Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
Total loss gaat niet alleen over de prijs van de reparatie en de waarde van de auto, dat is net iets té simpel. In Nederland gaat het in elk geval om het volgende:
- de waarde van de auto net voor het ongeval
- de kosten van de reparatie
- de restwaarde van het 'wrak'

Als de restwaarde van het 'wrak'(hoogste bod) opgeteld bij de reparatiekosten meer zijn dan de waarde van de auto voor het ongeval is ie total loss, is het lager dan is ie niet (economisch) total loss. Dan kunnen er nog wat factoren bij komen als: onverwachte extra kosten bij reparatie, en verminderingswaarde voor de auto na reparatie door 'schade-historie' en eventuele vergoeding voor kleurverschil na reparatie (dus verminderde waarde, door kleurverschil).

Aan de andere kant, lijkt het dat de neus van de O2 ook wat krom is (gezien de afwijkende lijn van het voorscherm, en de scheef liggende motorkap) maar dat kan gezichtsbedrog zijn, dat is op foto's niet te constateren.
 

CDK

Forumguru
beste @Joske, ik hoop en wens je vooral een oplossing toe waar jij content mee bent en misschien is dat wel gewoon de reparatie van je troetelkindje, net verlaagd en op punt van chippen bij VAG Techniek, mét uitlaat sierstuk niet te vergeten! ;) met een 1.6 zou je er flink op achteruit gaan als je juist voornemens was om je 2.0 te chippen....., dus misschien moeten we massaal voor je duimen dat ze je O2 weer helemaal spik en span maken :jaja:
 

Joske

Forumguru
ja idd!

maar ben gewoon weer met veel te veel dingen ineens bezig.. zoals ik al zei, ik loop op de zaken vooruit..

Eerst met 100% zekerheid het verdict weten, DAN pas zien wat we nu juist eigenlijk er mee gaan aanvangen.


Iemand idee of ik dit eigenlijk kan, niet akkoord gaan met een total loss verklaring van mijn eigen maatschappij? :pieker:
 

CDK

Forumguru
misschien kan je afspraken maken met je schade hersteller om een speciale prijs voor jou te maken ipv voor je maatschappij? vervolgens het wrak opeisen én een schade uitkering, vervolgens zelf zorg dragen voor de reparatie en eventuele herkeuring.
 

Joske

Forumguru
is misschien ook wel een mogelijkheid, maar misschien eentje dat dan bijzonder ingewikkeld wordt.. :pieker:
 

Octavia Simply Clever

Senior Member
Dat hoeft niet ingewikkeld te worden,op je strepen staan en onderhandelen.
Ik heb dit 3 jaar terug ook gedaan met de wagen van mijn echtgenote.
Maatschappij verklaarde per totale, ik ging daar niet mee akkoord gezien kilometerstand en perfecte staat van het voertuig.
 

skodaboy

Forumguru
wat denk jij dat de totale kost zou kunnen zijn om dit gerepareerd te krijgen?

wel dat is een moeilijke vraag,daar ik niet zo op de hoogte ben van de prijzen voor de onderdelen..
ff een korte op omschrijving van het gene ik vermoed nodig te hebben aan onderdelen zonder de wagen gezien te hebben..

airbags,dashbord,gordels en spanners,voorruit,vleugel,deur rv,koplamp,mislamp,bumper,voorfront,sensoren + bekabeling,motorkap,enz.

en dan is er nog de vraag zijn de (airco) radiator/intercooler nog heel??
ruitensproeierbak,koelvloeistofreservoir,dieselfilterreservoir??
schade aan de ophanging vooraan rechts??

wagen moet zo wie zo op de correct..
uurloon,spuitwerk,montage enz...

ik ga een voorzichtige schatting doen,ik vermoed dat je ergens tussen de 10 & 15.000 euro gaat uit komen..:nono:
 

Joske

Forumguru
een "like" voor de moeite @skodaboy ..niet omdat ik het "leuk" vind ;)


ruitensproeiervloeistof, daar lag de baan vol mee....

radiator/intercooler zijn volgens mij nog ok, er kon nog mee gereden worden. Aleja, ik wou dat eigenlijk niet, maar de agent heeft hem moeten verzetten om de baan vrij te maken. Als ik dan zie hoe de wagen geparkeerd is geraakt bij de dealer (door de takeldienst) weet ik, dat die daar ook gereden heeft.
 

skodaboy

Forumguru
@Joske: oke,hij rijdt dus nog wel,maar de vraag is hoe he.. heb ook al diverse ongevalwagens verreden en verplaatst nadat ze van de vrachtwagen komen..
zoals ik al zei de wagen moet goed bekeken/ nagekeken worden..
vind het eigenlijk wel vreemd dat de wagen nog 'start'..normaal is er toch een brandstof onderbreking bij ongeval.
van BMW weet ik nu dat ze niet meer starten nadat de airbags zijn geactiveerd (die hebben een soort 'plug' op de batterij die uit elkaar springt)..maar hoe het juist werkt bij VAG weet ik niet.
 

Joske

Forumguru
heb de wagen zelf niet weten starten of iets dergelijks dus ja.. ik ga er maar van uit dat het zo gegaan is é ;)
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb (helaas) de ervaring dat alleen het activeren van de gordelspanners al genoeg kan zijn, om niet meer te starten (eigen snelheid te laag, dus dan blijven de airbags in).

Wat de mogelijkheden betreft: die zijn per verzekeringsmaatschappij nogal verschillend. Er zijn bijvoorbeeld verzekeringen waarbij je verplicht bent om de auto af te staan aan de verzekering om je geld te krijgen. De enige optie die je dan hebt, is het bieden op het 'wrak' en met het verzekeringsgeld de auto op (laten) knappen, maar het is altijd de vraag of dat slim is als particulier: je loopt het risico dat er verborgen schade is, die pas bij reparatie naar voren komt, of dat de reparatie toch niet zo netjes gebeurd als dat je had gedacht (denk aan verschil in ruimte tussen de naden van de verschillende plaatwerkdelen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan