Waar moet ik tekenen? Peus 508 PSE.

Zou jij deze rijden?

  • Jaaaaaa!!

    Stemmen: 8 15,4%
  • Denk het wel...

    Stemmen: 7 13,5%
  • Nee, het is en blijft een Peugeot

    Stemmen: 23 44,2%
  • Neen.

    Stemmen: 14 26,9%

  • Totaal aantal stemmers
    52

Duijzer

Donateur
Met 70K op zak kocht ik een echte 04RS, dus met 2.0 Tsi. Een paar duizend euro voor mooie velgen, tuning en wat gadgets en je houdt 15.000 euro in je zak.

Restwaarde valt altijd tegen, maar in die zin steekt een Octavia wel wat beter af dan een Peugeot. Zeker een dure Peugeot, wat deze toch wel is.
Heb ooit een 605 V6 gereden, heerlijke auto om te rijden. Als ie rijdt... Electrische problemen zijn niet op één hand te tellen. Zwager kocht een nieuwe 307, vanaf de aflevering al dingen die niet werkten, storingslampjes die aan gingen, etc. En boven de 100 dkm gaan ook dingen als uitlaat, aandrijfassen en versnellingsbak komen.
Als Peugeot dan een hybride gaat bouwen die ook nog eens half elektrisch aangedreven wordt, dan ben ik op z'n zachtst gezegd wat sceptisch. Zeker als ze daar de prijs van een Audi voor willen hebben.
 

sitechris

Donateur
Prachtige auto, maar simpelweg te duur. En de plugin-hybride heeft als sportief concept ook nadelen (niet altijd volle vermogen beschikbaar, hoog gewicht etc).
 

sitechris

Donateur
Ik was nog even aan het denken. Octi RS kost 45k inc opties. Heb je geen 360 pk maar 245 is ook niet slecht. BMW 330e kun je ook rond de 60k wel pakken (inc paar leuke opties) en is ook goedkoper in aanschaf (en zeker in lease).
 

philippe bakker

Forumguru
Ik was nog even aan het denken. Octi RS kost 45k inc opties. Heb je geen 360 pk maar 245 is ook niet slecht. BMW 330e kun je ook rond de 60k wel pakken (inc paar leuke opties) en is ook goedkoper in aanschaf (en zeker in lease).
41k voor de nieuwe o4 rs hybride juist offerte gekregen
 

JeSko

Forumguru
Heerlijke reactie @CDK , en helemaal met je eens, de Fransen durven tenminste :D ik denk dat velen hier na een testrit ook helemaal anders zouden praten, bij Peugeot zijn ze met goede dingen bezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
Poosje mee rijden, dan ga je er wel anders over denken…

Kom je er gelijkelijk achter dat die Fransen stoppen met productontwikkeling als ze de 90% gereed hebben bereikt, zo heb ik de 308 in elk geval ervaren!
 

CDK

Forumguru
@hemi24, “met de Franse slag” is natuurlijk niet helemaal uit de lucht gegrepen, maar dit design is heerlijk, dat moet ook jij toegeven toch?
 

JeSko

Forumguru
Mijn ervaring met de 308 is dan weer erg goed te noemen , probleemloze auto geweest. Er rijden massa's Peugeot's rond zonder noemenswaardige problemen, ik ken echt veel mensen die er ook gewoon content van zijn, en van die oude generaties zie je er ook nog voldoende rijden.

En neen, de weg die ons aller Skoda is ingeslagen atm is zeker niet schitterend te noemen, ocharme de O4 rijders... dat is dan met de Duitse slag, want de dagen van Duitse degelijkheid liggen al een poos achter ons, getuige daarvan een kennis die research & development deed voor BMW..

" Klanten kloegen bij de 5 reeks facelift over scheeftrekken van hun wagen, er was onmogelijk recht te rijden met die handel, BMW deed onderzoek en wat bleek, er zaten te grote foutmarges bij het samenstellen van duizenden chassisen, de oplossing bij BMW - Pomp de band linksachter maar goed hard op, dat verhelpt het wel"

En neen dit is geen indianenverhaal, die jongen in kwestie heeft zijn opzeg gedaan en werkt nu voor de R&D van Toyota, heel andere wereld volgens hem, een wereld waarin auto's nog met oog voor detail en passie gebouwd worden, Toyota doet dan ook meerder terugroepacties, want als iets niet helemaal goed is, willen ze dat recht zetten. De Duitsers draaien enkel nog om marketing en teren op hun naam volgens die jongen.
 

philippe bakker

Forumguru
Vooral Fransen gaan hem kopen en in België een paar Walen maar in Vlaanderen gaat dat een fiasco worden. Hij kost premium en is geen premium en is te gewaagd
 

Herre

Senior Member
Het is maar wat je mooi vind. Wat mij betreft afzichtelijk. Daarnaast heel erg mode gevoelig en snel verouderd.
Franse auto’s gaan het sowieso niet worden. Totaal niet geschikt als je bovengemiddeld van lengte bent.
 
Bovenaan Onderaan