Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VWim

Forumguru
Nee, samengesteld op de belgische website. Ik heb alleen geen idee of dit financieel haalbaar is, maar dat weet je zelf het beste.
 

VWim

Forumguru
Canton is overigens echt wel een overweging, zeker als ik de op- en aanmerkingen van het reguliere audiosysteem hoor/lees hier op het forum.
 

CDK

Forumguru
@ertromp, maar dan wel deze kleur rood, zoals in jouw plaatjes, geen enkel chroomaccent, maar alles wat niet rood is zwart maken, ook de velgen! dan heb je een über DIKKE O3, maar ik denk dat ons aller vriend @Joske niet van het opvallende rood is eerlijk gezegd...., maar samen met zwart en raceblue vind ik dit de mooiste 3 kleuren. En op een RS zou ik ook wel voor gif groen of vuilniszakken grijs durven gaan ;)
 

CDK

Forumguru
wie zal het zeggen...., maar het is wel zo dat rood pas super staat als je het goed aanpakt met zwarte details, de juiste verlaging etc. anders kan het juist weer goedkoop ogen ;)
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Ik zou zeker voor de Bi-xenon gaan en als 2e de verwarmde voorruit.
Die driving mode selection zou ik ook voor gaan.
Erg handig die aanpassing van motorgedrag en stuurrespons. Heb er al aardig wat aan de deur thuis gehad die dit niet hebben en e.e.a. middels VCDS achteraf gecodeerd willen hebben

Erik kun je drive mode achteraf activeren en hoe stel je dit dan zelf als bestuurder in?
 

ertromp

Forumguru
Dit is middels VCDS deels aan te passen. Bij wijziging zul je de auto weer aan de laptop moeten leggen
 

Darkside

Forumguru
voor die 100.- zou ik het gewoon als optie toevoegen.
Maar is het echt aan te raden? Dacht dat dit meer een gimmick was en weinig toevoegde.
zou bij mij gaan om de 1.6 TDI (105pk).
 

TL@

Forumguru
Neem nou gewoon die RS, dan kan je een groene nemen :thumbsup: of Steel grey is ook heel mooi.
Regel eens een testrit bij D'Ieteren, de 150pk en de RS achter elkaar. Dan weet je het wel :jaja:

Ik zou ook zeker de verwarmde voorruit aanvinken.
De Columbus is ook heel leuk (maar wordt wel heel duur, aangezien de Amundsen nu gratis is)
Adaptive cruise control is ook leuk (al is het maar omdat je dan een aparte bedienstengel krijgt en de cruise niet meer op de stengel van de pinkers zit)

Persoonlijk vond ik de standaardstoelen niet zo goed zitten (elektrische op de testauto), dus toch eens goed mee rijden (de RS-stoelen zaten geweldig)
 

turboturbo

Forumguru
Kun je de mate van stuurbekrachtiging überhaupt niet gewoon wijzigen? Ervaring is dat de mensen die hier om geven om dit soort gimmicks, het vaak te doen is om iets meer gevoel in het sturen = iets zwaarder. Zo'n drive mode laat ja vast 90% van de tijd toch op dezelfde instelling staan vermoed ik...?

Ik ben ook erg tevreden met de 'Sport' instelling van de stuurbekrachtiging van mijn Fabia. Ook met stadsverkeer en inparkeren is het nog steeds erg goed te doen. Sterker nog. Ik vind het juist prettig dat ie dan niet te licht stuurt, dat herinnert me er tijdens het inparkeren etc alleen maar aan, dat je altijd moet zorgen dat de auto tenminste iets rolt, voordat je gaat sturen (om de pomp en je banden te sparen)
 
