Waar op letten bij aanschaf Suberb 2.0 TSI

Het is nu donker haha... zal vd week eens foto’s schieten..

Gaan we ook maar direct de sleurhut er achter hangen.

In vergelijk met onze Volvo v60 merken we wel wat verschil.

De Superb stuurt echt enorm licht!
De Volvo was wel stiller.
Navigatie van de Superb lijkt vooralsnog lekkerder te werken.
Waar we dachten ruimte te winnen, maar vermogen in te moeten leveren is dat dus totaal niet het geval. In tegendeel.
De Superb zal wel stuk minder zuinig zijn :maakmegek: maar dat is laatste waar we wakker van liggen.

Wat ons ook op is gevallen. Bij vooruit inparkeren horen wij wel een toon ( mits we dit aanzetten) maar zien we niets op het scherm. Mis ik ergens een vinkje of zou dit er niet op zitten? Zet ik de auto in zijn achteruit, dan komt er naast de camera wel een beeld van de auto met sensoren.
 

VAG-man

Forumguru
Bij vooruit inparkeren horen wij wel een toon ( mits we dit aanzetten) maar zien we niets op het scherm. Mis ik ergens een vinkje of zou dit er niet op zitten? Zet ik de auto in zijn achteruit, dan komt er naast de camera wel een beeld van de auto met sensoren.

Ik heb zowel voor als achteruit op het radioscherm beeld van de sensoren.
 

hemi24

Forumguru
Zou automatisch actief moeten worden, toch?

Of onder een bepaalde snelheid, of na het inleggen van de achteruitversnelling.
 

hemi24

Forumguru
Bij het inleggen van de achteruitversnelling zou je hoe dan ook het OPS-scherm in je radio/navigatie moeten zien...

upload_2020-9-9_7-8-28.jpeg
 
Als ik achteruit rijd zie ik dit idd. samen met de camera. Maar als ik gewoon vooruit rijd met de sensoren ingeschakeld ( kan dat niet permanent?) dan krijg ik niks te zien.
 

eriktv

Forumguru
Misschien dat het systeem wat veranderd is door de inbouw van een (naar ik aanneem) aftermarket camera? Bij mij komt het OPS ook vanzelf in het scherm.
 

SuperBeeb

Forumguru
Bij mijn Golf komt scherm/camera ook pas in beeld als ik m in zn achteruit zet. Als ik aan kom rijden en vooruit een vak insteek, gaat ie pas vrij laat piepen, zonder beeld.
 
Mij valt iets geks op...

Net de auto af willen tanken, kon nog 140km rijden volgens de auto. Met het tanken vond ik al dat er niet heel veel in ging 38ltr. Nu geeft de meter aan dat hij voor iets meer dan 3/4 vol zit..... heb nog 3 streepjes over.

Zou het aan de benzinepomp gelegen hebben?
 

haassie

Forumguru
Ik heb het vaak meegemaakt in het buitenland....hoge temperaturen onderweg.....Bij het tanken sloeg steeds de pomp af. Enige manier om verder te tanken was tankpistool half inknijpen. Dan nog aan het einde zat hij niet helemaal vol.
Was het de hogere temperatuur? Hogere druk aan de pomp waardoor hij eerder afslaat? geen idee. Hier in NL geen probleem mee.
 

brepus13

Forumguru
Blijft wel echt een leuke en unieke auto.... mocht er iemand een volle O3 uit 2016 willen hebben.... ;)
 

haassie

Forumguru
Mooie wagen, had m ook gezien toen hij twee jaar geleden te koop stond en recent weer. Zeker uniek, en nog een mooie km stand....blijven mooie waardes maar best veel vermogen. Vraag me af wat dat met een motor/bak doet of heeft gedaan. Beetje een guilty pleasure..hahaha. Je weet dat je het niet moet doen maar toch heeft het een enorme aantrekkingskracht!
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Akelig stil moet ik zeggen... Ben nu toch ook benieuwd, trouwens, voor die prijs vind je zo geen in BE, wat een knappe slee voor dat geld zeg:jaja:
 
Bovenaan Onderaan