Wat en Hoe Tuning?

Ik heb in mijn Kodiaq 1.5TSi een Racechip GTS en die werkt super. Ze beloven 42pk extra, dat geloof ik niet direct maar het verschil is meer dan merkbaar! .......
brandstofverbruik kan ik nu nog niet zeggen, ben hem nog aan het testen zeg maar

Hallo, heb dezelfde aandrijving in mijn Karoq. Wat zijn je bevindingen met de Racechip tot nu toe? Nog steeds positief?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

D3nnis

Nieuw lid
Ik heb zelf nu al meerdere Kodiaqs aangepakt.
Het is een gigantisch verschil, na het chippen merk je pas hoe geknepen de 1.5 is (zelfs de 2.0 is ernstig geknepen).

Het vermogen wordt tijdens het chippen ook in de performance monitor gewijzigd naar de nieuwe waarde. Zo zie je in je dashboard ook hoeveel vermogen er wordt geleverd.

Voorheen moest het chippen via bench (ECU uit de auto). Sinds een paar dagen kan het ook via OBD.

Ik kan het iedereen aanraden, al helemaal als je wilt gaan trekken met bijvoorbeeld een caravan.
 

C00per

Senior Member
Hoi hoe zit het met garantie, las ergens dat alleen sommige tuning bedrijven het mogen qua garantie.. En welke raden jullie aan?
 

CDK

Forumguru
Voor Skoda is het officieel nu O.CT maar Pon heeft de garantie afgekocht bij Skoda en die werkt niet samen met O.CT. @RonaldSkodiaq weet uit ervaring dat zelfs een kapot infotainment systeem binnen de garantie al een probleem kan zijn bij Pon als de auto getuned is....
 

dieselslurper

Senior Member
@Neusie hebben wel dezelfde interesses voor de Kodiaq geloof ik, alleen heb jij hem al... ;)

Vraagje over je Racechip icm de DSG7.... Heb je nog iets aan de DSG laten doen, of alleen de Racechip gemonteerd?
 

Racer01

Senior Member
Heb de RaceChip S ook geïnstalleerd en je merkt echt het verschil! Hiervoor had ik een Superb 2.0TDI en daar had je veel koppel en dat miste ik in de Kodiaq 1.5 TSI. Nu merk ik echt verschil! Niet dat je ineens kan racen met Porsches maar echt merkbaar verschil. Hier wen ik heel snel aan!
Installatie duurde (inclusief 10min 'pielen') ongeveer 20min.
 
Na 2 Octavia diesels te hebben gereden (lease) en de laatste 5 jaar Peugeot 308SW (ook lease) krijg ik eind deze maand een nieuwe leaseauto. Sportline 1.5 benzine met dsg.

Ik zat te kijken naar tunen en weet dat sommige maatschappijen daar lastig over doen.

Heeft iemand van jullie ervaring met dit systeem?

https://www.ebay.de/itm/324024621703

Het voordeel is dat het kastje er zo weer uitgehaald kan worden.
 

JeSko

Forumguru
@dickdale

Ken dat merk niet echt maar zou zoiets nooit op Ebay kopen, best ga je naar een gerenomeerde tuner zoals JD, die maken ook externe ECU's die je er ivm lease kan afhalen, en deze ECU's zijn door specialisten op maat gemaakt, kost wel wat maar dan heb je ook wat.
 

oco1979

Forumguru
Duur speeltje om enkel de raildruk te manipuleren.

Deze waarbij de raildruk en inspuittijd en turbodruk worden gemanipuleerd lijk me beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Majefloti

Forumguru
Mijn advies: Niks app en niks delen met Skoda of Pon. Skoda en Pon zullen noch met de klanten communiceren noch informeren. Ze weten nooit wat, mogen nooit wat vertellen en ondanks dat je op internet altijd eerder info ziet ontkennen ze altijd alles of ze zijn monddood gemaakt. Laat staan na elke scheet die klote mails om je ervaring te delen. Wat een trieste bedoeling in autoland..... Als er problemen zijn is het antwoord ‘tja, dit maken we eigenlijk nooit mee’, nou lees Skoda fora beste bestuurders.
Du WEG met die app, tunen die handel en heel veel genieten!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Eltjo

Forumguru
Proef ik daar wat frustratie..?
Kan me wel voorstellen. Dealers hebben zich allang aardig de markt uit geprezen bij mij met hun werkwijze. Ook wel een verrassende positieve ervaring met de VW dealer gehad met de vervanging van een koppakking.
Overigens zijn er wel meer bedrijven waarvan ik technisch staaltjes van onkunde heb mogen ervaren.
Maar goed, als de dealer de hoofdprijs vraagt en alleen de onnodig dure onderdelen van het merk monteert mag je wel iets meer verwachten dan dat.

Ga na de garantieperiode met een oudere auto naar een goed universeel bedrijf. Dat duurt soms even voor je een goeie vind.
Ga met merk-specifieke reparaties naar de dealer.
 
Laatst bewerkt:

Majefloti

Forumguru
@eltjo2 haha enige frustratie zou je haast wel denken idd. Nou nee hoor, niet te veel energie aan verspillen zonde van de tijd maar zo nu en dan gewoon ff objectieve ongezoute kritiek geven is toch heerlijk en niets aan gelogen. Dat politiek correcte is niets voor mij. Mijn motto is meer “zeggen wat je doet en doen wat je zegt”.

Maar weer on topic, erg tevreden met mijn tuning en zowel de O3 als S3 bij JD laten tunen. Zoals @CDK al benoemde zijn er meerdere goede tuners. Van de zomer een andere auto (wss Kodiaq sportliine mits dit een mild hybride of plug-in wordt) en dan na de inrijperiode hoppa weer ff bakkie doen bij JD . En anders staat als escape de Toyota RAV4 hybride Black Edition AWD in de top 3.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

nakharry

Forumguru
Heb nog een tegoedbon liggen van TVS voor een stage 2 tuning aan de 1.5 TSI voor 299,-

Wil wel, maar durf niet... iets met 4 jaar garantie:pieker:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb nog een tegoedbon liggen van TVS voor een stage 2 tuning aan de 1.5 TSI voor 299,-

Wil wel, maar durf niet... iets met 4 jaar garantie:pieker:
En wat houdt die stage 2 dan precies in, ook hardware aanpassingen? Over het algemeen denk ik dat tuning bij zo'n gerenommeerd bedrijf, een calculated risk is dat ik zou nemen. Ook altijd gedaan bij inmiddels 4 auto's, maar dat was wel altijd stage 1. Denk dat de kans dat je tegen garantieproblemen aanloopt relatief erg klein is. En gebeurt het toch, dan is het pech.
 

Rosinfield

† In Memoriam
o ja, zij noemen stage 2 wat bij bv VAG Techniek stage 1 + heet. Gaat puur om software aanpassing. Niet zo spannend hoor en geen reden om daar over in te zitten. Overigens is er m.i. alleen kans op een garantieprobleem wanneer er iets kapot zou gaan dat direct in relatie staat met de tuning, zoals de turbo. Maar die kans is echt erg klein. En voor de rest zal je dealer niet onnodig moeilijk gaan doen, mits je daarmee open kaart hebt gespeeld over de tuning. Die heeft er immers geen belang bij om er een punt van te maken
 
Bovenaan Onderaan