Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Hamer

Lid
Eindelijk opgehaald :yeehaa:
Bekijk bijlage 64392
Helaas niet fatsoenlijke foto kunnen maken vanwege het weer.
Maar nu alvast de eerste impressie

Mooie! Is de wagen trouwens ook duurder omdat die in 2018 is afgeleverd?
Mijne ging woensdag op transport vanaf Leusden (importeur?) naar mijn dealer. Waarschijnlijk volgende week vrijdag ophalen!
Heb even de configurator opgestart en tot mijn verbazing is mijn gekozen uitvoering nu ruim € 37.500,- terwijl deze, toen ik ‘m uitzocht ergens rond de € 35.800,- zat...
 

Emiel2209

Actief lid
Auto’s zijn inderdaad stukken duurder geworden. Eén geluk; besteld in 2017 is betalen voor de prijzen in 2017..
Baalde even toen ik zag dat de Techpaketten weer leverbaar zijn en helemaal de Style Business die nu lederen bekleding krijgt. Al met al is mijn bestelde auto goedkoper (vwb de bijtelling) met deze opties los dan de nieuwe prijzen van 2018... Moet alleen het sportstuur missen maar weet niet of dat heel erg is..
 

Hamer

Lid
Auto’s zijn inderdaad stukken duurder geworden. Eén geluk; besteld in 2017 is betalen voor de prijzen in 2017..
Baalde even toen ik zag dat de Techpaketten weer leverbaar zijn en helemaal de Style Business die nu lederen bekleding krijgt. Al met al is mijn bestelde auto goedkoper (vwb de bijtelling) met deze opties los dan de nieuwe prijzen van 2018... Moet alleen het sportstuur missen maar weet niet of dat heel erg is..

Mijne is ook besteld in 2017, eind oktober. Maar ook als de auto volgende week op kenteken wordt gezet heb ik de prijzen van 2017 nog?
Begreep van de dealer dat het ook met belastingen etc. te maken had waardoor die duurder uit zou vallen.
Maar als ik jouw verhaal lees hoef ik me dus geen zorgen te maken. Lijkt me overigens ook logisch, er is namelijk getekend voor een offerte. Mijn auto is trouwens lease.
 

Emiel2209

Actief lid
Als je hem nu zou bestellen wel. Maar de prijs die je (of in jouw geval ook de leasemaatschappij) hebt/heeft betaald is ook van invloed op belasting/bijtelling
 

Hamer

Lid
Als je hem nu zou bestellen wel. Maar de prijs die je (of in jouw geval ook de leasemaatschappij) hebt/heeft betaald is ook van invloed op belasting/bijtelling

Klopt, vandaar ook. Zou best lullig zijn dat je nu ineens 20 euro meer in bijtelling gaat betalen, terwijl je voor een offerte met 2017 prijzen hebt getekend.
 

Joh@n

Forumguru
Auto’s zijn inderdaad stukken duurder geworden. Eén geluk; besteld in 2017 is betalen voor de prijzen in 2017..
Baalde even toen ik zag dat de Techpaketten weer leverbaar zijn en helemaal de Style Business die nu lederen bekleding krijgt. Al met al is mijn bestelde auto goedkoper (vwb de bijtelling) met deze opties los dan de nieuwe prijzen van 2018... Moet alleen het sportstuur missen maar weet niet of dat heel erg is..
Mijn auto is in mei 2017 geleverd en is zo te zien nog erg goedkoop. Ik zou nu ook minimaal 2000 euro meer kwijt zijn, laat staan zonder de her-introductie van het tech pakket en de korting op de DSG wat er dan uit zou zijn gekomen... Sommige opties zijn overigens verdwenen (verwarmbare voorruit) of nu standaard (DAB+ radio). Verder krijg je wel volledig leer in plaats van leer + alcantara maar ergens ben ik met het laatste wel gelukkiger...
 

Emiel2209

Actief lid
Ja bijzonder dat de verwarmbare voorruit niet meer leverbaar is. Heb ik wel besteld dus ga er vanuit dat die nog gewoon netjes wordt geleverd... verder heb ik wel voor compleet leder gekozen omdat ik dit persoonlijk mooier vind dan Alcantara, maar dat is een persoonlijk dingetje.
DAB en simkaartslot zijn wel gratis bij mijn bestelling opgekomen.
 

Hamer

Lid
De levering van mijn Octavia laat maar op zich wachten. Eerst tussen kerst en oud en nieuw, later werd het werk 1 en nu inmiddels week 3. Wachten duurt lang!!
Ben benieuwd of DAB er nu standaard bij mij op zit, werkelijk niemand (dealer en Skoda zelf) kan me hiet antwoord op geven.
 

Emiel2209

Actief lid
Dab zal op je nieuwe auto zitten. Deze is na week 45 geproduceerd en dus zit het er standaard op.
Staat in de brochures ook wel vermeldt.
Heb je geen productieweek van de leasemaatschappij / dealer doorgekregen een aantal weken geleden?
Productie van mijn auto zou in week 51 zijn maar is nu deze week geworden...
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Dab zal op je nieuwe auto zitten. Deze is na week 45 geproduceerd en dus zit het er standaard op.
Staat in de brochures ook wel vermeldt.
Heb je geen productieweek van de leasemaatschappij / dealer doorgekregen een aantal weken geleden?
Productie van mijn auto zou in week 51 zijn maar is nu deze week geworden...
Zowel DAB als Verwarmbare voorruit zijn bij Athlon nog gewoon te configureren?
Zal ik vd week toch niet ff nagaan alvorens ik m bestel....
 

Emiel2209

Actief lid
Zowel DAB als Verwarmbare voorruit zijn bij Athlon nog gewoon te configureren?
Zal ik vd week toch niet ff nagaan alvorens ik m bestel....

Daar zou ik even over bellen want ik had in oktober ook het techpakket geselecteerd die vervolgens (tijdelijk) niet meer leverbaar bleek. Die configurators lopen, logischerwijs, ook een beetje achter..
ik heb uiteindelijk met de dealer die gaat leveren de offerte gemaakt en deze in de configurator bij elkaar geklikt..
 
De levering van mijn Octavia laat maar op zich wachten. Eerst tussen kerst en oud en nieuw, later werd het werk 1 en nu inmiddels week 3. Wachten duurt lang!!
Ben benieuwd of DAB er nu standaard bij mij op zit, werkelijk niemand (dealer en Skoda zelf) kan me hiet antwoord op geven.

Wanneer heb je hem besteld?
 
Bovenaan Onderaan