SkodaMan
Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
Maar toch heb ik wel wat 'verbeterpuntjes':
- Terugschakelen is soms voelbaar;
[/ QUOTE ]
In de stand sportief is soms een lichte schok voelbaar maar ik vind persoonlijk de stand sportief sowieso niet prettig.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
- Als je van D naar R schakelt, duurt het even voordat ie de achteruit 'pakt'. Als je dan teveel gas geeft grijpt ie plots snel en met een schok aan;
[/ QUOTE ]
Da's effe wennen ja. Geldt voor elke automaat.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
- Als je afremt, bijv. voor een bocht, en je geeft weer gas, duurt het ook even voordat hij terugschakelt en aangrijpt (in stand D);
[/ QUOTE ]
In stand D schakelt de automaat rustig en dat merk je.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
- De S-stand is om lekker weg te scheuren bij een stoplicht (je laat wel een rookgordijn achter), maar verder m.i. niet bruikbaar om continue mee te rijden (in de bebouwde kom): teveel toeren en schokkerig rijgedrag;
[/ QUOTE ]
Waarom zou je in de bebouwde kom sportief rijden. Ik zie daar echt de lol niet van in. Je veroorzaakt lawaai, rook en stank en bovendien is het gevaarlijk. Zoek toch een rustig weggetje ergens achteraf.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
- Jammer dat de pook niet zo'n (grillig) schakelpatroon heeft als de meeste andere automaten, maar een rechte lijn. Daardoor moet ik altijd kijken (naar de pook of op de Maxidot) in welke stand ik 'm zet. Uit ervarig weet ik dat dat grillige schakelpatroon blindelings schakelen makkelijker maakt.
[/ QUOTE ]
Snap ik. Op den duur echter schakel je ook de lijn-handel blindelings in de goede stand.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
@ SkodaMan: Een knop om de kruipneiging tegen te gaan ??? /forum/images/graemlins/crazy.gif
[/ QUOTE ]
Een maat van me heeft een Passat 2.0 TDI met DSG en heeft de optie voor de anti-kruip-knop er bij genomen. Ik heb er mee gereden maar ik vind het niet prettig. Ik ben een verstokte automaatrijder en ben dus gewend aan kruip. Ik zal dus ook wel weer kunnen wennen aan een niet kruipende automaat als het moet.
Maar toch heb ik wel wat 'verbeterpuntjes':
- Terugschakelen is soms voelbaar;
[/ QUOTE ]
In de stand sportief is soms een lichte schok voelbaar maar ik vind persoonlijk de stand sportief sowieso niet prettig.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
- Als je van D naar R schakelt, duurt het even voordat ie de achteruit 'pakt'. Als je dan teveel gas geeft grijpt ie plots snel en met een schok aan;
[/ QUOTE ]
Da's effe wennen ja. Geldt voor elke automaat.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
- Als je afremt, bijv. voor een bocht, en je geeft weer gas, duurt het ook even voordat hij terugschakelt en aangrijpt (in stand D);
[/ QUOTE ]
In stand D schakelt de automaat rustig en dat merk je.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
- De S-stand is om lekker weg te scheuren bij een stoplicht (je laat wel een rookgordijn achter), maar verder m.i. niet bruikbaar om continue mee te rijden (in de bebouwde kom): teveel toeren en schokkerig rijgedrag;
[/ QUOTE ]
Waarom zou je in de bebouwde kom sportief rijden. Ik zie daar echt de lol niet van in. Je veroorzaakt lawaai, rook en stank en bovendien is het gevaarlijk. Zoek toch een rustig weggetje ergens achteraf.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
- Jammer dat de pook niet zo'n (grillig) schakelpatroon heeft als de meeste andere automaten, maar een rechte lijn. Daardoor moet ik altijd kijken (naar de pook of op de Maxidot) in welke stand ik 'm zet. Uit ervarig weet ik dat dat grillige schakelpatroon blindelings schakelen makkelijker maakt.
[/ QUOTE ]
Snap ik. Op den duur echter schakel je ook de lijn-handel blindelings in de goede stand.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: De_Ware</font><hr />
@ SkodaMan: Een knop om de kruipneiging tegen te gaan ??? /forum/images/graemlins/crazy.gif
[/ QUOTE ]
Een maat van me heeft een Passat 2.0 TDI met DSG en heeft de optie voor de anti-kruip-knop er bij genomen. Ik heb er mee gereden maar ik vind het niet prettig. Ik ben een verstokte automaatrijder en ben dus gewend aan kruip. Ik zal dus ook wel weer kunnen wennen aan een niet kruipende automaat als het moet.