Wat zeggen jullie

Tees

Donateur
Als ze boos worden, dan weet je meestal wel hoe laat het is. De meeste mensen (en zeker die met klantcontact) worden niet boos naar een klant tenzij ze iets te verbergen hebben of onder behoorlijke stress staan. Ik denk dat hij ook wel weet dat ze iets niet goed gedaan hebben, maar het niet wil fixen, bijv omdat het financieel allemaal niet crescendo gaat oid. Of hij heeft een bord voor z'n kop, kan ook nog ;)
 

jadijkstra2000

Forumguru
Inderdaad..


Iemand een idee (plaatje) hoe de bekabeling bij de achterbumper zit voor de parkeer sensoren? Is het 1 kabel boom met 1 stekker of zijn het 6 losse stekkertjes?
 

catch me

Forumguru
Het is één kabel, met 4 of 6 vertakkingen afhankelijk van 't aantal sensoren in de bumper, deze gaat dan centraal naar binnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
4 of 6 losse stekkertjes dus, ter verduidelijking. En ergens in de auto natuurlijk de andere kant van de stekker :-)
 

jadijkstra2000

Forumguru
Ik vermoed dat ze binnen hebben lopen knippen in de kabel boom en misschien 1 sensor geraakt hebben, iemand overzicht van de kleurcoderingen van de kabels toevallig? :)
 

jadijkstra2000

Forumguru
40CAF3B8-A6B4-4642-A9B6-F3A748440A89.jpeg

Als ik zo naar plaatje kijk en als daar de parkeersensoren ook lopen zou ik me zomaar voor kunnen stellen dat ze daar per ongeluk iets doorgeknipt hebben
 

tim_j

Senior Member
Wat een lomp gedoe zeg. Dealers.. alleen de auto nieuw kopen daar, verder niets.

Het is duidelijk adhv de log dat er last minute nog iets (per ongeluk) is losgetrokken/gesloopt is bij montage vd bumper. Dat controleren kost ze 10 min incl de auto naar binnen rijden.. zucht.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Omdat de bumper eraf geweest is voor het monteren van de trekhaak, denk ik eerder aan een slecht/niet teruggedrukte stekkerverbinding op een van de sensoren. De kabelboom die normaal bij een trekhaak geleverd wordt, kan er zo tussen gestekkerd worden.
 

hemi24

Forumguru
Zou niet weten waarom ze iets met de kabel van de parkeersensoren zouden moeten doen, behalve 1 stekker ervan loshalen bij het verwijderen van de kabelboom (en weer inpluggen bij het terugplaatsen van de bumper)…
 

Tees

Donateur
@hemi24 zouden ze niet de stekkers van de parkeersensoren loshalen? Zo heb ik het in ieder geval gedaan toen ik bij m'n F1 zelf een trekhaak monteerde, stuk of wat schroefjes los, stekkers los en dan kan je de hele bumper eraf halen.
 

EdK

Forumguru
Auto ff opkrikken en er onder kijken of je wat kunt vinden misschien een optie !?
 

jadijkstra2000

Forumguru
Nou ik had er snel even onder gekeken maar het zit allemaal dicht achter kunststof, dus kom sowieso niet bij de parkeer sensoren. Ik kan met een endoscoop door het sleepooggat een kijkje nemen en dat ga ik zo even doen
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan