Wanneer is de beste tijd om Fabia GL in te ruilen.

Noord26

Forumguru
Het verhaal over tuning ga ik niet op in, daar lopen al genoeg draadjes over.

In NL kom je ook niet zo snel iets te kort. Echter hebben wij sinds vorig jaar de auto ontdekt als middel om mee op vakantie te gaan. En als je dan in het Alpen gebied of de Pyreneeën rond aan het rijden bent kun je echt wel wat extra trekkracht en vermogen gebruiken. Al was het niet om de veiligheid. Ook inhalen gaat in NL een stuk vlotter. Betrap mijzelf er nog wel eens op, dat ik met de GL wat meer rekening moet houden wanneer ik hem naar de linkerbaan stuur. Maar dat hangt weer samen dat ik momenteel weer wat gewend ben aan de tussenacceleratie van een motorfiets dan verbleken veel auto's. Dat zegt eigenlijk juist over de GL dat hij idd weinig tot niets te kort komt in het dagelijkse verkeer. Maar velen gebruiken hem ook, zoals ons, in andere omstandigheden.
 
@noord26 nee op een ibiza st copa plus.. en geen korting nee :'( woensdag voor kleine beurt naar dealer dan wil ik het weten op een business line fabia..
 
Stel dat... weet iemand of de nieuwere fabia's ook iets zuiniger zijn? :D
de uitrusting is iig beter dan voorheen.
 

Noord26

Forumguru
Ik bedoelde natuurlijk dat het niet veel zuiniger gaat worden met een nieuwe auto. Het is meer afhankelijk van je rechtervoet en wat je voor traject dagelijks moet rijden.

Het gaat echt geen verschil maken dat het 'gerechtvaardigd' is om een nieuwe GL te kopen, als je er nu al eentje rijdt. ;)
 

erik2907

Actief lid
Stel dat... weet iemand of de nieuwere fabia's ook iets zuiniger zijn? :D
de uitrusting is iig beter dan voorheen.

Wat betreft de uitrusting, de auto is niet duurder geworden met het gehele pakket aan opties, tenminste destijds heb ik de Fabia gekocht met de gehele optie lijst en als ik dat nu weer doe is er maar een verschil van € 100,00.
 
Nou net geweest. Niet heel blij van geworden.. 2e hands loopt het voor geen meter het prijs verschil is te laag. Ze geven me op dit moment te weinig voor de fab terug om er serieus over na te denken.
Ze verdienen ook te weinig op een nieuwe business line :'( Helaas.. dan nog maar een paar jaar doorrijden!
 
Heb er zelf eentje uit 2010 met 27000 zwart mooie velgen en de juiste opties bij veel dealers en autobedrijven geweest om de fabia in te ruilen ( via marktplaats geen fatsoenlijke belangstelling) maar bij de meesten krijg je er erg weinig voor terug moet ik zeggen regelmatig rond de 10k hoe duurder de auto hoe meer inruil/korting uit eindelijk kreeg ik er 12k voor weer plus 800 korting dus die tel ik er maar voor mijn eigen geweten bij.
Die korting krijg je anders natuurlijk ook, en nog meer en rij nu in een golf V gti uit 2008 erg blij mee maar heb in de skoda ook goed kunnen rijden maar het begon toch te kriebelen ben echte golf man en zeker de gti.
De dealers zagen alweer een stroom opgang komen van mensen die er weer vanaf willen dus als je hem kwijt wil zou ik niet te lang wachten en anders er lekker in blijven rijden.
Rij nu dus een oudere auto wil er ook niet teveel bijleggen natuurlijk is ook kleine hobby. En die kosten altijd geld.
Maar de meesten zitten niet op een fabia te wachten maar je weet toch niet hoe het straks gaat lopen maar als je weer mrt moet gaan betalen ga je toch geen greenline kopen...???
ben bang dat je auto straks onverkoopbaar is maar de tijd zal het leren.
Moet trouwens zeggen dat de golf achterin ruimer is maar de kofferbak in de fabia is toch echt groter
Voor iedereen veel geluk en wijsheid met de fabia.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar de meesten zitten niet op een fabia te wachten maar je weet toch niet hoe het straks gaat lopen maar als je weer mrt moet gaan betalen ga je toch geen greenline kopen...???
Of juist wél natuurlijk - als je er eentje kunt kopen voor wèèènûg... Daar gaat je omslagpunt immers toch weer aardig mee naar beneden.

