Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Eind feb besteld en verwachte leverdatum is 30-6 na heen en weer getelefoneer tussen de leasemaatschappij, dealer en Pon. Geen idee of dat ook echt zo is. De oorspronkelijke datum was volgende week woensdag (binnen een week na terugkomst vakantie). Nog 1 week vrij en over 4 dagen weer in koud NL... en kan ik weer fijn in de Kia verder gaan rijden.

Overigens heb ik hier geen enkele Skoda gezien, dus verder niet over nagedacht
 

Zirx

Lid
Volgende week maandag komen ze de mijne afleveren!

En hij is zojuist afgeleverd! Ik zal later wat foto's plaatsen.

Wat me direct opviel is dat de binnenspiegel een stuk slanker is dan de oude. Ik heb wel de automatisch dimmende variant (style business) maar zie nergens een sensor zitten. Klopt dit, of heb ik een verkeerde spiegel?
 

CharlesTucker

Forumguru
Gefeliciteerd, en veel plezierige kilometers. Wat die spiegel betreft, net nog even de folder erbij gepakt, daar zie ik ook geen sensor onder de spiegel, terwijl ze over het algemeen voor de folder wel de meest luxueuze uitvoering pakken. Maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringen in het donker, ik heb zelf ook een style business in bestelling, en vind zo'n dimmende spiegel eigenlijk best wel belangrijk.
 

JosJ

Lid
Beste iedereen!

Zal me even kort voorstellen, mijn naam is Jos woonachtig in Groningen, momenteel rijdende in een Peugeot 308 SW 1.6 Bluehdi blue lease executive in de kleur gris artense (gewoon grijs..) , welke gelukkig einde van dit jaar ingeleverd mag worden.

Ik heb vanochtend de offerte ingediend voor:

Octavia Combi 1.5 tsi style business (handgeschakeld)
Velvet Red / Zwarte spiegelkappen
18 inch Pictoris velgen
Pano dak + Sunset
elec. stoelen

wanneer de leverdatum bekend is zal ik deze natuurlijk delen

Ben zeer benieuwd naar de ervaringen van de de 1.5 tsi met handbak. Online kan ik voornamelijk tests vinden van de DSG versie.
 

Zirx

Lid
Maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringen in het donker, ik heb zelf ook een style business in bestelling, en vind zo'n dimmende spiegel eigenlijk best wel belangrijk.

Op mijn vorige OC3 had ik dit ook en wil nooit anders meer. Zowel de binnen- als buitenspiegels dimmen snel en wat mij betreft perfect!
 

Japanese Power

Donateur
Welkom @JosJ

Gefeliciteerd met je overstap naar Skoda. Nog wel even wachten maar dat komt goed.

Op je vraag of de bak/motor combi prettig is, er zijn toch wel dealers die deze samenstelling hebben staan voor een proefrit lijkt me zo.

En jezelf voorstellen is handiger in het meet en greet gedeelte. Nu raakt je voorstelpost een beetje ondergesneeuwd tussen alle andere reacties.

Groeten Johan
 

CharlesTucker

Forumguru
@JosJ , mooie configuratie, lijkt behoorlijk veel op de mijne :). Over een week of 5, 6 kan ik je hopelijk wat vertellen over de combinatie 1.5TSI en handbak (die combi is niet heel populair geloof ik)
 
  • Leuk
Waarderingen: JosJ

JosJ

Lid
Bedankt allen,

Zal me nog even correct voorstellen in het meet en greet gedeelte van dit forum.

Vwb de motor bak combinatie heb ik een proefrit gemaakt met een Karoq 1.5 dsg.

Octavia handbak hadden ze helaas niet beschikbaar.
 

JosJ

Lid
Nee helaas niet, maar heb wel met een Golf 1.5 130 pk handbak gereden. Die viel al niet tegen dus durfde die gok wel aan :D
 

O3-Rider

Senior Member
Yes... Hij staat bij de dealer. Vandaag even mogen bewonderen. Nog 2 weken wachten.

Even op de binnenspiegel gelet. Inderdaad smaller en geen sensor. Maar voor zover ik kan beoordelen wel degelijk dimbaar. En ook de buitenspiegels. Deze in de zon duidelijk het randje zichtbaar zoals ook op mijn huidige.
 

Zirx

Lid
Yes... Hij staat bij de dealer. Vandaag even mogen bewonderen. Nog 2 weken wachten.

Even op de binnenspiegel gelet. Inderdaad smaller en geen sensor. Maar voor zover ik kan beoordelen wel degelijk dimbaar. En ook de buitenspiegels. Deze in de zon duidelijk het randje zichtbaar zoals ook op mijn huidige.

Bij de buitenspiegels zie je idd de rand duidelijk zitten. Verder nog niet in het donker gereden eigenlijk.

Tot nu toe bevalt hij prima tov de oude OC3 Combi.
De 1.0 TSi valt me 100% mee en de auto zelf is ook echt een stuk stiller, wellicht door betere isolatie.
De nieuwe Columbus is een kwestie van wennen, aangezien ik de knoppen naast het scherm veel gebruikte en nu via het menu moet gaan.
Het Canton systeem is ook sterk verbeterd vind ik. Veel beter in balans en klinkt strakker, alleen zijn de hoge tonen wat aanwezig, maar dat kan je gelukkig bij regelen in de equalizer.
Ook de donkerdere binnenkleding (vloermat en in de kofferruimte) vind ik een verbetering. Dit staat veel netter.
 

Zirx

Lid
@kalespijker

Begin februari, maar hij mocht pas 14 mei uitgeleverd worden van de leasemaatschappij.
Ik heb het idee dat hij er al een maand stond, maar dat 'ontkende' de dealer.


@CharlesTucker

Kan ik me voorstellen. Ik ben net een klein kind wat dat betreft :jaja:

Verder zijn er nog enkele (subtiele) verbeteringen:
- Het hendeltje van het dashboardkastje werkt beter. Bij de oude bleef dat wel eens hangen. Dat scheen vaker voor te komen. Klein detail ;)
- De Dynamic bekleding is ook prettiger. De oude was wat stroef bij het in- en uitstappen of gaan verzitten met een spijkerbroek. De nieuwe Dynamic bekleding heeft dit niet.
- Achterlichten staan wat netter vind ik, en past goed bij mijn zwarte velgen en spiegelkappen
- Full led koplampen geven een strakke look
- Kleinere mistlampen staan ook netjes en vallen mooi in de lijn van de voorbumper
- Het algehele rijgedrag lijkt veranderd. Ik kan niet direct zeggen waar dat aan ligt. Is het onderstel of wielophanging aangepast buitenom de 2014 versie? Hij lijkt minder te hellen in bochten en daardoor strakker te sturen.

Nadelen:
- Helaas nog steeds geen gasveren om de motorkap open te houden
- Android auto, mirror link en bluetooth spreken elkaar wel eens tegen, dus soms moeite met verbinden
- Het zwarte kunststof in de middenconsole is gevoelig voor krassen denk ik
- Geen opbergvak meer onder de passagiersstoel (handig voor autopapieren etc), enkel een klein vak voor de paraplu.

Er zullen vast nog wel dingen naar boven komen, maar dit schiet me zo snel te binnen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Thanks, bij mij gaat ie een O2C van 7 jaar oud (270.000km mee gereden) vervangen, dus de veranderingen voor mij zullen nog veel groter zijn dan bij jou. MQB platform ipv Golf V, benzine in plaats van diesel, Columbus in plaats van een (oude) Swing, 6 versnellingen ipv 5, 17" velgen ipv 15", etc, etc. etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zirx
Bovenaan Onderaan