Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Jooo...

Forumguru
Hier ook besteld op 15/2 , verwachte levering midden mei, maar na wat ik hier op het forum al vernomen heb met leveringen in België, men dealer opgebeld, die wist te vertellen dat het eerder voor Augustus zou worden...


Bekijk bijlage 66702

België is idd iets speciaals :-)
Ik heb de mijne besteld op 03/2 en verwachte leverdatum begin Juli...

Ik vraag me wel af of het er toe zou doen wat er besteld wordt (koetswerktype, opties, kleur, ...) of zou het lijstje gewoon afgelopen worden met wanneer ze besteld zijn?

Ben ook deze week al bij de dealer binnen gestapt om te vragen of hij al meer wist over de leverdatum.
Het zijn zeeeer lange weken als je op je speelgoed wacht ;-p
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb het idee dat vooral sommige opties het verschil maken, mijn dealer noemde specifiek de gekozen velgen. Ze zullen een auto het productieprocess in schieten wanneer alle benodigde onderdelen beschikbaar zijn. Toen ik mijn O2 kocht (7 jaar geleden) liepen auto's met DSG en/of Columbus forse vertragingen op, tot enkele maanden. Handgeschakelde auto's zonder Columbus werden toendertijd altijd volgens de oorspronkelijke planning, ongeveer 3 maanden tussen bestelling en levering, geleverd. Nu lijken er ook flinke verschillen te zitten tussen Nederlandse en Belgische bestellingen, zal wel iets te maken hebben met afspraken tussen de importeur/invoerder en Skoda, maar hoe dat allemaal werkt, geen idee.
 

Jooo...

Forumguru
Laat ons dan maar hopen dat alle opties die er op moeten al netjes klaar liggen en dat we de vooropgestelde leverdatum zeker halen!! :dankje:
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik krijg ineens zo'n visioen van een werkbank met een keurig rijtje onderdelen en accessoires erop, met daarbij zo'n geeltje met de handgeschreven tekst "To je pro Jooo auto".
:maakmegek:
 

peterhuppertz

Forumguru
postIt_eeboslosWt1713.png
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Die van mij keurig volgens planning, al leek in eerste instantie de optie “ verwarmbare voorruit” roet in het eten te gooien.
Inmiddels bij de dealer binnen, nu nog wachten op groen licht van de leasemaatschappij alvorens ik ermee de weg op kan.
 
Bij mij helaas minder voorspoedig: eind januari besteld en verwachtte leverweek werd week 18. Dat is toch meer dan 3 maanden, maar goed het is niet anders. In week 15 nog niets vernomen over productie of iets dergelijks, dus ik maar eens bellen naar de dealer (Wittebrug Den Haag):
"nee hoor meneer, niets aan de hand, als er iets te melden valt dan zullen we het u laten weten....."

Week 16 nog niets, dus ik ben naar de dealer gegaan. De verkoper kruipt achter zijn computer en ziet tot zijn schrik een melding mbt een verwachtte vertraging van 8 weken.

Nogal teleurgesteld heb ik van binnen behoorlijk gevloekt. Wat is hier nou aan de hand? Vanwaar de vertraging en waarom is het niet doorgegeven aan mij of de leasemaatschappij?

Na behoorlijk aandringen om tot een oplossing voor de situatie te komen, kwam de sales manager erbij. Hij bood uiteindelijk een keurige oplossing: tot de bestelde auto afgeleverd wordt kan ik gebruik maken van een vergelijkbare auto uit de verhuur, tegen het leasetarief wat van toepassing zou zijn. In dit geval ook nog toevallig een hele nieuwe Octavia met dezelfde motor en een DSG.

Na de teleurstelling toch heel tevreden!
 

O3-Rider

Senior Member
Echt bijzonder die grote verschillen in levering. 21 maart besteld, gisteren te horen gekregen dat hij keurig deze week van de band gerold is. Nog week of 2 a 3 wachten dus....
 

CharlesTucker

Forumguru
@O3-Rider , dat is keurig volgens de originele planning toch? Wel apart dat dat toch 4 weken sneller is dan de mijne, als die ook volgens planning gebouwd zal gaan worden (en daar ga ik nog van uit). Dat moet haast wel in de gekozen configuratie zitten dan. Anyway, succes met de laatste weekjes, die duren het langts, maar geniet van de voorpret.
 

O3-Rider

Senior Member
@O3-Rider , dat is keurig volgens de originele planning toch? Wel apart dat dat toch 4 weken sneller is dan de mijne, als die ook volgens planning gebouwd zal gaan worden (en daar ga ik nog van uit). Dat moet haast wel in de gekozen configuratie zitten dan. Anyway, succes met de laatste weekjes, die duren het langts, maar geniet van de voorpret.

Sterker nog, 1 week eerder dan planning.

Ik vermoed dat het aan bepaalde opties ligt. Ik heb een Style Business 1.0 TSI DGS met ACC en Sunset. Verder niets. Ik weet wel dat de dealer mij vertelde, dat als je voor 18" velgen ging, de levertijd behoorlijk anders kon worden.
 

CharlesTucker

Forumguru
Bij werden ook de velgen genoemd, maar die zijn bij mij hetzelfde als bij jou begrijp ik. Ik heb ook de Style Business, geen DSG maar handgeschakeld, 1.5TSI, geen ACC, wel sunset, panoramadak en elektrische stoelen. Dus alles bij elkaar toch wel anders bij dan jij hebt.
 

Jooo...

Forumguru
Dat zijn dus erg uiteenlopende leverdatums!

Echt bijzonder die grote verschillen in levering. 21 maart besteld, gisteren te horen gekregen dat hij keurig deze week van de band gerold is. Nog week of 2 a 3 wachten dus....

Dat is wel erg snel! Super toch!

Hoe meer verhalen ik hoor, hoe banger dat ik wordt voor een uitgestelde datum... aangezien ik een RS 245 editie besteld heb zal dat gevaarlijk worden met opties vrees ik...
 

CharlesTucker

Forumguru
@Ronald72, dat duurt lang, maar dat lag toch aan het feit dat dan pas de lease van je huige ride afloopt, niet aan de levertijd vanuit Skoda? In ieder geval, sterkte met wachten.
 
@Ronald72, dat duurt lang, maar dat lag toch aan het feit dat dan pas de lease van je huige ride afloopt, niet aan de levertijd vanuit Skoda? In ieder geval, sterkte met wachten.

...ik heb me laten vertellen dat de fabrieken die auto's produceren op volle toeren draaien, dat heeft te maken dat er in juni andere CO2 metingen van kracht worden en de auto's duurder worden.

Ik vind het ook niet zo'n probleem, mijn lease periode loopt af in augustus.
 
Bovenaan Onderaan