Niet te veel laten leiden door emoties - gewoon sommen maken!
 
ik zou dan persoonlijk ook eerder voor een zwaardere motor gaan als er weer mtb betaald moet worden. want de 1.6 of 2.0 van vag is ook zuinig, en heeft toch wel wat meer koppel en vermogen.
ben toen ook eens wezen proefrijden in een greenline en polo bluemotion. Maar kon niet wennen aan het geluid, en miste toch echt trekkracht. Bij toeval toen tegen de faab gelopen die ik nu heb. ook geen scheurijzer maar wel erg fel en pittig.
Denk inderdaad dat door rijden nog wel het voordeligst is. en pas over een jaar of 3 -4 inruilen.
 

laagvlieger

Forumguru
Ben er op gaan letten maar 99% van alle Fabia's en Polo's in het straatbeeld zijn GL/BM's

Dat is me ook al opgevallen als ik in NL rij. Hier in België is het helemaal anders. ik kom evenveel en de laatste tijd zelfs meer de 1.6 TDI tegen in de Fabia/Polo/Ibiza. Ik denk in NL nog zeldzamer dan een Fabia RS. Maar hoe kleiner de cilinderinhoud, hoe goedkoper je in BE rijdt (wat betreft verzekering, verkeersbelansting, ...) en dat is de reden dat de 1.2 TDI hier wel interessant blijft.

Je merkt het alleen al aan de gebruikersreviews die geschreven worden op de website van autoweek. Er was een tijd dat het alleen nog maar om de driecilinder greenline/bluemotion/ecomotive ging en enthousiaste ervaringen van kopers. Dat is nu helemaal verdwenen, die auto's zie je nog maar zelden terug in de nieuwe reviews. Er worden in NL volgens mij nog nauwelijks van verkocht ...
 
Ik heb recent een F2 greenline aangeschaft van september 2010, echter zeer kort erna heb ik te horen gekregen dat ik een auto van de zaak mag gaan uitzoeken. Dit betekent dat ik met de F2 greenline veel minder kilometers zal gaan rijden dan een paar maanden geleden de planning was. Daarom zit ik ook te denken om hem weer te verkopen. Echter als ik hem nu inruil en een benzineauto ervoor terugkoop heb ik direct wegenbelasting, en met de F2 nog anderhalf jaar geen wegenbelasting. Daarna zal de F2 greenline mogelijk wat duurder zijn dan een vergelijkbare benzineauto, maar dan heb ik anderhalf jaar geen wegenbelasting betaald, wat je mijns inziens ook moet meerekenen. Daarom heb ik besloten de F2 greenline gewoon te houden (voor de vrouw + kleine), ook omdat de vrouw het een erg fijne auto vindt....
 

Skoody Boo

Actief lid
Dit hele topic komt voort uit wanbestuur. Laat niet de regeling gelden tot de wet veranderd wordt, maar geef op de auto een x-aantal jaren 0 wegenbelasting. In Zweden gaat het zo, wat veel beter is, want dan weet ieder vooraf waar hij/zij aan toe is.
 

van_der_P

Senior Member
Op het moment staan er 340 GL's van 2010 tot nu te koop op www.gaspedaal.nl dat valt mij mee ik had er meer verwacht.
In vergelijking met een toen ook erg populaire auto de Toyota Prius daar staan er vanaf 2010 tot nu 1070 te koop.

Een inruilprijs van € 12.000,- kan ik ook nog niet eens slecht noemen. Dat zijn ongeveer € 5000,- op 2 jaar, of +/- € 200,- per maand. Een diesel schrijft gewoonlijk de eerste jaren veel meer af dan een benzine auto.
 
Bovenaan Onderaan