de kortste klap toch echt om terug te gaan naar de partij die de trekhaak gemonteerd heeft..?
Die achterbumper moet gewoon even weer los zodat alle stekkers van de PDC even goed gecontroleerd kunnen worden!
 

jadijkstra2000

Forumguru
Nou dat wordt wel een dingetje want de eigenaar van de garage is in alle opzichten not amused. Als ik hem heenbreng en laat fixen is er achteraf niks meer aan te tonen en ik weet zeker dat ik een factuur krijg.

Los het liever zelf op, of dat ik kan aantonen dat zij een fout hebben gemaakt.

Het is nu ook meer een principe kwestie ook
 

jadijkstra2000

Forumguru
Wisten jullie dat je kan voelen of een parkeersensor stroom heeft… en maw functioneel is?

Parkeersensoren aanzetten in de Auto en dan voorzichtig met je vinger over de sensor gaan, je voelt dan wat “tikken” net ff geprobeerd en dat is inderdaad zo!

Best handig om te weten :)
 

catch me

Forumguru
Wat een slechte service, bij werkzaamheden aan een auto ofwat dan ook kan er altijd iets mis gaan, los het dan ook op.
Als je als bedrijf hier al niet om kan gaan....maar goed, ik zou zelf de achterbumper eraf halen en kijken wat er precies aan de hand is.
Zit echt niet zo ingewikkeld vast, mooiste is met z'n tweeën om beschadigingen te voorkomen
 

jadijkstra2000

Forumguru
Dat is ook mijn idee.. allereerst wil ik komende vrijdag even met een endoscoop kijken of de volgorde van de kabels van de sensoren gelijk zijn, dan heb ik al een indicatie... zo ja weet ik hoe laat het is, ga ik sowieso met de tussenpartij in conclaaf en dan maar even zien hoe we het gaan oplossen, of zelf of een andere garage.

Ik heb de trekhaak door trekhaakcentrum.nl laten monteren, en die besteden het uit aan garages, de garage voor mij die voor onze vakantie dit konden doen was iets verder weg dan normaal (60km enkele reis +/-) maargoed we wilden graag fietsen mee op vakantie :)

Dus zodoende, onze gebruikelijke garage waar ik het had willen laten doen waren op vakantie.

Maar dat maakt verder niet uit, elke garage moet het netjes doen en over de montage van de trekhaak ben ik ook wel goed te spreken, behalve dan die parkeersensor en het hele verhaal er omheen.

En ik vind het gewoon niet tof dat die garage eigenaar mij ervan "beschuldigd" dat ik er een slaatje probeer uit te slaan omdat die sensor volgens hen al kapot was.... en dat is gewoon echt niet waar en daar baal ik misschien nog het meeste van
 

PizzaPieter

Forumguru
Bemiddeling in dit soort zaken, in dit geval uitgevoerd door trekaanmnzakhaak.nl, zeker B2C, is niet geheel vrijblijvend.....
 

Tees

Donateur
@PizzaPieter wat bedoel je nu precies? Je hebt een overeenkomst met trekhaakcentrum.nl en zij besteden het werk uit aan een garage. Feitelijk is de garage géén directe juridische partij in dezen, alleen indirect via trekhaakcentrum. Dus eigenlijk is t heel logisch om t via die toko gefixt te krijgen, zij kunnen die garage (of een andere) verordeneren het te fixen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan