Waar moet ik tekenen? Peus 508 PSE.

Zou jij deze rijden?

  • Jaaaaaa!!

    Stemmen: 8 15,4%
  • Denk het wel...

    Stemmen: 7 13,5%
  • Nee, het is en blijft een Peugeot

    Stemmen: 23 44,2%
  • Neen.

    Stemmen: 14 26,9%

  • Totaal aantal stemmers
    52

EdK

Forumguru
Ooit een peus 206 gehad
Was er één met de kop eraf en reed zeker niet slecht
Maar toen ik wilde inruilen voor een SW kreeg ik een belachlijk lage prijs terug
Ben lachend de winkel uit gelopen.

En kwam uiteindelijk bij Skoda terecht en ingeruild op een Fabia 1 combi
Kreeg enkele duizenden euries meer dan van de peus dealer
En na twee service beurten bij Skoda gehad te hebben bleek dat onderhoud ook nog eens goedkoper te zijn dan van die peus.

Kwa design durven ze net als citroen wel wat op de markt te zetten.
Maar is wel dan een gevalletje van je vind het mooi of niet , wat je hier al merkt kwa opmerkingen.
Voor mij zal het zeker geen peus worden in toekomst, zal wel bij VAG blijven of uiteindelijk een chinees accu karretje of iets Japans / koreaans
 

leon-cupra

Forumguru
Tja een gewaagd design op een Skoda forum plaatsen .. tja dan ken je op voorhand het antwoord. :deuk:

sluit mij wel aan bij @Herre, is idd een design dat snel verouderd. Je wint er veel andere klanten bij (maar duidelijk niet de Skoda klant) maar bij de opvolger moet je weer een gewaagd nieuw design tevoorschijn toveren met een grote kans dat de nieuwe klanten niet meer te vinden zijn voor het nieuwe design en terug voor een ander merk kiezen.

buurman hier achter ons heeft sinds een jaar een 5008, reed ervoor een kodiaq. Doet 50-60k per jaar. Vind zijn 5008 beter dan de kodiaq (die ook zeker niet feilloos was).
 

Spector

Forumguru
Ik had toevallig van de week ook de configuratie gedaan, kwam op € 76k met panodak en nog een aantal opties, vond ik vrij veel voor 200pk 1.6 motor. Maar eens kijken hoe de Kodiaq RS in de markt komt te staan.
 

philippe bakker

Forumguru
ach fransen zijn daar nogal gek op. denk maar aan die Renault vel Satis of zoiets. een futuristische Espace was dat. buiten Frankrijk heeft niemand dat gekocht.
 

JeSko

Forumguru
Ik heb zojuist tijdens de officiële shop opening het genoegen gehad om in een kennis zijn 5 dagen oude 508 PSE te zitten, wat een koets! Game over hoor, en dat interieur zit super solide in elkaar. Plak de badges af en je zou zweren dat dit upermarket premium is, muziekinstallatie klinkt subliem, massagestoelen erin, alles LED, geanimeerde lichtunits, gewoon de whole nine yards, alsof je in een soort ruimteschip zit, heerlijke zitpositie etc etc, heb geen foto's kunnen nemen want in het donker zag je toch weinig met de camera, alleen die nieuwprijs e... 70.000 euro, maar iedereen was het ermee eens, dit is gewoon een super mega dikke auto. Onderste foto is de desbetreffende auto.

peugeot-508-pse-av-3.jpg

771a2f57-ccad-4228-8ba0-38a791004aaf.jpg.1024x576_q75_crop-smart.jpg
 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Geen idee, ik ken wel enkele mensen met een Peus en dat zijn degelijke en vooral betrouwbare auto's gebleken. Nee, Skoda, das wel lekker tegenwoordig, een "rijdende" computer die het niet doet gekoppeld aan dealers die niets weten ;) , Peugeot staat qua looks en afwerking gewoon boven Skoda nu hoor, dat vind ik ervan.
 

EdK

Forumguru
Dat mag jij vinden hoor, ben het alleen niet met je eens....
Zien der leuk uit, maar voor rest blijven het voor mij baggerwagens...... maar dat vind ik:koffie:
 

sitechris

Donateur
Volgens mij heeft de PSE een paar problemen (wat ik uit verschillende reviews gelezen heb)

1) De motor is IRL minder snel dan je van 360 pk zou verwachten. Een 100-200 tijd van pak hem beet 15 seconden is niet bepaald indrukwekkend. Daarbij stopt boven 190 km/h de achterste elektromotor er al mee en zie je dat de auto weinig vaart nog maakt (zie filmpje).
2) De auto is te zwaar om echt sportief te zijn, je leest in bijna alle reviews dat de auto op dat gebied net niet levert.
3) De prijs. Daar koop je ook een stevig uitgeruste BMW 330e voor.
4) Als je toch voor een 508 gaat, dan kun je beter de 508 eHybrid met 225 pk kopen. Die is IRL nauwelijks langzamer. Deze heb ik gemeten in 18.2 seconden. Die 3 seconden verschil scheelt je aardig wat knaken. Die review post ik binnenkort overigens. Uit mijn hoofd zeg ik eindcijfer 7.5je.

 

JeSko

Forumguru
@sitechris

0-100 is relevanter en gebruik je vaker, dat doet ie toch in 5 seconden, is daarmee onder andere rapper dan een Taycan, en hij heeft een hogere top dan een Taycan, al vind ik topsnelheid in deze niet belangrijk, daar ben je niets mee tenzij je vaak in Duitsland komt. En natuurlijk gaat hij niet perfect zijn, maar welke auto is dat wel? Ik lees toch ook reviews waarin vermeld word dat de auto een zeker gevoel geeft en het bochtenwerk echt wel aankan, dat zei mijn kennis ook, bruut accelereren komende uit bochten en zelfs in bochten doet hij gewoon prima en zelfzeker. En die jongen heeft al met hele dikke auto's gereden.

De auto is trouwens een echte eyecatcher! Er stond een klein publiek bij de auto en die zeiden stuk voor stuk dat dit qua looks niet onder doet voor BMW en Audi, en dat je echt niet meer weet dat dit een Peugeot is als je de badges wegneemt. Subliem ding, heb er in gezeten en hem eens gestart en dergelijke, de materialen zijn echt mega dik, bouwkwaliteit van het interieur was echt subliem, en ik heb al wel wat goed in elkaar gestoken interieurs gezien. Design is persoonlijk en gericht op smaak, maar tegenover dit interieur is datgene wat de VAG groep bouwt maar gedateerd en fantasieloos.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik word liever gezien in een 508 dan een 330...

En wat Jeffrey zegt. Topsnelheid, 190kmu geen electromotor meer achter, acc tot 200....hebben we geen drol aan hier in NL.
 

leon-cupra

Forumguru
Exit voor @JeSko : https://www.peugeotforum.nl/phpBB/
:wavecry::wavecry:

Graptje é Jef ;)
Vind persoonlijk zo een 508 er waanzinnig uitzien. Lekker stoer vanbuiten, futuristisch vanbinnen. Al paar keer gedacht “mmm een 508 :pieker:“ maar heb geen familiewagen nodig voor mezelf dus valt hij steeds af. Daarnaast , vraag mij steeds af of een Peugeot binnen 3-4 jaar nog even spannend is dan de eerste dag. Speciale designs zijn knap en “opwindend” maar ook algemeen geweten dat het rap verveelt. Niets voor niets natuurlijk dat VAG hun interieurs/exterieurs nooit zo grondig aanpast. Het is nooit spectaculair maar ook nooit vervelend. Kijk ook naar Kia/Hyundai , zij moeten hun design taal ook om de zovelen modellen heruitvinden.
Als je het filmpje bekijkt , zijn de negatieve punten tov de versnelling toch niet onbelangrijk. Je koopt net omwille van het vermogen zo een PSE en dan komt hij daar waar je het verschil verwacht met minder potente wagens niet tot zijn recht. Zou voor mij ook een reden zijn om een PSE te laten staan. Koop dan idd een 225hybride, steek heel wat geld in je ze zakken en snel ben je nog steeds met zo een 225.
 
Bovenaan Onderaan