Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mettes

Forumguru
@guitar_billy : Nu je het zegt,in Belgie heb ik enkel nog maar race-blue bij echte RS'en gespot.
Naar mijn mening hoort het Race blue ook enkel op een RS,maar dit is natuurlijk mijn mening.:jaja:
 

Joske

Forumguru
die mening deel ik ook. Race blue op een niet-RS is voor mij nog steeds a no go.

Het Rallye Green zou dit moeten opvangen aangezien deze kleur enkel op een RS te krijgen is. (ben ik helemaal nog niet in het wild tegengekomen)
 

Cordoba

Forumguru
Joske, kom gerust eens kijken hè, tis niet zo ver...:-)
Je kunt toch ook op ziekenbezoek gaan bij Joske?

@Joske wat de kleuren betreft: een rode of blauwe zal meer opvallen dan een grijze of zwarte, dus misschien dat je je dan ook veiliger voelt (je bent met de O2 al genoeg in de wielen gereden). Overigens dit weekend in Luxemburg behoorlijk wat raceblue gespot, en maar weinig RS uitvoeringen (of verwijderde badges).
 

laagvlieger

Forumguru
Wat rot van jouw ongeval! Wel leuk om te zien dat je je niet laat gaan maar gewoon verder gaat.
Kan je de nieuwe auto niet in Tsjechië bestellen en bij de fabriek ophalen? :D Ik heb al meermaals gelezen dat dit gedaan wordt. Maar hoe het dan zit met het invoeren en de nummerplaat weet ik niet.
 

TL@

Forumguru
haha ;)

idd, gelukkig maar, ik vind de keuze aan kleuren eigenlijk vrij beperkt voor een O3. Als je dat vergelijkt met het thuisland... in Tsjechië kan je bij wijze van spreken een O3 in elke denkbare kleur krijgen!


Bekijk bijlage 27523

Sommige dealers willen nog wel eens moeite doen om een andere kleur in België te krijgen, hier bij ons rijdt er ook een O2 rond in soort metaal rood die nooit leverbaar is geweest in België.
 

Joske

Forumguru
Dealer moet bestek opmaken.. Dat mag je interpreteren zoals je zelf wil, ik weet het op den duur niet meer hoor!

:sterretjes:
 

Stewie

Senior Member
Als dat bestek is dan wat je uitgekeerd krijgt met full omium dat ze e gaan maken wss.
Hij is wss technisch net niet total los (mss economisch nog).
 

Octavia Simply Clever

Senior Member
Joske, een goede tip, als je OII je liefde is,laat je hem repareren.
De schade zit er niet echt zo erg uit,het gaat hem om de airbags die veel geld kosten.
Als jij er op staat dat hij word hersteld MOETEN ze hem herstellen,tenzij je liever naar een OIII
gaat, maar ik heb begrepen dat je daar nog over twijfelt. Ik heb ook al Per Totales gehad die door mijn
wens en gerechtsexpert(tegenexpertise) toch zijn herteld (niet opgelapt he, maar hersteld). Laat je niet zomaar afschepen door de verzekeringsmafia, er kan veel als je op je strepen gaat staan. Als je je OII
echt wil behouden is het even doorbijten... succes met je verdere vervelende afhandeling/keuze.
 

Cordoba

Forumguru
Als dat bestek is dan wat je uitgekeerd krijgt met full omium dat ze e gaan maken wss.
Hij is wss technisch net niet total los (mss economisch nog).

Technisch gezien is de auto absoluut niet total loss, het is puur een kwestie van kosten of ie wel of niet 'loss' is. Gezien de kosten die er zonder enige montage al zijn te zien, was de verwachting 'total loss' of 'per total' noemen ze dat geloof ik in Vlaanderen. Als er gedemonteerd gaat worden om te kijken wat er nog meer aan de hand is, kan het bedrag nog aardig oplopen, als bij voorbaat de verwachting al 'total loss' is, doet men niet meer de investering om verder te kijken wat er nog meer kapot is. Alleen bij herstel, of twijfel neemt men die moeite. (de arbeid voor nader onderzoek naar de schade moet door de verzekering van de tegenpartij betaald worden)
 

skodaboy

Forumguru
het ligt eraan wat jezelf wil,laat je de wagen herstellen of wil je een totaal verlies..
want in principe is "elke" wagen herstelbaar na een ongeval.

bij ons in de carrosserie zijn er ook verschillende wagens terug gemaakt ondanks de airbags/gordels waren afgegaan,na herstelling moeten de deze wagens wel een 'keuring na ongeval' ondergaan.

het zal er vernamelijk vanaf hangen hoe hoog de dealer/carrossier zijn bestek maakt en of de wagen het dan nog waard is om te maken..
deze week nog een BMW 520d (bj 12) bij ons in de carrosserie gehad,wagen heeft een kop/staart aanrijding gehad hier waren de airbags/gordels niet afgegaan en toch is het een totaal verlies..:nono:
 

skodaboy

Forumguru
Als er gedemonteerd gaat worden om te kijken wat er nog meer aan de hand is, kan het bedrag nog aardig oplopen, als bij voorbaat de verwachting al 'total loss' is, doet men niet meer de investering om verder te kijken wat er nog meer kapot is. Alleen bij herstel, of twijfel neemt men die moeite. (de arbeid voor nader onderzoek naar de schade moet door de verzekering van de tegenpartij betaald worden)

zo is het dus met de BMW gegaan die ik in post #115# vernoemde..:D
 

Joske

Forumguru
Ik begin er hoe langer hoe meer over te twijfelen. Ik liep vandaag in de showroom rond een nieuwe O3 en zag dan ook het prijskaartje..

Waardoor ik misschien uiteindelijk toch bij een 1.6TDI terecht zou komen (Elegance dan wel) ipv een 2.0TDI (Ambition).

Wat ik eigenlijk misschien gewoon niet wil :pieker:

Ok, je rijdt dan wel met het nieuwste model maar daar heb ik een jaar geleden niet voor gekozen, ik heb toen voor een O2 gekozen die zo goed als full option was mét die 2 liter waar ik al 7 jaar lang naar hunkerde.. Plus al die extra fratsen die nog steeds op de auto zitten ben ik anders ook kwijt.

Morgenvroeg wordt het bestek opgemaakt, daar wil ik het prijskaartje wel eens van weten. Plus: morgen ga ik terug naar mijn auto en ga zelf de motorkap eens opengooien, ik weet nog steeds niet of de motor geraakt is of niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb in ca. 1992 ervaren dat mijn total loss gereden Audi 80 (de monteur had een aanrijding tijdens de proefrit na de 150k beurt...) door een andere (?) monteur voah wènug van de verzekering gekocht en in zg. eigen beheer gerepareerd werd. Met de faciliteiten van de baas natuurlijk.
Vond het toch wel een raar gevoel om diezelfde auto nog jarenlang tegen te komen... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan