Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Skoda79

Senior Member
Eind november besteld, vanmorgen (10-2-2016) afgeleverd gekregen.

En gisteren heeft iemand het nodig gevonden om zijn Ford Ranger vol achterin te parkeren en mijn auto ook nog eens op te drukken tegen de voorganger. Of ze de auto gaan herstellen zal er denk ik om hangen... (zal afhangen in hoeverre het chassis recht is gebleven)

Mijn vrouw reed en onze kleine man zat er ook bij in in zn kinderstoel. Godzijdank lijken beide op wat beursigheid (vooral mijn vrouw door de airbag en gordels, op moment dat ze tegen de voorganger klapte) na er goed vanaf gekomen. Vandaag beide toch nog wel even voor een extra check naar de huisarts. Vanuit gaande dat het daar bij blijft zijn ze er goed vanaf gekomen en is de rest maar blik wat hersteld/vervangen kan worden.
 

B.Stuurder

Forumguru
En gisteren heeft iemand het nodig gevonden om zijn Ford Ranger vol achterin te parkeren en mijn auto ook nog eens op te drukken tegen de voorganger. Of ze de auto gaan herstellen zal er denk ik om hangen... (zal afhangen in hoeverre het chassis recht is gebleven)

Mijn vrouw reed en onze kleine man zat er ook bij in in zn kinderstoel. Godzijdank lijken beide op wat beursigheid (vooral mijn vrouw door de airbag en gordels, op moment dat ze tegen de voorganger klapte) na er goed vanaf gekomen. Vandaag beide toch nog wel even voor een extra check naar de huisarts. Vanuit gaande dat het daar bij blijft zijn ze er goed vanaf gekomen en is de rest maar blik wat hersteld/vervangen kan worden.

:nailbiting: en ik zit met 2 kinderen achterin en een hond in de koffer. gelukkig lijkt het mee te vallen?
 

leon-cupra

Forumguru
gelukkig een goede afloop voor vrouw en kind. Daarmee zie je toch hoe belangrijk het dragen van een gordel is. Stel u voor dat beide zonder gordel in de auto zaten:pieker:
Overlaatst een jonge vrouw zien vertrekken bij de bakker, had kindje van een paar maand mee. Maxi-cosi los op de nvoorzettel en zelf zonder gordel. Maja kan je wel verwachten van iemand die twee halve liters jupiler komt kopen bij ern bakker.
 

Goofy@5E

Forumguru
@Skoda79 op z ' n moment is een auto maar een metalen ding, vrouw en kinderen is het belangrijkste, geluk dat ze er goed vanaf komen, sterkte met de verdere afhandeling,
 

Frenkie

Forumguru
Zo, dat klinkt niet best. Hopelijk geen grote schades aan je vrouw en kind. De auto is te vervangen. Uitzoeken is altijd leuk :)
Misschien een slechte vraag, maar heb je toevallig een foto? Ben eigenlijk best benieuwd naar hoe goed het passagiersgedeelte zich houd in deze situatie.
 

Skoda79

Senior Member
Passagiersgedeelte was niks mee aan de hand (schade voorkant viel ook mee), de kofferbak is een grote kreukelzone en die was dan ook behoorlijk in elkaar gedrukt.
Gelukkig maar dat dat zo'n grote kreukelzone is, want dat heeft meeste energie van de impact weggenomen. Als het een volledig starre auto/achterkant was geweest, was de klap op/voor de inzittenden veel hoger geweest.
Wel blij dat we onze hond thuis lieten, daar kwamen we vlak daarvoor mee thuis en we twijfelden nog of die wel/niet meer mee ging. Denk dat het daar niet best mee was afgelopen. Niet dat hij klem was komen te zitten, maar de klap heen en weer.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je hoort hoeveel kop-staart ongevallen er zijn, snap ik niet dat Europa de constructeurs niet verplichten om hun wagens standaard uit te rusten met front assist. Is nu toch niet zo een hele dure optie en als ze het op iedere wagen standaard uitrusten, kost het voor de constructeur nog minder in productiekost.
 

B.Stuurder

Forumguru
Passagiersgedeelte was niks mee aan de hand (schade voorkant viel ook mee), de kofferbak is een grote kreukelzone en die was dan ook behoorlijk in elkaar gedrukt.
Gelukkig maar dat dat zo'n grote kreukelzone is, want dat heeft meeste energie van de impact weggenomen. Als het een volledig starre auto/achterkant was geweest, was de klap op/voor de inzittenden veel hoger geweest.
Wel blij dat we onze hond thuis lieten, daar kwamen we vlak daarvoor mee thuis en we twijfelden nog of die wel/niet meer mee ging. Denk dat het daar niet best mee was afgelopen. Niet dat hij klem was komen te zitten, maar de klap heen en weer.

Pff, goed dat ie niet mee was. Ik moet er niet aan denken...
 

Dixon

Actief lid
Levering 2 januari 2017

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI DSG Style Business
Metallic lak: Quartz Grey
Panoramadak
DAB
Verwarmbaar voorruit
Elektrische te openen en te sluiten achterklep
Pluspakket
- 18 inch Alaris Velgen
- Zwart lederen/ alcantara bekleding
- Sunset
- 3-spaaks lederen sportstuurwiel
Luxe kentekenplaten
Geen merk/ type aanduiding
 

B.Stuurder

Forumguru
Levering 2 januari 2017

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI DSG Style Business
Metallic lak: Quartz Grey
Panoramadak
DAB
Verwarmbaar voorruit
Elektrische te openen en te sluiten achterklep
Pluspakket
- 18 inch Alaris Velgen
- Zwart lederen/ alcantara bekleding
- Sunset
- 3-spaaks lederen sportstuurwiel
Luxe kentekenplaten
Geen merk/ type aanduiding


Mooie samenstelling, maar januari? Duurt het zo lang voordat deze geleverd wordt? De 1.0 TSI gaat per 1 januari van 21% naar 22% bijtelling. Kun je hem beter op 31 december op naam laten zetten.
Ik laat mijn auto bewust in 2017 leveren omdat de 1.8 tsi van 25% naar 22% gaat, anders zou ik zo lang echt niet wachten! Maar voor omgerekend €3.000 over 5 jaar wil ik wel even wachten.
 

Dixon

Actief lid
Ja, i.c.m. met het plus pakket (=18 inch) gaat de 1.0 TSI naar 107 of 108 gr CO2.
Hierdoor 25% bijtelling, dus een bewuste keuze geweest om deze in 2017 te leveren.

Ergens oktober staat deze al in Leusden, en de de keuze voor 18 inch, leder achteraf was duurder dan op deze manier (helaas)
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja, i.c.m. met het plus pakket (=18 inch) gaat de 1.0 TSI naar 107 of 108 gr CO2.
Hierdoor 25% bijtelling, dus een bewuste keuze geweest om deze in 2017 te leveren.

Ergens oktober staat deze al in Leusden, en de de keuze voor 18 inch, leder achteraf was duurder dan op deze manier (helaas)

Aha, OK, ook op de 1.0 ga je met een pluspakket naar 18"? Omdat daar standaard 16" op zit i.p.v. 17". Ja leer achteraf en 18" is duurder. Het is een mooie aanbieding, maar ik wilde graag 19" en volleder, geen leder met alcantara. Bovendien in een andere kleur, die niet leverbaar is bij Skoda. De hele auto is trouwens geindividualiseerd. ;)

Maar in feite doe je hetzelfde als ik dus.
 

Skoda79

Senior Member
En gisteren heeft iemand het nodig gevonden om zijn Ford Ranger vol achterin te parkeren en mijn auto ook nog eens op te drukken tegen de voorganger. Of ze de auto gaan herstellen zal er denk ik om hangen... (zal afhangen in hoeverre het chassis recht is gebleven)

Mijn vrouw reed en onze kleine man zat er ook bij in in zn kinderstoel. Godzijdank lijken beide op wat beursigheid (vooral mijn vrouw door de airbag en gordels, op moment dat ze tegen de voorganger klapte) na er goed vanaf gekomen. Vandaag beide toch nog wel even voor een extra check naar de huisarts. Vanuit gaande dat het daar bij blijft zijn ze er goed vanaf gekomen en is de rest maar blik wat hersteld/vervangen kan worden.

Zojuist bericht gekregen dat de auto total-loss is verklaard. K*t zooi.

Heb er toch welgeteld bijna 5 maanden van mogen genieten.... Zal wel weer een nieuwe mogen bestellen, maar komende maanden dus weer behelpen met een halfbakken vervang auto.
 

jongetje

Forumguru
We gaan wel offtopic, maar kun je nog dingen overzetten zoals je velgen of dynamic stoelen? Scheelt dan weer in de kosten/lease.
 

Skoda79

Senior Member
Dat verwacht ik van niet, want als je dat doet daalt de restwaarde en daar zal de verzekeraar het niet mee eens zijn.
 

van inkel

Forumguru
Deze week besteld
Levering medio Oktober.

ŠKODA Octavia Combi
Style Business 1.6 81 kW / 110 pk TDI Combi 7 versn. DSG

Candy white
Interieur: Black


Plus pakket style business
- Alcantara / leder bekleding
- 3-spaaks sportstuurwiel
- Sunset
- Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris

Achteruitrij camera
Driving mode assistant
Elek. open en sluit achterklep
Pass.stoel neerkl. rugleuning
Travel pakket+lane assistent
Verw.voorstoelen en achterbank
Verwarmbare voorruit

Bagage pakket [combi]
- Bagage scheidingsnet
- Variabele bagagevloer
- Multif. box onder hoedenplank

Functie pakket
- Bagagenettenset
- 230v aansluiting
- Achterbank ontgrendeling

Safety pack
- Alarm met kessy
- Isofix op passagiersstoel

Digitale radio ontvangst
Panoramisch glazen dak

Afneembare trekhaak Octavia
Luxe kentekenplaten
Witte kentekenplaat
Kofferbakmat rubber
ŠKODA roestvrijstalen dorpellijsten
Rubberen mattenset
Bumperbeschermlijst
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan