Wat zeggen jullie

jadijkstra2000

Forumguru
Vandaag de auto gebracht die wij als nieuw hebben voor een trekhaak. Auto is van 2016, nooit problemen gehad, trekhaak vandaag laten monteren en op de bon stond, parkeersensor center rechts achter defect bij uitlezen. Ik heb hem vanmorgen daar geparkeerd en was er niks aan de hand.

Ik heb hem zelf uitgelezen vanavond met vagcom

82CFA241-87EA-4E99-9942-56D694891BD8.jpeg

Mij TE toevallig dat de sensor direct naar de trekhaak nu ineens kapot hij aanvang montage trekhaak… wat jullie?
 

jadijkstra2000

Forumguru
Volgens mij (even los van de toevalligheden) het stukgaan van deze sensoren is tegenwoordig toch meer een zeldzaamheid geworden als in wanneer je niet een schade rijdt :)
 

hemi24

Forumguru
Ik zou als ik jou was even controleren of alle verlichting werkt en of de parkeersensoren uitgeschakeld worden als je er een aanhanger of fietsendrager aansluit…
 

jadijkstra2000

Forumguru
Ja dat gaan we morgen even doen en ik ga het overleggen. Ze hadden bij constateren moeten bellen en niet achteraf mede delen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Ze gaan vast beweren dat ze de auto hebben uitgelezen voordat ze waren begonnen met de installatie..!
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik zou als ik jou was even controleren of alle verlichting werkt en of de parkeersensoren uitgeschakeld worden als je er een aanhanger of fietsendrager aansluit…
En of TSC is ingeschakeld.

ESP en ABS gaan dan níét tegelijk uit na het op contact zetten als er iets met verlichting is aangesloten op de stekkerdoos vd trekhaak
 

Tees

Donateur
De tijden spreken voor zich: de fout is ontstaan ná montage van de trekhaak, tenzij ze pas om 12u30 met de trekhaak monteren beginnen zijn (onwaarschijnlijk, is wel zeker een uur werk).

Dus als ze zeggen dat de fout al ervoor er was, dan zou ik vragen naar t logbestand daarvan. Beetje garage slaat die automatisch op. Maar ik denk dat ze van tevoren niet uitgelezen hebben en nu gewoon zeggen dat die fout er al in zat toen ze achteraf aan het uitlezen waren. Want ze hebben geen zin opnieuw de bumper eraf te halen.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Precies dat!

Wat ik me nog wel afvroeg, kunnen sensoren spontaan kapot gaan? Ik dacht dat in de regel die dingen in principe nooit stuk gaan behalve bij schade of steenslag oid…
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Duijzer

Donateur
Als ze hem niet ingeleerd zouden hebben, zou je nog veel meer storingen moeten krijgen. Ik gok erop dat ze bij het monteren van de bumper een stekkertje niet (goed) vast hebben gezet. Dus ja, bumper er weer af. Sensor eens op een andere stekker pluggen en dan kijken of hij op die stekker ook een foutmelding geeft. Dan is de sensor inderdaad stuk.
 

jadijkstra2000

Forumguru
71072A18-D0F4-4EFE-9EE0-0F052F87C22F.jpeg

Ik kwam ook deze tegen, dezelfde tijd… enig idee wat dit kan zijn? Ja koelen en verwarmen :)


Maar voltage op terminal 30… zouden ze daar iets met de trekhaak mee gedaan kunnen hebben?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Terminal 30 is volgens mij de permanente 12 volt voor alle gebruikers.
Die 'benaming' vind je op elk relais terug bij 1 (soms meer) van de aansluitingen.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Oké ja daar zit dus dan de trekhaak op… zonet een niet leuk gesprek gehad met de garage. Hij werd zelfs kwaad dat ik er een slaatje uit probeerde te slaan als in, je brengt de auto kapot en wij mogen hem kosteloos gaan fixen. Ik zeg, had dan op voorhand gebeld ipv achteraf op de factuur! Hij zegt als we dat gaan doen moeten de tarieven met 15% omhoog… ik denk wat een flauwekul, ben vroeger automonteur geweest en als er een keer wat kapot ging tijdens de reparatie dan was dat voor de garage tenzij iets aantoonbaar versleten was en op het punt stond kapot te gaan (een versleten v-riem bv :) )

Dus ja welles/nietes discussie…
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

catch me

Forumguru
Slechte service van de garage, ze kunnen op z'n minst controleren voor je of er inderdaad een stekker los zit of dat er een kabelbreuk is ipv boos te reageren en het laten voor wat het.
 
Bovenaan Onderaan