Wat wordt de nieuwe auto van Joske?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyman

Forumguru
Ik begrijp dat je zeer content was met je O2. Maar wie zegt dat dat na reparatie nog steeds zo is. Zou natuurlijk zomaar kunnen dat de auto na herstel niet meer de oude is.

Ben overigens blij dat jij en je kids er goed vanaf zijn gekomen.
 

ertromp

Forumguru
Op de foto lijkt het alsof ook je rechter raamstijl behoorlijk wat kracht te verwerken heeft gehad. Dat tot aan je dakrail toe.
Als de kooi van de auto beschadigd is en eea moet getrokken worden daar zal de auto niet echt frisser van worden.
Ben benieuwd naar het eindoordeel Joske want vanaf foto is het natuurlijk super moeilijk te beoordelen wat de daadwerkelijke impact op de auto is geweest van de klap. Dus hopelijk zsm duidelijkheid voor jou!
 

mbogaert

Nieuw lid
Hopelijk lukt het met het opknappen Joske. Dasr gaat je hart toch naar uitl lijkt het.

Mocht het niet zo zijn:

Mijn blauwe RS met staat te koop: Jan 2009 op kenteken 170PK Common Rail diesel. 157500km in goede staat van onderhoud.

Auto's in NL mogen in eerste instantie duur lijken: Echter door de export wordt de prijs lager aangezien de rest BPM wordt tergbetaald aan de verkoper. In mijn geval rond €2000. Netto prijs dus €2000 lager voor de koper.
 

Joske

Forumguru
neen.. eigenlijk niet nee, maar toch bedankt voor je aanbod hoor :)


heb vandaag het bestek onder ogen gehad, 10500 euro voor de schade die op dit moment vastgesteld is kunnen worden. Kopchassis is ook geraakt, rechtervoorwiel heeft zich verzet naar achteren toe. Maw, ophanging is geraakt. Alleen aan onderdelen zonder btw zitten we al aan bijna 6k, de rest is uurloon en daar vervolgens btw op komen we op het eerstgenoemde bedrag. Dan moet het chassis nog een stresstest ondergaan alvorens ze aan reparatie zouden beginnen, om de stevigheid te testen en weet ik veel wat nog allemaal..

Alles hangt af van de expert en uiteraard op de biedingen die zullen volgen op het "wrak". Hoe hoger die zijn, hoe sneller de wagen totaal verlies verklaard zal worden..

Indien dit het geval zou zijn, is er reeds een beslissing genomen in ons gezin. Dan wordt het een O3 Combi Elegance uitvoering met alle mogelijke toeters en bellen (aangezien deze in uiterst voordelige pakketten momenteel aangeboden wordt) MAAR dan wordt het een 1.6TDI.

Dit omdat mijn vrouw hier meer gemoedsrust in kan vinden als ik alleen of met het gezin op de baan ben, ik begrijp haar goed, zeker na alles wat er gebeurd is. Ook al heeft het ongeval niets te maken met snelheid, toch begrijp ik haar.

(maar we lopen alweer op de feiten vooruit, zal nog minstens een week duren alvorens ik iets concreets zal weten van de expert/verzekering)

Nogmaals dank voor jullie adviezen, steun en begrip. Dit betekent veel voor mij en mijn gezin :thumbsup:
 

Artbij

Senior Member
Haha, vrouwen. Net of je met een 1.6TDI niet hard kunt rijden....

Ik hoor wel regelmatig over slecht herstelde auto's en daardoor minder kreukelzones, lekkage, piepjes en kraakjes etc. Mijn voorkeur zou, ondanks dat het geld kost altijd naar een andere/nieuwere uitgaan.
 

Badnews

Senior Member
waarschijnlijk ben je schakelfreak, maar de 1.6 met DSG rijdt zeer prettig. Door het soepel schakelen tussen de 7 versnellingen mis je weinig. De non greenline heeft een 5bak. Dus misschien moet je bij de 1.6 schakelbak dan de greenlines bekijken ivm de 6bak en iets meer vermogen, maar echter minder opties mogelijk (in ons kikkerlandje ten noorden van jullie)

ps: super om te horen dat jullie gezond (na controle dokter) uit de auto zijn gekomen, geeft toch wel positief gevoel over de auto.

ps2: geen idee wat de status van de problemen met de greenline is (gebonk en druk op de oren)
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Jammer genoeg niet Corné ;)

Die zit niet in een pakket :D

De 1.6 icm een DSG zou wel prettiger rijden heb ik mij laten vertellen..
 

Cordoba

Forumguru

Opvallend dat er geen bouwjaar bij staat, en het zou me niets verbazen als deze auto in Luxemburg heeft rondgereden: afgelopen week in Luxemburg aardig wat blauwe Octavia's gespot en ook diverse auto's gezien (met Luxemburgs kenteken) met een kentekenhouder van autobedrijven uit o.a. Arlon. Joske heeft al beslist om voor een O3 te gaan als het geen reparatie wordt, dus is wat overbodig, maar dit lijkt mij toch een mooie optie (als prijs, leeftijd enz. een beetje vergelijkbaar zijn met zijn geliefde O2).
 

CDK

Forumguru
dat is ook de reden dat ik het je vroeg namelijk, icm DSG zou je je 2.0 TDI namelijk minder missen..... maar zou je dan wel een box laten monteren op 6 september?
 

Joske

Forumguru
neen, een box komt er niet in in september.

Maar wie weet.. misschien dat ik een jaar later wel van gedacht verander ;)
 

Antera

Donateur
Ben benieuwd denk er goed over na. Een 1,4 rijd echt al erg goed vind ik. We wachten rustig je beslissing af
 

TL@

Forumguru
Wat ben ik blij dat mijn vrouw niks te zeggen heeft over mijn auto (behalve veto recht over de kleur)

Van die 1.6 ga je niet blij worden. Je hebt hem nu getest zonder belading en dat was al nipt. Moet je voorstellen dat je er met het hele gezin in zit en al de vakantierommel in de koffer en een korte oprit in Duitsland moet nemen, duurt 10 minuten voordat je sneller rijdt dan de vrachtwagens :laugh::maakmegek:

Nog veel kiesplezier gewenst. Ik kan me voorstellen dat het helemaal niet leuk is om een wagen te vervangen waarvan je echt tevreden was.
Hopelijk pakt het op het einde van de rit allemaal positief voor je uit.
 

Joske

Forumguru
dankjewel! is sympathiek van jullie :D

(op dit moment zou ik eerlijk gezegd echt de 1.6TDI tegen mijn zin kiezen... dus eigenlijk geen goed idee, want ik koop steeds een auto om hem "op" te rijden, niet om na 4 jaar te willen verkopen....)
 

TL@

Forumguru
In dat geval zeker de 1.4TSI nemen( als het de keuze uit die 2 moet zijn)

Je wilt toch niet de komende 8 jaar in auto rijden die je niet wilt.
 

Joske

Forumguru
inderdaad, net daarom wil ik toch net iets meer dan de "gewone" 1.6TDI. Is vast wel geschikt voor alledaagse omstandigheden hoor, maar het is het toch net niet vind ik.. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan