Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske

Forumguru
Maar als ik nu perse WIL dat hij gerepareerd wordt, kan ik dat toch?

Ok, er wordt over 2/3 van de dagprijs gepraat (= kan ik deze lijsten ergens vinden??) maar als de verzekering 23000 euro moet uitkeren of 12000 voor hem te repareren (ik zeg maar iets van reparatiebedrag, bij wijze van spreken) is het toch voordeliger om hem te repareren?

Waarom worden auto's zo snel economisch loss verklaard? Waar zit het voordeel? Voor wie?
 

turboturbo

Forumguru
Zo heb ik ook ooit eens een zogenaamd economisch Total löss scooter achtergelaten bij m'n scooter-boer.

'Kan je er echt niks meer voor geven - die gaat vrijdag naar de sloop' vertrouwde die me toe. Paar maanden later zag ik de scooter ineens rijden! Thuis het kenteken gechecked op rdw en ja hoor, was niet lang daarvoor op naam gezet....

Die heeft ie dus mooi kunnen oplappen voar weinegh en mooi opnieuw kunnen verkopen. :cool:
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Maar als ik nu perse WIL dat hij gerepareerd wordt, kan ik dat toch?

Waarom worden auto's zo snel economisch loss verklaard? Waar zit het voordeel? Voor wie?
Wat @Octavia Simply Clever zegt; als jij het wil....? Anderzijds kan ik me voorstellen dat dit te duur is voor de verzekering. Dat de wens niet realistisch is, zeg maar. Als de herstelkosten uit de pan reizen...

Ik bedoel is het dan niet goedkoper voor alle partijen om een nagenoeg gelijke 2e hands Octavia II te zoeken? 2.0TDI full option met zelfde of minder km stand? Gebeurt dat wel eens?
 

micky

Forumguru
Ik begin er hoe langer hoe meer over te twijfelen. Ik liep vandaag in de showroom rond een nieuwe O3 en zag dan ook het prijskaartje..

Waardoor ik misschien uiteindelijk toch bij een 1.6TDI terecht zou komen (Elegance dan wel) ipv een 2.0TDI (Ambition).

Wat ik eigenlijk misschien gewoon niet wil :pieker:

Ok, je rijdt dan wel met het nieuwste model maar daar heb ik een jaar geleden niet voor gekozen, ik heb toen voor een O2 gekozen die zo goed als full option was mét die 2 liter waar ik al 7 jaar lang naar hunkerde.. Plus al die extra fratsen die nog steeds op de auto zitten ben ik anders ook kwijt.

Morgenvroeg wordt het bestek opgemaakt, daar wil ik het prijskaartje wel eens van weten. Plus: morgen ga ik terug naar mijn auto en ga zelf de motorkap eens opengooien, ik weet nog steeds niet of de motor geraakt is of niet.

was hij pas een jaar oud? ik geloof niet dat hij per total is hoor en die airbags, dat die "duur" zijn is in verhouding voor oudere auto's (en een verhaaltje wat altijd rond gaat), maar we hebben het hier over een zeer jonge auto, ik denk dat je hem gewoon terug krijgt hoor..
 

Joske

Forumguru
het ligt eraan wat jezelf wil,laat je de wagen herstellen of wil je een totaal verlies..
want in principe is "elke" wagen herstelbaar na een ongeval.

bij ons in de carrosserie zijn er ook verschillende wagens terug gemaakt ondanks de airbags/gordels waren afgegaan,na herstelling moeten de deze wagens wel een 'keuring na ongeval' ondergaan.

wat denk jij dat de totale kost zou kunnen zijn om dit gerepareerd te krijgen?
 

Desperado

Forumguru
Misschien redeneert de verzekering anders. Het wrak levert hun natuurlijk ook nog een behoorlijk bedrag op, mogelijk is daardoor voor hun wel voordeliger/makkelijker om hem total loss te verklaren.
 

Joske

Forumguru
inderdaad!

maar niets houdt mij tegen om te "eisen" dat de wagen gemaakt moet worden, toch?

Kan het maar niet snappen dat ze liever 23k dokken dan 10k voor een reparatie...

10 is toch nog steeds kleiner dan 23 é :pieker:
 

Joske

Forumguru
Maar hoe langer we er hier thuis over praten en praten en nog eens praten...

Het is iets waar we voor moeten opdraaien en waar we niets aan kunnen doen, en die O2 was eigenlijk nu echt de auto die ik graag wou destijds. Nu zou ik (zoals ik al eens aangaf, geloof zelfs de eerste post) eigenlijk "van moeten" de nieuwe Octavia kopen, dat is toch ook niet de bedoeling é :)

@Noord26

idd, zou ik beter doen, nog even afwachten.. (niet mijn sterkste kant) ik loop weer te veel op de feiten vooruit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan