Wat verbruikt jouw Fabia 1.2 Greenline

In mijn geval is het echt na de softwareupdate, verkeersomstandigheden zijn vergelijkbaar als anders. Het is altijd nog zuiniger dan de 1;12 die ik met mijn slOpel reed op benzine maar helaas wel vreselijk ver van de voorgespiegelde waarden
 

EdK

Forumguru
vaak is het zo dat na een update de wagen zich weer even moet inleren
heb het met de yeti onlangs ook gehad, na een update was hij wat dorstiger geworden maar 3 tanks verder werd hij uiteindelijk zelfs iets zuiniger dan voor die update
dus zou zeggen kijk het wat tankbeurten (Km) af of hij weer naar oude waardens terug komt , zoniet dan eens de dealer vragen hoe dit toch mogelijk is.
 
De update is bij versluis geweest in zoetermeer, ik moet zeggen over de sales en chef werkplaats (allebei) ben ik tevreden maar de werkplaats is een ander verhaal. Ik weet dan ook niet of en wanneer ik een nieuwe skoda koop dit bij deze garage is. Een voorbeeld mijn opvoerpomp leek wel een stofzuiger en de heren konden niets vinden. Na heel lang doorzeuren en klagen is uiteindelijk de pomp vervangen en geen probleem meer en zo zijn er nog een aantal zaken. Maar om terug te komen ik denk dat een update van de fabriek/importeur komt dus maakt niet veel verschil bij wie je het doet toch? En ik zal het eens een aantal tankbeurten afwachten bedankt voor de tips
 

Kinv

Lid
Nmm heeft verbruik alles te maken met rijstijl, weersomstandigheden, etc. Veel/ weinig op cruisecontrol, 120 of 100 km op de snelweg, etc..
Ik zit op dit moment tussen de 1:24 en 1:25, natuurlijk ook niet in verhouding met fabrieksopgave maar in elk geval zuiniger dan wat ik nu af en toe lees. Ik moet wel zeggen dat ik max 100 km op de snelweg rij, inhalen natuurlijk sneller, maar dan weer terug naar ongeveer 100 km per uur.
 

MacManiac78

Forumguru
:ot:De opmerking over Versluis te ZM kan ik onderschrijven. Ik ga daar NIET meer naartoe! Ze doen al moeilijk als je in de werkplaats wil kijken, de beurt is niet naar mijn wens uitgevoerd (ook niet volgens het boekje btw.) Ik ga vanaf nu naar Van Loon te Gouda. Die gasten daar doen niet moeilijk en geven in mijn ogen meer service en zijn niet zo bekrompen en kortaf. Ze willen met je meedenken als je inhoudelijke vragen hebt en weten WEL waar ze over praten. Voorbeeldje: Volgens de dealer te ZM zou de GL een pompverstuiver zijn. (Het is een commonrail) Wilde ze de brandstofpomp niet vervangen (Waar ze bij Van Loon echt geen probleem van maakten) en wilde ze zaken factureren die ze niet uitgevoerd hadden. 3 strikes, you are OUT!
 
Mijn fab gl (okt 2011) heeft er nu 48900 km opzitten. De uitdraai van de leasmaatschappij geeft aan dat er 2268 liter diesel in is gegaan in die tijd. Komt neer op 1 liter op 21,56 km ofwel 4,64 liter de 100 km. Boordcomputer zit meestal iets gunstiger.

100 km woonwerk per dag , 60 % snelweg van 100 km uur, veelvuldig langzaamrijdend verkeer. Geen winterbanden. Geen hardrijder maar ook geen rechtshanger.
 
Bovenaan Onderaan