Drive mode heb ik ook op de greenline laten toevoegen. Primair vanwege de stuurbekrachtiging. Vond de Fabia te licht; maar mocht hem niet zwaarder laten zetten van de vrouw.... tja, aangezien ik mij af en toe ook wel eens wil laten rijden, dan maar op de standaard laten staan. Met de drive mode zal dat probleem opgelost worden hoop ik. Qua motormanagement zal het niet veel uitmaken, ik heb ergens gehoord dat het dan voelt "alsof je wind mee hebt". Oh ja groen rules, maar mijn financieel adviseur had een negatief stemadvies uitgebracht aangaande de RS.....
 

blauwkeut

Forumguru
Heb je met 'n Elegance niet meer opties voor hetzelfde geld? Kan niet in je portemonnee kijken, maar dan is je basisuitrusting al meteen een hele stap hoger, en kun je (voor het geld dat opties kosten bij Skoda) aanvullen naar hoe het past?

Kleur: geen grijs of zwart, daar rijden er dankzij de bedrijfswagens al meer als genoeg van rond. Daarom ook dat ik Race Blue heb gekozen. Tegen de massa in :) Rood is ook mooi, alleen vind ik het met een rode altijd jammer dat de achterlichten er minder uitspringen. En de Cappucino of Topaz? Cappucino is ook een heel vergevingsgezinde kleur voor vuil op de wagen... Topaz met chroomaccenten is ook niet mis.
 

Joske

Forumguru
Zou eens goed moeten kijken wat juist het verschil is tussen een ambition en een elegance eigenlijk..
 

EdK

Forumguru
Tsja nieuwe en alles word vernieuwd door de verzekering, maar erg raar blijft dat je er financieel toch op moet toeleggen.
En ook nu zie ik het weer, want de O2 is niet meer en je gaat automatisch naar de O3 hierdoor.
En dan ook nog diesel en dus een grote tank alleen zegt de brandstofmeter al bij half leeg dat die leeg is.....

Maar zwart als kleurkeuze....ik zou het niet doen elk opgedroogd waterdruppeltje zie je er op en elk vuiltje zie je er op.
Ooit een K75RT motorfiets in zwart gehad en de kleur zwart was de eerste maal en ook de laatste keer geweest.
Liever een lichtere kleur daar zie je het vuil minder op en kun je nog eens een weekje overslaan met wassen.

En je accessoires ... kijk wat je had in de O2 en weeg af wat je nuttig vond en wat je eigenlijk niet gebruikte.
En kras dat af in je nieuw te nemen wagen en hou je dan nog een bedrag over kijk dan of dat nog te besteden is in een pakket.
Want hoe duurder de wagen gaat worden hoe duurder de verzekering en wegenbelasting ( in NL op gewicht ) vaak ook word.

En wat word de levertijd van de wagen ? want als ik je hoor praten over voor jou gratis leenwagen voor een redelijke periode en betaald door derden kan ik me voorstellen dat men uitgaat van max 3 maanden en als je dan door alle extra's die je bijbesteld een levertijd van 6 maanden krijgt dan vermoed ik zo dat je voor de leenwagen een 3 maanden uit eigen zak kan gaan betalen en ook die bedragen lopen vlug op.

Als alternatief kun je ook eens kijken wat er momenteel bij de dealers in de showroom staat of wat er op voorraad staat bij de importeur.
Zou zo maar kunnen wezen dat je daar jouw wagen naar wens en binnen budget uit weghaalt met een leuke korting en dan heb je hem met een maand misschien al voor de deur staan...
 

TL@

Forumguru
Het grote verschil tussen Ambition en Elegance is het half lederen interieur en de mogelijk om een volleder te bestellen, op de Ambition is dit niet mogelijk.

Wegenbelasting in België wordt niet anders door opties, heeft ook niets met gewicht te maken enkel met cilinderinhoud.

Verzekering wordt enkel duurder indien het een Omnium is (berekend op nieuwwaarde auto, zonder korting), de gewone verzekering is afhankelijk van het vermogen van de wagen.

@Joske : Neem toch gewoon die RS, je weet dat je het wilt :tegek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan