Waar op letten bij aanschaf Suberb 2.0 TSI

Goedendag allen,

I.v.m. gezinsuitbreiding zijn wij op zoek naar een grotere auto. Nu rijden wij een V60 pih uit 2014 en dat is echt een hele fijne auto om te rijden. Enig nadeel, die auto is zo klein van binnen. Zeker achterin en de kofferbak voldoen niet aan onze eisen.

Nu heb ik de mogelijkheid om een Superb 2.0 TSI uit 2014 te kopen met ongeveer 100.000km

Waar moet ik op letten bij aanschaf van deze auto ? Als wij tot aanschaf over gaan zal dat uiteraard met Bovag garantie zijn.

Hoor graag van jullie.

Mvg,
 

JeSko

Forumguru
Je moet er op letten dat het een witte is, zit je als gebeiteld ;)

Wellicht wil je je even voorstellen in onze meet en greet, dat word enorm gewaardeerd :) dan ga je ook hulp krijgen van leden die veel meer weten over de 2.0 TSI motor dan ik :)

Gr Jesko
 
Wit is altijd goed....

Alleen heb ik een donkere op het oog.. :laugh:

Inmiddels ook topicje geplaatst in meet & greet.
Zoals daar vermeld, hopelijk gaat de Skoda ons net zo veel plezier brengen als de V60. Of moet ik zeggen, hij gaat meer plezier brengen ivm de ruimte :cheer:
 

JeSko

Forumguru
Dat is net zo goed haha. Top welkom alvast. Meer ruimte ga je zowiezo hebben, maar zo'n V60 heeft volgens velen wel werelds beste stoelen :D
 
Ligt er aan welke stoelen je hebt. De 'kuip' stoelen zijn idd echt top. Maar goed, die zitten er bij die van mij niet in:bloos: de stoelen in de auto die wij op het oog hebben zien er btw ook grandioos uit. Komende dagen een proefrit maken.
 

JeSko

Forumguru
Denk inderdaad dat het de kuip stoelen zijn bij Volvo, heb je misschien een linkje naar de auto of wat foto's?
 

MaxN

Donateur
Wat de 2.0TSI betreft daar is een hoop over te vinden. Met name over olieverbruik. Volgens mij is 2014 al een van de betere jaren, maar kijk/vraag naar de onderhoudshistorie van de auto of hier iets over bekend is. mocht het een DSG zijn probeer tijdens de testrit of deze slijtage vertoont. Dit kan door handmatig de 4e versnelling te kiezen met een laag toerental en dan gas geven. Mocht het toerenverloop schokkend gaan en niet mooi vloeiend(kijk goed naar de naald van de toerenteller), kan dit duiden op een versleten koppeling.

Test ook de stoelverwarming of deze goed en gelijkmatig warm wordt.

edit: met dsg zie ik inmiddels.
 

JeSko

Forumguru
Aha zijn dezelfde stoelen als de mijne, sterker nog op de DSG, Navi en Motorisatie na is deze ongeveer hetzelfde uitgerust als de mijne, erg mooie auto! En die stoelen vind ikzelf fantastisch, heb nooit last van mijn rug of benen, je kan deze ook op alle mogelijke manieren instellen, kantelen zitvlak, extra rugsteun onderug, etc etc en dat opslaan op je eigen sleutel, zodat bv je vrouw op haar sleutel bij het openen van de auto meteen de stoel in haar positie heeft, de spiegels regelt de auto dan gelijk mee indien ingesteld. Er is zoveel mogelijk om die stoel naar jouw wensen in te stellen dat fout zitten echt geen issue zal zijn :)
 
Sleutelgeheugen is wel een leuke toevoeging ja. Hoe deden ze dat vroeger....:pieker:

Zie al 2 goeie tips voorbij komen, waarvoor dank!
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad eens je dat gehad hebt kan je niet meer zonder en de uwe heeft het allemaal zie ik de advertentie. Kortom, als er geen abnormaal olieverbruik is ( wat van een Model 2014 niet meteen verwacht word, dat was een issue van voorheen ) en de DSG reageert goed na controle zoals @MaxN aangeeft, kopen! Echt een topslee, mijne is al top en dat is een manuele 6 bak 1.6TDI, jouw uitvoering rijd nog vele malen luxueuzer dankzij de DSG en groot aantal pk's :jaja:
 
Kortom, als er geen abnormaal olieverbruik is ( wat van een Model 2014 niet meteen verwacht word, dat was een issue van voorheen ) en de DSG reageert goed na controle zoals @MaxN aangeeft, kopen! Echt een topslee, mijne is al top .....'s :jaja:

Klinkt positief...

Wat zijn trekhaken trouwens duur :troost:
 

ertromp

Forumguru
Dat kun je tijdens rijden wel voelen als motor een beetje inhoudt of stationair onregelmatig loopt.
Stel je koopt de auto dan zou ik als ik je was een zogenaamde wallnut blast laten doen voor weer vele jaren rijplezier want zo’n 2.0 is natuurlijk top en betreffende interieur ruimte ga je verdwalen
 

Okki

Donateur
Let er ook op of de olietemperatuur wel goed wordt weergegeven in de Maxidot :shutup:

Welkom en mooie bak trouwens
 

Timmer

Donateur
Zo uit men hoofd voor de 2.0 tsi;

kijk of de waterpomp niet lekt
Luister bij een start of je de ketting hoort 'schuren'
olieverbruik kan bij deze soms wel hoog uitvallen
 

Tman0961

Forumguru
Vwb de vervuiling van inlaattraject, dit zou ook middels het aantal koude misfires uit te lezen moeten zijn.
Ik zou zelf denk ik een aankoopkeuring laten uitvoeren, dit zou men oa dan mee kunnen nemen in de keuring.
Wat ik zelf verder van belang zou vinden is er proberen achter te komen hoe de vorige eigenaar ermee gereden heeft? Veel korte stukjes wat meer belastend is, of snelwegkilometers? Je komt hier niet altijd achter, maar mocht dit wel lukken laat ik dit altijd zwaar meewegen.
Laat bij de keuring ook een inschatting maken hoe het 2 massa vliegwiel klinkt.
 
Bovenaan Onderaan