Waar op letten bij aanschaf Suberb 2.0 TSI

MaxN

Donateur
Daarmee kan de achterpassagier de stoel naar voren zetten. Zodat er (nog) meer beenruimte ontstaat.
 

JeSko

Forumguru
Dat zie je inderdaad niet vaak, optie die ik in ieder geval nog niet ben tegengekomen op een Sup, lijkt wel een S klasse zo :D
 

eriktv

Forumguru
Is inderdaad een functie voor luxe lui die door chauffeur worden rondgereden :D. Mooie auto :thumbsup:.

En eigenlijk is het ook gewoon een RS met dit zelfde blok als in een Octavia RS. Ik heb hetzelfde blok als de TDI RS erin :cheer:
 

haassie

Forumguru
Is hij nog steeds stage4 getuned of is de auto uit de eerdere link een andere? Ze lijken wel veel op elkaar.
 
Heeeel eerlijk ? Zo ver heb ik niet gekeken. Maar hij reed wel echt top!

En idd ze lijken erg op elkaar, zelfs de antidiefstalschroeven?? van de navi
 
Vd week eens kijken idd...maar verwacht het niet hoor.
update:

JD Engineering gemaild...


Beste Patrick,

Nee deze auto bevat geen motor software of bak software van ons. Deze auto is getuned bij TVS Engineering.

Met vriendelijke groet,

Mark

Nu ook maar Tvs engineering gemaild..

Als het zo is? ( nee ik kijk niet onder motorkap, toch geen verstand van tijdens kopen haha) moet ik dan nog ergens rekening mee houden...

Verklaart overigens wel waarom wij in onze stoel werden gedrukt tijdens gas wat dieper indrukken
 
Laatst bewerkt:

mwhite

Forumguru
wanneer hij nog getuned is (stage 4) heeft ie bijna 2 x zoveel vermogen.
als die veel gebruikt zijn kan dat mogelijk gevolgen geven.
jij bent nu 3e eigenaar hoe hebben de andere er mee gereden.
een getunede auto hoeft geen probleem te zijn maar kan wat meer risico geven.

eerder (toen de eerste eigenaar hem te koop had staan) ook gekeken naar deze wagen, daarom herkende ik hem direct.

ik ben benieuw hoe het er nu onder de kap uit ziet.
wanneer je een foto daarvan post zijn er veel op het forum die wel kunnen aangeven of hij nog getuned is.
 
Hij is idd. nog getuned.

Zou dit kwaad kunnen voor de betrouwbaarheid?

Begreep dat deze motoren ook in audi a6 liggen/lagen en daar ook 300pk wordt uitgeperst.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Beetje een raar verhaal, vind je zelf niet?

Als dezelfde motoren in een Audi liggen, waarom zou Audi dan ‘vanaf fabriek’ 300pk leveren en is er bij deze Superb een stage 4 voor nodig?

Stage 4 is echt wel een ingrijpend dingetje..
 

mwhite

Forumguru
is er door verkopende partij aangegeven dat de wagen serieus meer vermogen heeft als standaard?
betrouwbaarheid heeft alles te maken hoe er mee is omgegaan, onderhoud enz.
dat is bij standaard vermogen al maar zeker bij tuning.
 

JeSko

Forumguru
Audi dan ‘vanaf fabriek’ 300pk leveren en is er bij deze Superb een stage 4 voor nodig?

Het wilt niet zeggen dat dit blok bij Audi standaard met 300 pk geleverd word, dat daarom hetzelfde blok bij Skoda niet standaard met 200 pk geleverd kan worden. Dit kan perfect dezelfde motor zijn, daar doet het af fabrieks vermogen niets aan af.

@PatjeOost

Als TVS hem getuned heeft is het vast goed gedaan, je weet alleen niet hoe de vorige eigenaars ermee zijn omgesprongen, maar dat weet je nooit van tevoren en is niet per direct vermogens gerelateerd, ik ken mensen die een 100 pk motor ook afjakkeren dat het geen naam heeft, dus...
 
Laatst bewerkt:
Het is en blijft een risico, maar dat is met andere idd ook.

Onze v60 hadden wij ook van verwacht dat deze betrouwbaar was.

Veel storingen gelukkig tijdens de Bovag garantie. Helaas daarna ook nog een aantal keer. Wat een ellende hebben we daarmee gehad
 

haassie

Forumguru
Ik neem aan dat dit door een liefhebber is gedaan gezien de gemaakte kosten en dat die ook wel weet dat het constant aanspreken gevolgen heeft. Daarnaast zwaardere turbo die het aankan.

in het artikel staat dat het geen hardrijder was. Zegt niets over de vorige eigenaar maar onderhoud is wel essentieel!
 
Gisteren de Superb opgehaald.

Wat een raket :cheer: en wat een zee aan ruimte.
Gelijk maar mooi ritje gemaakt in Zeeland gisteren. Onderweg genoten van de power in deze auto. :tegek:

Goede afspraken gemaakt met de verkopende partij.
Waar kan ik ergens zien welke versie mappen ik heb in mijn navigatie?
 
Bovenaan Onderaan