Wat en Hoe Tuning?

Tinus78

Forumguru
Ik weet niet wat er in de post stond, maar ik zag dat inmiddels ook jd engineering in Lochem de 2.0 tsi kan tunen. Niet de stappen zoals vag Nuenen dat doet overigens.
 

Neusie

Actief lid
is de racechip dan een oplossing ? wie heeft hier ervaring mee, de 1.5 tsi staat er wel nog niet bij
Ik heb in mijn Kodiaq 1.5TSi een Racechip GTS en die werkt super. Ze beloven 42pk extra, dat geloof ik niet direct maar het verschil is meer dan merkbaar! Heb hiervoor 4jaar zonder enig probleem met een Racechip gereden in mijn superb 2.0tdi. Voordeel hiervan is dat je hem er zo weer tussen uit plugt en dan ook niet zichtbaar voor de dealer ivm garantie

brandstofverbruik kan ik nu nog niet zeggen, ben hem nog aan het testen zeg maar
 

CDK

Forumguru
Racechip is in Duitsland afgelopen jaar gedagvaard omdat ze de beloofde vermogens bij lange na niet haalden.....
 

Neusie

Actief lid
Koop je een auto 30/40k en ga je daarna bezuinigen op je chip. Met alle mogelijke gevolgen van dien. Snap ik niet. Investeer iets meer in een goede chip en je hebt naast meer vermogen, een mooiere motorloop ook nog eens een betere betrouwbaarheid.
Ieder zijn mening en budget natuurlijk, dat respecteer ik. Ik heb tot nu toe enkel positieve ervaringen met Racechip en daarom weer een nieuwe voor de Kodiaq aangeschaft. Zo zal een ander positieve ervaringen hebben met een ander type chip. Ik ben persoonlijk niet iemand die het uiterste uit de motor hoef te halen of na montage chip als eerste een rollenbank op zoek om het eindresultaat te meten. Ik vind de ervaring en extra voelbaar vermogen matchen bij het prijskaartje. Daarbij binnen 5-10min geïnstalleerd en binnen 5-10min uitgeplugd als ie naar de dealer moet. Ik heb de chip gecombineerd met een Racechip xlr. Was vooraf sceptisch wat zo’n gaspedaal versneller zou doen, maar het effect is er zeker en vooral leuk om te ervaren. Zeer snel gasrespons
 

Patbanbu

Actief lid
Mijn 2,0 TSI bij TVS Engineering laten tunen (motor stage 2 en DSG stage 2+)
Zonder verder hardwarematige aanpassingen halen ze er toch flink wat uit!!!

180 PK -> 272 PK
320 Nm -> 437 Nm
(op rollenbank gemeten)

Ging echt super netjes. Werd ook meerdere keren bij het proces betrokken en gevraagd om eigen wensen en inbreng na tussentijdse proefritjes.

@tvsengineering Bedankt voor dit geweldige resultaat!

Ik ben een tevreden mens!
 

CDK

Forumguru
https://www.facebook.com/313528742084022/posts/1972304559539757?d=n&sfns=mo

28e5b7a2ab58ca68d61a1365dbdd3a3a.jpg


a5b436683784a3a48bcc91be8ddef2a9.jpg


6d0dc507258d7c16fcc1c96662078cc2.jpg


Alleen jammer dat je er E10 in kiepert ;)
 

Kodiaq Limited

Nieuw lid
Ieder zijn mening en budget natuurlijk, dat respecteer ik. Ik heb tot nu toe enkel positieve ervaringen met Racechip en daarom weer een nieuwe voor de Kodiaq aangeschaft. Zo zal een ander positieve ervaringen hebben met een ander type chip. Ik ben persoonlijk niet iemand die het uiterste uit de motor hoef te halen of na montage chip als eerste een rollenbank op zoek om het eindresultaat te meten. Ik vind de ervaring en extra voelbaar vermogen matchen bij het prijskaartje. Daarbij binnen 5-10min geïnstalleerd en binnen 5-10min uitgeplugd als ie naar de dealer moet. Ik heb de chip gecombineerd met een Racechip xlr. Was vooraf sceptisch wat zo’n gaspedaal versneller zou doen, maar het effect is er zeker en vooral leuk om te ervaren. Zeer snel gasrespons

Hoi @Neusie , ik vraag me af of je HP in de Skoda One app nu ook een hoger horsepower opgeeft?
Ik heb mijn Kodiaq net en deze app geïnstalleerd op mijn iPhone en verbonden via CarPlay. Deze staat strak op Maximum 150 HP gehaald. Dus het is of fake en via het gehaalde toerental omgerekend, of ik heb inderdaad exact 150 pk. Maar je hoort wel eens dat de motoren meer hebben dan volgens het boekje opgegeven...
Daarom ben ik wel benieuwd wat het bij jou aangeeft?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij heb ik hem bij vol vermogen op 200 Kw (ipv 147 conform stock) zien staan. Navraag wees uit dat dit bij de tuning aldus werd geprogrammeerd
 
Bovenaan Onderaan