Wat en Hoe Tuning?

DSK

Lid
Vorige week de Kodiaq laten tunen bij TVS, stage 2 incl. DSG.
48 PK en 112 NM erbij.
Verschil is goed te merken en is een leuke aanvulling op Kodiaq.
 

ovaal

Lid
Sinds de lunch staat er een Kodiaq 2.0 TSI 4x4 met DSG voor de deur. Na zo'n 6 jaar was het leuk geweest met de Superb. En stiekem is de Kodiaq ook wel een heerlijk grote bak met ruimte voor lange tieners (excuus om mijn vrouw mee te krijgen).
Nu de vraag, ga ik met deze ook naar VAGtechniek? Mijn beide Skoda's hiervoor (2.0 TDI en 1.8 TSI) zijn daar op bezoek geweest, maar de 2.0 is natuurlijk al sterker.
Weten jullie of bij de 2.0 ook de DSG aangepast moet worden? Bij de 1.8 moest dat wel, dit was de DQ200 en die had problemen met de trekkracht na het chippen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

Rosinfield

† In Memoriam
Ja daarvoor hoeft het niet perse, maar ik zou het zeker wel meteen meenemen. Komt het resultaat echt ten goede.
 
Mijn Kodiaq FL 2022, 1,5 TSI kunnen ze helaas nog niet tunen (VAG techniek). Langs geweest, aan de computer gehangen maar helaas.... Nog even geduld.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn ervaring is dat het in zo'n geval nergens kan. Die ecu kraken ze niet zelf. Heb hetzelfde meegemaakt met mijn auto een tijdje geleden. Net als @CDK met zijn Kodiaq. Kan best een tijdje duren
 

ovaal

Lid
Ik kan het niet laten, ga toch binnenkort maar een afspraak maken bij Lucas voor mijn beer. Ik gebruik het bijna niet (ben een burgerlijk nette rijder) maar iedere vorige auto reed wel veel soepeler en relaxter met de hulp van Lucas. En als je even snel moet inhalen op een b-weg is het natuurlijk veiliger ;).
 

BelKodi

Senior Member
bij bmw is het zelfs zo dat je wanneer je jouw bmw overlaat aan hen bij aankoop van een andere bmw, je een document moet tekenen dat de wagen niet gechipt is. Komen ze erachter dat hij wel gechipt is , mag je hem terug ophalen en het verschil bijbetalen.
Is voor de overname van mijn huidige Octavia RS voor mijn nieuwe Kodiaq door mijn dealer nu ook zo: document ondertekenen dat er geen motortuning werd uitgevoerd of verkoop kan nietig zijn…
 

BelKodi

Senior Member
Klopt. En dat doet me nu wel twijfelen om mijn Kodiaq te gaan tunen…
Mijn RS wou ik ook tunen maar het is er eigenlijk nooit gekomen. Zonder reden. Maar aan de 184pk/380Nm had ik eigenlijk wel genoeg.
Nu met overname is het wel goed geweest dat de RS niet getuned werd.

Voor de Kodiaq twijfel ik nog. Die zal 150pk/360Nm hebben en is dus makkelijk op mooie waarden te zetten die zeker een verschil maken. En ik ben wel van plan om er langer mee te rijden dan de 6 jaar van de RS nu (maar dat zei ik toen ook… :) )
Maar idd: als er dan problemen zijn met de Kodiaq…
 

dirkie996

Forumguru
Is voor de overname van mijn huidige Octavia RS voor mijn nieuwe Kodiaq door mijn dealer nu ook zo: document ondertekenen dat er geen motortuning werd uitgevoerd of verkoop kan nietig zijn…
Bij mij idem dito. Formulier moeten ondertekenen dat de wagen niet gechipt is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ben wel benieuwd of dat iets nieuw is of dat het afhankelijk is van de dealer. Die heeft er bij mij nooit een probleem van gemaakt, terwijl men wel op de hoogte was
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@Rosinfield Dat is allemaal in België, en daar is motorische tuning, voor wat ik er van begrijp, niet toegestaan.
Wanneer een dealer dan een getunede auto (door)verkoopt, zou die aansprakelijk kunnen worden voor eventuele problemen met keuringen en/of motorschades.
 
Bovenaan Onderaan