En zo'n verschil maakt 100.000 keer het koppelingspedaal intrappen toch niet met continu de rem intrappen in de file?
Moet je voor de grap es met je linkervoet op de rem trappen in dezelfde beweging alsof je ontkoppelt. Zit je direct met je neus tegen de voorruit. Het verschil is de hoeveelheid Newton druk die je moet uitoefenen op het pedaal.
Ik heb zaterdag proefgereden met een Octavia 1.9 DSG om te kijken of DSG de meerprijs waard is. Ik moet met mijn leasebedrag namelijk keuzes maken: Óf 2.0, óf Elegance, óf Combi óf DSG.
Na een uurtje sturen en wat kofferruimte staren ben ik er uit: De 1.9 is rap zat, Ambiente Attractive Business is voldoende, De Combi is nauwelijks groter met hoedenplank dicht maar man wat rijdt zo een DSG goddelijk. :worshippy:
Ik heb even de sportstand geprobeerd (zelfs bij 90 met constant gas blijft hij in 5) en handmatig (in het begin verschakelde ik me wel es omdat ik dacht dat hij niet aan het schakelen was en dan zat ik gelijk 2 versnellingen hoger) maar in D voldoet hij prima. Ik kan me voorstellen dat Manual handig is in de bergen bij afremmen op de motor maar verder miste ik het schakelen geen moment.
Ook leuk: Cruisecontrol resume doet hij rustig door de versnellingen heen. :xyxthumbs: Gaat je ook niet lukken met een handbak.
Nu wist ik al ongeveer wat ik kon verwachten want mijn vrouw heeft al een Panda Dualogic met uitgebreide cruisecontrol en dat rijdt nog net ietsje fijner omdat die dus inderdaad niet kruipt.