Waar moet ik tekenen? Peus 508 PSE.

Zou jij deze rijden?

  • Jaaaaaa!!

    Stemmen: 8 15,4%
  • Denk het wel...

    Stemmen: 7 13,5%
  • Nee, het is en blijft een Peugeot

    Stemmen: 23 44,2%
  • Neen.

    Stemmen: 14 26,9%

  • Totaal aantal stemmers
    52

leon-cupra

Forumguru
Ex-collega heeft in het begin van het jaar nog sterk getwijfeld om een 508 te nemen… tot hij de ruimte achterin zag bij de Superb. Met 3 kinderen was het snel beslist: Superb combi IV sportline. :jaja:

Wel duur geworden zo een 508. Vroeger kocht je een Peugeot omwille het een stuk goedkoper en beter uitgerust was dan een VAG … maar die prijzen tegenwoordig van Peugeot … speelt toch in hun nadeel.
 

Rallye

Forumguru
Mooi van buiten, maar zo lang ze het stuur niet op de normale plek zetten geen Peugeot voor mij.
 

JeSko

Forumguru
Ja inderdaad Skoda is ook f*kking duur geworden! Die hebben echt niets meer te bieden ten opzichte van anderen op dat vlak, vroeger kocht je een Skoda voor 3 zaken, de ruimte, de prijs, en de rijke aankleding. Nu rest enkel de ruimte en de aankleding die nog wel dik in orde is, maar waar je inmiddels ook dik voor betaald.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Geldt gewoon voor auto's in het algemeen. Als ik nu een Polo GTI configureer met dezelfde opties als de mijne, kom ik dik boven de 40k uit
 

hemi24

Forumguru
Inderdaad een Polo GTI begint al bij 38k, nog wat aanklikken en ik kwam op 46k in de configurator…

Maar met 70k op zak was de Peugeot dealer bepaald niet de eerste keus; dan liever voor 60k een Arteon Shooting Brake met eHybrid in R-line Business+ trim, met vrijwel alle opties..!
 

sitechris

Donateur
Ik denk toch echt dat de prijs het grootste issue is van de PSE. 8 a 10k minder en het plaatje had beter geklopt.


Ter vergelijking, een Volvo V60 T6 (340 pk) vanaf 51k (met sportieve R-design 55k). T8 (455 pk) 3k duurder (54k en 58k).

Topsnelheid is daar ook een dingetje (180 max), maar voor diegenen die dat net niet relevant vonden is dit een veel goedkopere keus. En als je 1.90 meter bent kun je wel zo zitten dat je de tellers ziet ;).
 

hemi24

Forumguru
Je moet er van houden van dat kleine lage stuurtje en die klokkenwinkel erboven, maar ik heb nooit hinder ondervonden in de 308 dat er iets niet af te lezen was… Daar wen je best snel aan (en andersom ook weer!)
 

JeSko

Forumguru
Alé,

- het kost te veel geld
- heeft goeie performance
- interieur afwerking is mega goed
- de marketing draait overuren
- je kan er desgewenst de eikel met uithangen

Dat is toch gewoon premium!?

Of zien sommigen hier nog altijd puur naar het merk?
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik vind dat een geweldige beschrijving van het begrip "premium" JeSko, complimenten.

Wat die Peus betreft, niet mijn ding, ben niet zo van de performance, maar meer van luxe cruisen. Maar buiten dat, ik was niet heel erg enthousiast over een retourtje Eindhoven-Parijs met een vorige generatie 508 (hybride), en de leaser van dat ding al helemaal niet. Maar dingen veranderen, en soms ten goede, dit ding zou dus zomaar wel prima kunnen zijn. Ik vind het er in ieder geval prima uit zien.
 

leon-cupra

Forumguru
Of zien sommigen hier nog altijd puur naar het merk?
Premium wordt natuurlijk geassocieerd met bepaalde merken. Vele merken die geen “premium” zijn betrachten dit wel te bekomen maar uiteindelijk zijn het de kopers die bepalen of ze iets premium vinden of niet.
Uiteindelijk moet je zelf als koper bepalen of een bepaalde auto een bepaalde prijs waard is, los van het premium zijnde. Voor mij is een Peugeot nooit 70k waard. Probeer zo een PSE maar eens na 4jaar terug te verkopen. Zal je serieus je broek aan scheuren.
 
Bovenaan Onderaan